• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Train-safe od polskiego producenta

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#1
Może coś przegapiłem, ale spytam, co to są za rury? Wyglądają podobnie do Train-Safe, może da się coś podobnego kupić taniej, niż oryginalne wyroby Train-Sate?
 

Jarek

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#2
Może coś przegapiłem, ale spytam, co to są za rury? Wyglądają podobnie do Train-Safe, może da się coś podobnego kupić taniej, niż oryginalne wyroby Train-Sate?


Czesc, ano popieram co nasze, na niemieckie mnie nie stac, zreszta zabawa polega na wlasnej inicjatywie. Pewnie, ze bym wolal, ale... Od poczatku, tuby nasze polskie, z wyfrezowanymi rowkami ale postanowilem zrobic inny myk i do srodka wprowadze prawdziwe tory na korku. A dalej to juz chyba z gorki, lutne po 2 kabelki i podlacze do jakis damsko-meskich dynksow i jeden malusi przykleje do boku tuby tak, by po dosunieciu do sciany, zakotwiczyl w drugim dynksie z zasilaniem. Pionowo w rogu za tubami umieszcze listwe i ja jakos zasile przy podlodze. Mysle co by dodac jeszcze po oddzielnym wylaczniku na kazda tube, jednak to juz musze z jakims fachmanem ustalic, bo za cholere wole prad ogladac w akcji a nie czuc na sobie. Smieje sie bo to 16V, ale nie chce spaskudzic jakiegos loka przepieciem. Ufff, taki plan a co wyjdzie, zobaczymy :LOL:.
To wyrób firmy, którą polecałeś do frezowania pleksi?
http://www.acryland.pl/
 

olmeck

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#3
Może coś przegapiłem, ale spytam, co to są za rury? Wyglądają podobnie do Train-Safe, może da się coś podobnego kupić taniej, niż oryginalne wyroby Train-Sate?
Witam Panie Andrzeju,
myślę, że są zdecydowanie tańsze, bo wychodzą ok 1,00 PLN za 1 cm tuby. Mają zamknięcie z obu stron, producent może wyfrezować w środku rowki dla kół. Długości do ustalenia. Jako pokazowa szopa znakomicie wygląda. Moje zdjęcia są słabej jakości ale oddają całość. Ja jednak zdecydowałem, że składy tam wstawione mają świecić, więc jak już wyżej napisałem, i było za późno, wstawiam szyny na korku. Same źle wyglądały i trudno by było centrycznie je wpasować, więc wklejam na korek. Wymiar wewnętrzny tak jest dobrany, że korek wchodzi na styk i nic nie lata. Później będę kombinował jak to podłączyć do prądu. Pewne idee już mi się klarują, ale do całkowitej realizacji jeszcze parę kroków. Teraz wbijam tory w tuby. Mam ich 10 wiec chwile to potrwa. Pozdrawiam
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#4
Bardzo dziękuje za informację o rurach. Rzeczywiście, wychodzi trochę taniej, Train-Safe kosztuje w najtańszej wersji, bez rowków, 50 euro czyli ponad 200 zł za 90 cm, te wyszłyby ok. 90 zł za taką samą długość - ta cena 1 zł za 1 cm to z rowkami czy bez rowków? A czy Acryland (bo rozumiem, że to tej firmy?) zrobiłby z metalowymi szynami?

Jeśli chodzi o aparat, to każdy da się opanować tak, żeby żył życiem właściciela, chociaż nie wszystkie funkcje mogą być dostępne. Jeżeli ma tylko tryb pełno-automatyczny, to rzeczywiście może być problem w trudniejszych warunkach. Jaki to model? Może będę umiał coś podpowiedzieć?
 

olmeck

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#5
Ta niecała złotówka to cena gotowej tuby, łącznie z frezowaniem. Tak, to acryland. Czy zrobią z szynami tego nie wiem, trzeba spróbować z nimi porozmawiać, to młodzi ludzie i naprawdę otwarci. Tacy byli jeszcze w maju tego roku :).
A aparat to Nikon D70, obiektyw AF-S NIKKOR 28-70 mm, 1:2,8 D. Nie jest zły, ale połapać się w tych nastawach to masakra. Trochę techniki i się gubię.
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.254 18 1
#6
Hmmm, gdyby tam były płyciutkie frezy na szerokość stopki szyny, to chyba spokojnie by się dało tam szyny wkleić .... Do tego po jednej dziurce pod każdym z frezów np. na wysokości wieszaków i grałaby muzyka...
Czyżby nadszedł czas, by złożyć tam duże, zbiorowe zamówienie?:)
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#7
Informacje o rurach bardzo obiecujące. Muszę po Świętach się z nimi skontaktować.

Ten Nikon to bardzo dobry aparat, wprawdzie już nieco starsza konstrukcja, ale ma wszystko, co potrzeba. Ja sam też dopiero uczę się fotografowania modeli, bo to nie jest proste. Jednak już udaje mi się osiągać w miarę niezłe rezultaty (odsyłam do swojego wątku o modelach taboru francuskiego i krajów Beneluksu). Też używam cyfrowej lustrzanki, tyle, że Canona. Podstawa to dobre oświetlenie i statyw, bez tego trudno uzyskać dobre zdjęcia. Proponuję używać trybu manualnego i eksperymentować z doborem czasu ekspozycji i przesłony. W fotografii cyfrowej takie eksperymentowanie praktycznie nic nie kosztuje, poza czasem, oczywiście. A obiektyw ma zakres 28-70 mm, czy 18-70 mm? 28 to prawie normalny kąt, odpowiednik obiektywu o ogniskowej ok. 42 mm w tradycyjnym aparacie małoobrazkowym. Czasami przydaje się nieco szerszy kąt widzenia obiektywu. Ale akurat przy makrofotografii nie jest to przeszkodą.

PS. Bronco_Billy, może to dobry pomysł...
 

olmeck

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#8
Zbiorowe zamówienie to, myślę, dobry pomysł. Po Świętach wykonam do nich telefon, żeby się nie przestraszyli przypadkiem. Zresztą o ile pamiętam, to mówiłem im, że to naprawdę rewelacyjny wyrób i zapewne parę osób się nim zainteresuje, jako alternatywę do Train-Safe-ów. Sam jestem zainteresowany, bo mi już brakuje miejsca. Może wspólnie wymyślimy porządne wieszaki do tych tub i znajdziemy dobrego producenta, oczywiście z zasilaniem. Rozwiązanie z otworami na wysokości wieszaków to rozwiązanie Safea, myślę, że w tych tubach, jest to do zrobienia, chociaż właściciele acrylandu mówili, że mają dość duże zakresy tolerancji przy frezowaniu i to może być problem.

Mój aparat ma pomiary światła punktowe i jakieś jeszcze dwa inne. Oczywiście, że tylko próby zdjęciowe dadzą jakieś rezultaty. Niestety praca i robota przy tubach tylko po nocach, więc na zdjęcia mało czasu. Ale obiecuje, będę próbował. Panie Andrzeju, 28-70.
 

olmeck

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#10
Szanowni Koledzy,
zgodnie z sugestią Pana Andrzeja Harasska i wieloma pytaniami na PW, uprzejmie proszę zainteresowanych zakupem tub z firmy Acryland, o podawanie Panu Andrzejowi konkretnych zamówień, w celu zbiorowego zamówienia i wynegocjowania końcowej ceny. Najlepszym rozwiązaniem będzie późniejszy osobisty odbiór zamówionych tub i opłata indywidualna na miejscu. Zgodnie z propozycją Pana Andrzeja przypominam się, pierwszy zaproponował taką inicjatywę Kol Bronco_Billy.
Proponuję, by Pan się przypomniał na forum (w końcu to Pana inicjatywa:)), a przy okazji może warto przenieść tę dyskusję do wątku "Nasze półki z modelami" http://forum.modelarstwo.info/threads/nasze-półki-z-modelami.4366/page-25#post-327807
Dołaczam się do propozycji przeniesienia wątku do "Nasze półki z modelami". Pozdrawiam
 

zdeniu

Znany użytkownik
Reakcje
430 13 17
#11
Szanowni Koledzy,
zgodnie z sugestią Pana Andrzeja Harasska i wieloma pytaniami na PW, uprzejmie proszę zainteresowanych zakupem tub z firmy Acryland, o podawanie Panu Andrzejowi konkretnych zamówień, w celu zbiorowego zamówienia i wynegocjowania końcowej ceny. Najlepszym rozwiązaniem będzie późniejszy osobisty odbiór zamówionych tub i opłata indywidualna na miejscu. Zgodnie z propozycją Pana Andrzeja przypominam się, pierwszy zaproponował taką inicjatywę Kol Bronco_Billy.
Proponuję, by Pan się przypomniał na forum (w końcu to Pana inicjatywa:)), a przy okazji może warto przenieść tę dyskusję do wątku "Nasze półki z modelami" http://forum.modelarstwo.info/threads/nasze-półki-z-modelami.4366/page-25#post-327807
Dołaczam się do propozycji przeniesienia wątku do "Nasze półki z modelami". Pozdrawiam
jak już wcześniej pisałem
jak dla mnie, na pewno wziął bym 10szt. (150cm)
no i dobrze jakby dali radę wyfrezować rowek pod szynę
choć jeżeli nie będzie to wykonalne to też jestem chętny
no chyba że cena drastycznie wzrośnie to może być różnie z moją deklaracją
 

olmeck

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#12
Dla przypomnienia, tak wyglądają rzeczone tuby, przepraszam za nienajlepsze zdjęcia.[DOUBLEPOST=1398293078,1398291683][/DOUBLEPOST]A z modelami tak:
 

Załączniki

mikel

Aktywny użytkownik
Reakcje
32 1 0
#13
Olmeck świetne te składy parowozów. Napisz w wolnej chwili (może na PW) co to konkretnie za parowozy i wagony, chciałem sobie zrobić taki jeden składzik.
 

Grzeju

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
#15
To ja zadam inne pytanie. Czy wiesz może co to za rodzaj plexy? Są różne o różnych właściwościach. Jeśli to zwykła plexi to bardzo szybko się zarysuje nawet od zwykłego ścierania kurzu (a ten materiał wybitnie kurz przyciąga). Ale są też takie o zwiększonej wytrzymałości na zarysowanie. Tak samo z filtrami UV. Niektóre plexy to mają inne nie.

Parametry to 2mm ścianka i 5mm dno? tak?
Jaką mogą zrobić największą długość?

Pytam o to wszystko bo jeśli ktoś wie, to nie ma sensu aby kolejne osoby dzwoniły do tej firmy i wypytywały o to samo.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#16
A może dać firmie na wzór rurę train safe tak by mogli sprawdzić rozwiązania i nie wyważać otwartych drzwi? Taką w miarę krótką - do 90 cm.

Patrząc na ich park maszynowy to są w stanie chyba wykonać max 220 cm długość.
 

olmeck

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#17
Witam, powoli odpowiem na pytania.
Pleksi jest wysokiego gatunku, rodzaju nie podam, z filtrem UV, jest więc dłużej wieczna, oczywiście nie do końca świata + jeden dzień.
Moje tuby mają 1,20 m długości, o maksymalny rozmiar zapytam. Andrzej Harassek podjął się zebrania zamówień od zainteresowanych a ja dziś rozmawiałem z właścicielem o ewentualnej próbie zrobienia naszych Train Safeów. Troche karkołomne z powodu niemieckich patentów, więc moja propozycja jest taka, aby ktoś, kto ma elektrycznośc w paluszku, spróbował zaproponować podobne rozwiązanie, nie takie samo, żeby firma nie miała kłopotów i wtedy skonsultujemy wspólnie co i jak. Na razie próbuje przekonywać właściciela żeby się podjął wyfrezowania rowków i wkleił fleksy. Jest trochę wstrzemiężliwy, ponieważ nie ma doświadczenia. Powiedziałem, że od nas by ktoś kto ma najbliżej,j podjechał i nadzorował te fazę. To oczywiście wszystko do ustalenia, jeśli dostaną zamówienie, wyliczą i dadza nam odpowiedz. Sa otwarci na nowe doświadczenia, ale z modelarstwem jak nasze, nie mieli wiele wspólnego.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#18
Witam, powoli odpowiem na pytania.
Troche karkołomne z powodu niemieckich patentów, więc moja propozycja jest taka, aby ktoś, kto ma elektrycznośc w paluszku, spróbował zaproponować podobne rozwiązanie, nie takie samo, żeby firma nie miała kłopotów...
Właśnie też mnie takie wątpliwości dopadły i nie chodzi tu bynajmniej tylko o sposób doprowadzenia zasilania. Obawiam się, że sam pomysł rury o takim kształcie i z rowkami ew. z rowkami z wklejonymi "szynami" może być chroniony patentem albo chociaż mieć ochronę jako "wzór użytkowy" - pytanie, czy Train Safe zrobił takie zastrzeżenie w Polsce?

Jeśli chodzi o wklejanie "fleksów", to nie szalałbym z tym, bo to tylko skomplikuje sprawę i podniesie koszty. Tor można wkleić samemu nawet na gładkie dno (rowki nie są do tego potrzebne). Moim zdaniem wystarczą rowki, ewentualnie rowki z metalową krawędzią (podobnie, jak w wyrobach Train Safe, ale z zastrzeżeniem nie powielania rozwiązania, które może być prawnie chronione).

Od razu informuję wszystkich, że nie jestem w stanie zająć się kwestiami technicznymi, a zobowiązałem się tylko zebrać Wasze zapotrzebowania. Proponuję albo wstrzymać się z potrzebami do czasu rozwiązania kwestii zasilania, albo przedstawić swoje potrzeby w dwóch wariantach: jeżeli będą z możliwością zasilania i bez tego (same rowki lub gładkie dno). Prosiłbym też o podawanie długości, sugeruję ujednolicone moduły, np. 60, 90, 120, 150 cm (dłuższe?).
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#19
Z tego co na szybko sprawdziłem, nie ma żadnego patentu ani zastrzeżonego wzoru użytkowego na te rury - tak wiec nie ma tutaj ryzyka na tym polu. Zamiast wklejania flexów lepiej jest wyfrezować otwory i wkleić profile np. tilliga po 5 zł za metr. Będzie taniej, ładniej i bardziej kolejowo.
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.254 18 1
#20
Co do elektryczności to ja proponowałem dziurkę od spodu tuby żeby podłączyć się do spodu stopki wpuszczonej we frez szyny albo profilu. Dziurka do jednej szyny w miejscu gdzie tuba się opiera o lewy wieszak, dziurka do drugiej w miejscu, gdzie tuba spoczywa na prawym wieszaku, żeby to wszystko było z definicji maksymalnie zamaskowane istnieniem samego wieszaka. Pozostaje pytanie czy odległość wieszaków od siebie da się wystandaryzować -jak wyczytałem możliwa długość tub sięga 220 cm, więc zapewne się nie da i dla każdego zamówienia o innej długości tuby te dziurki musiałyby być w innej odległości licząc od środka tuby.
Oczywiście nie mam pojęcia o rzeczach o ktorych piszę - to taki mój luźny pomysł - ufam że ktoś to logicznie rozkmini i zaproponuje sensowne rozwiązanie.

W ogole olmeck - te tuby są po prostu położone na wieszakach czy są jakieś ograniczniki/blokady ich spoczywania?
 

Podobne wątki