• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Trakcja ukrotniona w DCC

Ropu

Aktywny użytkownik
#21
Ile się nie naustawia, to na końcu loki postawić trzeba na tory, które nie zawsze są czyste, o kołach nie wspominając. Wystarczy, że jedna na chwilę będzie miała wahania w zasilaniu, przyhamuje drugą, dekoder drugiej zinterpretuje to jako dodatkowe obciążenie, dekoder pierwszej odciążony zadziała odwrotnie i robi się szarpanka na torach.
Druga kwestia często pomijana to fakt, że dwie lokomotywy jadące solo bez wagonów i dwie lokomotywy z podpiętym składem to kompletnie różne sytuacje. Lokomotywa do której bezpośrednio podpięte są wagony będzie inaczej obciążona niż lokomotywa na czele tandemu, czyli wszystkie ustawienia lini przyspieszania i prędkości lokomtyw solo mogą być nic nie warte.
Podobno wyłączenie regulacji obciążenia w dekodereach lub ewentualnie jazda w analogu ułatwiają poruszanie się w trakcji wielokrotnej, ale nie próbowałem tego.
 
OP
OP
kovalsky

kovalsky

Aktywny użytkownik
#26
Zobaczcie Koledzy na ten filmik. Wszytko idzie płynnie nic nie szarpie itp. Ciekawe jak autorzy tego filmu rozwiązali ten problem. Chyba że te lokomotywy w składzie to tylko pudła bez napędów a wszytko ciągnie jeden lok.

 

Cobrix

Aktywny użytkownik
#27
Napisalem, ze zgranie lokomotyw jest trudne ale nie, ze niemozliwe ;-)
Pare skladow u mnie pomyka jako zestawy 5-6 lokomotyw i wszystko dziala.
Zdarza sie tez, ze jakies modele sa dobre jakosciowo i z pudelka jezdza tak samo. Im lepsze komponenty o powtarzalnej charakterystyce tym latwiej.
Roco 2M62 sa skladane w komplety zaraz na linii produkcyjnej wiec na 99.9% silniczki beda z tej samej partii, a nie z roznych dostaw od roznych chinczykow. Na pewno zostaly uzyte tez same dekodery.

SMka ucieka i to bardzo siódemce, więc najprostsze rozwiązanie ze wspólnym adresem nie wchodzi w grę.
Kolega kovalsky zestawil EU07 i Stonke - modele, ktore dzieli bardzo duzo szczegolow: inna masa, liczba osi, a z tym zwiazane przekladnie w wozkach, inna elektronika, silniki i oczekiwal, ze loki pojada tak samo.
W wiekszosci przypadkow nie pojada i trzeba to wyregulowac. Czasami wystarcza (tak jak napisal @Misiek) prosta regulacja za pomoca CV2, CV5, CV6 a jak nie to trzeba sie pobawic z tablica predkosci.
W tablicy predkosci podaja sie predkosc jaka model ma miec na kazdy z 28 krokow. Wtedy na kazdym kroku (1-28) albo jednego loka opozniamy albo drugiego przyspieszamy.
 
OP
OP
kovalsky

kovalsky

Aktywny użytkownik
#28
kovalsky zestawil EU07 i Stonke - modele, ktore dzieli bardzo duzo szczegolow: inna masa, liczba osi, a z tym zwiazane przekladnie w wozkach, inna elektronika, silniki i oczekiwal, ze loki pojada tak samo
Nie oczekiwałem że pojadą tak samo, to była raczej ciekawość jak te modele pojadą na wspólnym adresie, jak duże różnice będą w prędkościach ;)(y)
 

jezyzie

Użytkownik
#29
Jedyny znany mi producent, ktory rozwiazal problem to MTH. Ich dekodery ProtoSound maja funkcje nazwana SpeedControl. Oznacza to, ze kazdy model ma wyskalowana predkosc. Nie ma znaczenia jakiej lokomotywy wezme model - jezeli postawie na tory i nadam mu predkosc np. 11 krokow to bedzie jechal ze stala wyskalowana predkoscia przypisana do tego kroku. Biore inny model od MTH - predkosc 11 i bedzie jechal z ta sama predkoscia. Moge ustawic kilka model z odstepami miedzy nimi np. 2cm. Przegonie je dwa kolka w lewo, trzy kolka w prawo i na miejsce startu przyjada z takimi samymi odstepami (+/- 0.5cm)
Pomiar i stabilizacja prędkości lokomotywy są oparte na kontroli obrotów silnika. Na wale silnika jest koło zamachowe z kodem kreskowym. Czujnik optyczny przekazuje impulsy do dekodera, który tak steruje silnikiem, aby osiągnąć i utrzymać wymaganą prędkość.
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
#30
Jeszcze jeden filmik z podwójną trakcją Ty2 Roco na jednym adresie z 2011 roku