Odświeżam temat bo ostatnio zrobiłem zdjęcia w macro dwóch flexów - Tillig Elite vs Roco Line.
Tak więc poniżej krótki
TEST torów FLEX, Tillig Elite vs Roco Line:
Pomyślałem, że jak ktoś ma dylemat co kupić, to szybciej zdecyduje jak się z nimi zapozna.
Tak pokrótce- takie mam swoje spostrzeżenia:
1) Roco ma bardziej skalowe mocowania szyn (tak mi się przynajmniej wydaje). U Tilliga są bardziej takie jakby to określić, "rozdeptane" (Roco 1, Tillig 0)
2) Roco ma nieco węższe podkłady, Tillig szersze. Obie szerokości można uznać za prawidłowe bo w rzeczywistości różnie to bywało, wspomnę np. o podkładach typu IB, IIB, czy IIIB (Roco 1, Tillig 1), tutaj polecam też link
http://drogizelazne.org/nawierzchnia.html#3.4._Podk%B3ady
3) Roco ma nieco ładniej (delikatniej) odwzorowaną strukturę drewna, u Tilliga jest nieco toporna, ale widać to dopiero w zbliżeniu, (Roco 1, Tillig 0),
4) Tillig ma ładniejszą szynę, bardziej smukłą, szyjka szyny jest cieńsza, bardziej delikatna, bardziej skalowa (Tillig 1, Roco 0).
5) Szyna Tilliga jest oksydowana (zbliżona kolorem do używanego oryginału), Roco nie. I tak każdy maluje tor, ale dla tych co tego nie robią trzeba napisać, że: (Tillig 1, Roco 0),
6) Własności FLEX, a więc elastyczności toru są lepsze u Tilliga. Tor Tilliga lepiej się profiluje, układa, dokonuje poprawek. Roco jest nieco bardziej sztywne. Jednak w tym miejscu przyznaję Remis, gdyż ktoś może uzanć nieco sztywniejszy tor w układaniu jako zaletę (Tillig 1, Roco 1).
Podsumowując: Roco 4, Tillig 4. REMIS.
Wybór należy do ciebie
Teraz sobie pomyślałem, że gdyby wsadzić szynę Tillig Elite w podkłady Flexa Roco Line to byłoby fajne rozwiązanie. Pomysł ten narodził mi się jak już zamocowałem Tillig Elite do swoich skrzynek /w trakcie realizacji/. Szkoda, że własnych fotek wcześniej nie obejrzałem. Węższe podkłady Roco by mi nie przeszkadzały bo i tak robię linię drugorzędną. Generalnie to takie szczegóły widać dopiero w makro, bo na pierwszy rzut oka nie zauważa się tego.
Teraz trochę fantazji: Gdyby tak flex miał podkłady o wymiarach z Tilliga i strukturze drewna z Roco, który miałby imitacje złącz z Roco i szynę Tilliga, to byłby całkiem fajny tor
Poniżej dwie fotki. Z lewej Flex Tillig Elite (code 83), z prawej Roco-Line (code83).