• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm. Trójkąt wąskotorowy H0e.

jafrap

Znany użytkownik
#22
Wpasowałem układ w skrzynki 1000mm. Nie ma to jak rzeczywisty układ!

Zobacz załącznik 286474
Jeśli to się do czego przyda to podsyłam jeszcze fotki w odpowiednich kierunkach (rozjazd z 'prawej' strony jest prawy jeśli ma to jakieś znaczenie :) . Foty z 2008 roku.

A jeśli chodzi o...
Tyle że ze skrzyneczek na których miały jedynie obrócić się parowozy
...tam też są jeszcze resztki kranu do nawadniania parowozów wąskotorowych. Zaznaczyłem.

Nał.jpg


...i jeszcze taka fotka resztek fundamentu po kranie z innego ujęcia. Widać tory dwóch boków trójkąta:

IMG_5454.JPG


Nadmienię, że kiedyś wewnątrz trójkąta opodal peronu stał budyneczek stacyjny podobny do tego z Karczmisk czy Wąwolnicy: http://www.koleje.wask.pl/nalkd/foto/ps39.jpg

...jeszcze taki składzik przy tym peronie (fotka chyba z lat 80-tych). Niestety budynku po lewej nie objął obiektyw: http://www.koleje.wask.pl/nalkd/foto/ps01.jpg (fotka z www.wask.pl )

Pozdrawiam
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#24
Rozumiem, że ten trójkąt ma być na końcu linii i ma służyć do obracania parowozów? Jeżeli tak, to trzeba zwrócić uwagę, przy którym boku będzie peron - powinien być przy jednym z ramion, na które wjeżdża się bezpośrednio ze szlaku. Na rysunku wyżej, wstawionym przez kolegę jafrapa, szlak powinien odchodzić poziomo w lewo lub w prawo, ale nie pionowo w dół. Może to jest "oczywista oczywistość", ale na wszelki wypadek pozwoliłem sobie na to przypomnienie, bo wydaje mi się (choć nie mam w zasadzie podstaw by tak twierdzić), że szlak miał iść właśnie w dół - jeżeli tak, to peron jest źle.
 

jafrap

Znany użytkownik
#25
Rozumiem, że ten trójkąt ma być na końcu linii i ma służyć do obracania parowozów? Jeżeli tak, to trzeba zwrócić uwagę, przy którym boku będzie peron - powinien być przy jednym z ramion, na które wjeżdża się bezpośrednio ze szlaku. Na rysunku wyżej, wstawionym przez kolegę jafrapa, szlak powinien odchodzić poziomo w lewo lub w prawo, ale nie pionowo w dół. Może to jest "oczywista oczywistość", ale na wszelki wypadek pozwoliłem sobie na to przypomnienie, bo wydaje mi się (choć nie mam w zasadzie podstaw by tak twierdzić), że szlak miał iść właśnie w dół - jeżeli tak, to peron jest źle.
W rzeczywistości - patrząc na zamieszczony układ Nałęczowa wąskiego - tak właśnie jest. Szlak "wchodzi" z lewej strony wprost na peron zaznaczony przeze mnie wyżej szarymi krechami.

nal2.jpg

Na dole też jest koziołek (miejsca aby na lokomotywę).
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#27
W rzeczywistości - patrząc na zamieszczony układ Nałęczowa wąskiego - tak właśnie jest. Szlak "wchodzi" z lewej strony wprost na peron zaznaczony przeze mnie wyżej szarymi krechami.
Jak tak, to OK. Życzę powodzenia, bo pomysł bardzo fajny. Tylko trzeba uważać, bo będzie zwarcie, więc przy DCC (nie wiem, czy będzie cyfrowo?) potrzebny jest moduł pętli. Jeżeli analog, to też trzeba przewidzieć izolację i system zmiany biegunowości w torze.
 

jafrap

Znany użytkownik
#30
To ja jeszcze tylko nadmienię, bo może kolega to wykorzysta, że kiedyś tam był też taki jeden tor przy rampie (tor wycięty po 2000 roku), co tłumaczy ten zawijas:
Bez tytułu2.jpg


Jeśłi chodzi o poniższy rysunek, to to, co jest do góry z lewej to tor boczny do rampy przy magazynie.:

Bez tytułu.jpg


Ten pierwszy na powyższym rysunku rozjazd (z lewej strony - lewy) to chyba ten, który pokazał na tej fotce kolega BORUCH:
http://forum.modelarstwo.info/attachments/pict0034-jpg.287300/
 
Ostatnio edytowane:

Zvolack

Moderator
Zespół forum
FREMO Polska
H0e
#31
Do sob depczę sopockie molo... jak wrócę narysuje to co poukladalem sobue w głowie. Zajebiscie dziękuję za super fotki i rysunki. Będzie klimatyczny trójkącik :)
 

jafrap

Znany użytkownik
#35

kotebi

Aktywny użytkownik
#36
Znalazłem i Przedkowice i Jerzmanowo. Piękne bo z zabudowaniami w trójkątach. Tyle że ze skrzyneczek na których miały jedynie obrócić się parowozy robi się kawał modułów. Hmm muszę podumać. Korci mnie wydłubać bardziej model niż techniczne skrzynki. Ale... już za chwilkę tuż po wakacjach ruszam z mostem w Rybinie a do tego czasu chciałbym skończyć trójkąt.. Modelarskie dylematy :)
Jerzmanowo o mały włos złomiarze by załatwili - zlikwidowany został odcinek w kierunku Brześcia Kujawskiego. Jak byś potrzebował fotki to do Jerzmanowa mam jakieś 10 km
 
#37
Nie wiem czy to to, ale coś podchodzącego na tym forum też znalazłem: http://abload.de/img/0027bu0g.jpg
i podobne: http://img832.imageshack.us/img832/1927/compsegmentp11505821009.jpg

I tak uważam, że Nałęczowski jest najpiękniejszy :)
Nie wiem czy to to, ale coś podchodzącego na tym forum też znalazłem: http://abload.de/img/0027bu0g.jpg
i podobne: http://img832.imageshack.us/img832/1927/compsegmentp11505821009.jpg

I tak uważam, że Nałęczowski jest najpiękniejszy :)
Dokładnie to ten trójkąt