• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele TRAKO 2017 (26-29.09.2017) Świat Małej Kolei

Zaxu

Użytkownik
Reakcje
11 0 0
#1
Dzień dobry, ktoś z Was się wybiera/wystawia?

---

Świat Małej Kolei to cykliczna impreza tradycyjnie towarzysząca Targom TRAKO. W tym roku powstanie ona we współpracy z Sopockim Klubem Modelarzy Kolejowych. Pasjonaci transportu szynowego i modelarze zaprezentują makiety i dioramy pokazujące polski krajobraz na kolei. Wszystkie prezentowane prace będą miały podczas tegorocznych Targów swoje premiery. Ponadto zaprezentowane zostaną ciekawe kolekcje taboru kolejowego oraz materiały prezentujące historię kolei transportu szynowego na Pomorzu.

Publiczność odwiedzająca Targi będzie mogła wybrać najładniejszą i najciekawszą prezentację spośród wszystkich prezentowanych w Świecie Małej Kolei. Zwycięzca zostanie nagrodzony Pucharem Prezesa Międzynarodowych Targów gdańskich SA.

---

Więcej: http://trakotargi.amberexpo.pl/title,Swiat_Malej_Kolei,pid,3741.html
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
4.819 105 2
#6
Z tego co wiem będzie model II linii metra z 3 stacjami i systemem sterowania. Na makiecie jest zamontowanych około 40 semaforów świetlnych więc biorąc pod uwagę jak wygląda metro może to być ciekawa makieta i spora. Nie jest to dokładnie h0 ale jest blisko.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.330 76 18
#7
Jak na trzy stacje, to zdecydowanie coś za wiele by było tych semaforów.
Chyba że do tego tory odstawcze, to wtedy może...
Interesujące.
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
4.819 105 2
#8
A jeżeli jest też tam fragment technicznej stacji? Tak bo tam są podobno 3 stacje + coś. A makietę zamówiła firma RS chyba oni dostarczają rozwiązania do sterowania ruchem w metrze o ile dobrze pamiętam.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
6.157 154 21
#19
To raczej transformers: podwozie z gagarina (nie: gagara, czegoś takiego nie ma :p), góra cała nowa, całkowicie elektryczna. Tak to wygląda:

IMG_0732a.jpg
IMG_0721a.jpg
IMG_0729a.jpg
IMG_0728a.jpg


A tu EP05-23 i EU08-001. Z wyglądu EP05 jak oryginał po przebudowie z EU na EP, w środku nie wiem, czy wszystkie elementy są oryginalne lub takie, jak oryginalne. Ten drugi, niestety, nie całkiem oryginalny nawet z wyglądu: zezowate światła halogenowe i klimatyzacja na dachu. O pantografach nie wspominam, bo takie muszą być, żeby lokomotywy jeździły.

IMG_0716a.jpg
IMG_0735a.jpg
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
4.819 105 2
#20
A tutaj info o ElegtroGagarninie ;]

Największe zaskoczenie i największa atrakcja 12 edycji Międzynarodowych Targów Kolejowych Trako organizowanych w Gdańsku czyli 207E produkcji ZTK Włosienica oraz VIS System. Jest to pierwsza w Europie modernizacja spalinowozu ST44/M62 do... elektrowozu.

Historia powstania tych lokomotyw jest związana w obniżeniem kosztów utrzymania prewencyjnego i korekcyjnego, niższych kosztów materiałów eksploatacyjnych oraz spełnianiem norm Euro odnośnie emisji spalin. W 2015 roku Zarząd Rail Polska Sp. z o.o. podjął decyzję o zaprojektowaniu i wyprodukowaniu minimum 20 (docelowo prawdopodobnie 30) sztuk tych lokomotyw, które mają zaspokoić potrzeby przewoźnika oraz trafić na sprzedaż lub w dzierżawę na rynek polski.

207E ma moc 2800 kW i pracuje na napięciu 3kV. Powstał on na bazie platformy M62M z zachowaniem ostoi i wózków, które zostały znacząco zmodyfikowane chociażby w maźnice obręczy w formie sztyftów grafitowych. Kabina Maszynisty została znacząco powiększona, wyposażona w klimatyzację oraz dodatkowe ogrzewanie. Całe wyposażenie lokomotywy jest modułowe co ułatwia ewentualne naprawy, nawet przez słabo wyposażone warsztaty oraz nawet mobilne serwisy. Dodatkowo wykorzystano w konstrukcji samonośną ramę oraz samonośne pudło wraz z klatką bezpieczeństwa, co czyni go jednym z bezpieczniejszych pojazdów trakcyjnych na rynku.

Kilka danych technicznych:
Moc lokomotywy: 2,4MW
Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 100km/h
Długość ze zderzakami: 17530-17550mm
System napięcia: 3kV DC
System hamulca: Wabtec
Siła pociągowa przy pracy ciągłej: 300kN

Na zdjęciu elektrowóz ZTK Włosienica 207E #207E-001 należący do Rail Polska podczas prezentacji na targach Trako w Gdańsku
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Imprezy 29
Imprezy 9
Imprezy 10
Imprezy 23
Imprezy 52

Podobne wątki