• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

TORY

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
81 1 0
#1
Przegladajac trochę internet znalazłem COS TAKIEGO ! :eek:
Jak to może dzialac ?

Jest to układ torowy w zajezdni tramwajowej Moravska Ostrava (Kriva) w Ostrawie
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#2
Ale w czym widzisz problem, bo nie rozumiem? Normalnie działa. Motorniczy wychodzi z kabiny i wajchą sobie sam przestawia, albo idzie przed nim pracownik i to robi za niego.
Dla porównania. Oto powyższa zajezdnia:
https://maps.google.com/?ll=49.84381,18.27612&spn=0.001102,0.001595&t=h&z=20
a tutaj w Warszawie zajezdnia Wola:
https://maps.google.com/?ll=52.232616,20.973246&spn=0.00148,0.003189&t=h&z=19
Po prostu przyjęli inny układ torowy, gdzie każdy tor posiada swój rozjazd od głównego toru, a nie wpierw jeden wspólny rozjazd dla kilku torów a potem rozwidlenie na poszczególne tory.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#6
A no właśnie. Teraz dopiero zauważyłem. Te rozjazdy stanowią wyjazd z hali, a zatem zapewne w ogóle są bezobsługowe bo się przekładają same pod przejeżdżającym tramwajem, a zatem w ogóle nie ma w nich niczego skomplikowanego.
 
OP
OP
mattia

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
81 1 0
#7
I ja także, co nie zmienia faktu, iż nie rozumiem pytania o to jak to działa.
A no właśnie. Teraz dopiero zauważyłem. Te rozjazdy stanowią wyjazd z hali, a zatem zapewne w ogóle są bezobsługowe bo się przekładają same pod przejeżdżającym tramwajem, a zatem w ogóle nie ma w nich niczego skomplikowanego.
Fajnie , Dzieki , Teraz to ja tez już jestem madry i wiem
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#8
To chyba działa tylko przy jeździe z ostrza. Jest tylko jedna iglica (z wyjątkiem pierwszego rozjazdu).
To, że jest jedna iglica, nie musi oznaczać, że nie da się jechać na ostrze. Widziałem takie zwrotnice w Kaliningradzie. Ale tu faktycznie chyba jeździ się tylko z ostrza.
 

sluzbowo

Znany użytkownik
Reakcje
137 1 0
#13
Brak iglic mógł wynikać z wybrakowania infrastruktury.
Przestań szerzyć defektyzm. Rozjazdy z jedną iglicą były codziennością na łódzkiej sieci, ale to było lata temu. OIDP można je dzisiaj spotkać tylko na liniach podmiejskich, ewentualnie na terenach wewnętrznych MPK (zajezdnie, Zakład Techniki na Tramwajowej, Zakład Torów i Sieci na Dąbrowskiego). A jeśli rzeczywiście udało Ci się zobaczyć wybrakowany rozjazd, to na pewno nie był częścią torowiska używanego na codzień.
 

sluzbowo

Znany użytkownik
Reakcje
137 1 0
#15
Jest jak jest. Lata zaniedbań zrobiły swoje. Co nie znaczy, że można u nas zajumać iglicę i nikt nie zauważy :)

[dopisane] Powyższe było pisane w odpowiedzi na zupełnie inny tekst. Michałek wyedytował był to co napisał, tak więc nie bardzo ma to teraz sens. Podsumowując: rozjazdy z jedną iglicą są na łódzkiej sieci rzadkością; stan infrastruktury jest tragiczny; nie zdarza się, aby w rozjeździe brakowało iglicy i nikt niczego z tym nie robi.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tramwaje i metro 7
Tramwaje i metro 9

Podobne wątki