• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele TRAKO 2017 (26-29.09.2017) Świat Małej Kolei

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
111 4 0
#82
Według książki "Lokomotywy spalinowe serii ST44" autorstwa Panów Emiliana Domańskiego i Zdzisława Ożóg (wydanie WKiŁ z 1977 roku) lokomotywa ST44 posiada silniki trakcyjne typu ED-107. Natomiast zarówno obecna na targach obsługa jak i ulotka informacyjna o lokomotywie 207E mówią o silnikach trakcyjnych typu EMD-D77/78.

Co do odpowiedzi na pytanie - Kolega pytał o to, czy silniki trakcyjne są AC czy DC. Z tego co widzę nikt nie potrafił na to pytanie odpowiedzieć, jednak padły podpowiedzi jakie silniki trakcyjne zostały zamontowane (podobno) i tu być może ktoś mógłby podpowiedzieć czy są one na prąd stały czy przemienny.

Aczkolwiek czytając w ulotce informacyjnej o "dedykowanych systemach przekształtników" podejrzewam, że chodzi o przekształcenie prądu stałego z sieci trakcyjnej na prąd przemienny do zasilenia silników trakcyjnych.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.010 9 2
#83
Nie. Zgodnie z odpowiedzią konstruktora systemu sterowania przeksztaltnikowo-transformatorowego silniki nie zostały przewinięte na AC. Są nadal oryginalne silniki DC. Takie informacje otrzymałem od projektanta. Wspomniał również coś o silnikach amerykańskich, w które był wyposażony oryginalnie przerobiony Gagarin. Zapytałem powtórnie o silniki i potwierdził, ze nie zostały zamienione ani zmodyfikowane.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
6.497 167 22
#84
Wreszcie miałem chwilę na uporządkowanie zdjęć z TRAKO, więc wrzucę jeszcze kilka. Na samym początku tego tematu wspomniano makietę II linii warszawskiego metra. Była ona pokazana na stoisku firmy Rail-Mil, która, jak napisał kolega Artur, faktycznie współpracuje z metrem w dziedzinie systemów sterowania. Makieta schematycznie odwzorowuje znajdujący się w budowie pierwszy odcinek północno-wschodni wydłużanej II linii metra od stacji Dworzec Wileński do stacji Trocka, wraz z torami postojowymi za tą stacją. Makieta jest wykonana z wykorzystaniem torów H0, ale nie jest ani utrzymana w skali 1:87, ani nie przedstawia rzeczywistego układu linii czy wyglądu stacji. Chodziło o pokazanie systemu sterowania i jego funkcjonowania, stąd zainstalowano na niej wszystkie sygnalizatory omawianego odcinka, jednak bez zachowania skalowych odległości między nimi. Również stacje są odwzorowane w bardzo schematyczny sposób, a pociągi są tylko symboliczne, składające się z jednego wagonu, niemającego wiele wspólnego z prawdziwym wyglądem składu, chociaż widać inspirację najnowszymi pociągami Siemensa.

IMG_0801a.JPG
IMG_0806a.JPG
IMG_0805a.JPG
IMG_0804a.JPG
IMG_0803a.JPG
IMG_0802a.JPG
IMG_0800a.JPG


A teraz jeszcze kilka zdjęć prawdziwych modeli, z ekspozycji "Świat małej kolei". Poza pokazanymi już tu stacjami Gołubie Kaszubskie i Pawłowo Pomorskie, moją uwagę zwróciła stacja rozrządowa. Niestety, nie zapisałem sobie nazwy ani autora(ów) tej makiety, a warto byłoby tu o nich wspomnieć. Jeżeli ktoś mógłby tę informację uzupełnić, byłoby bardzo dobrze.

IMG_0769a.JPG
IMG_0770a.JPG
IMG_0771a.JPG
IMG_0772a.JPG
IMG_0773a.JPG


I jeszcze jedno zdjęcie z Gołubia: urocza pani dyżurna ruchu, wprawdzie w nie całkiem regulaminowym berecie, ale to można dojrzeć tylko z bliska. Co do samej makiety mam kilka pytań, ale może o tym już w innym wątku, poświęconym tylko tej makiecie.

IMG_0788a.JPG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Imprezy 29
Imprezy 9
Imprezy 10
Imprezy 23
Imprezy 52

Podobne wątki