1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Wyłącz powiadomienie

Pytanie Tory tillig czy roco

Dyskusja w 'Makieta i moduł' rozpoczęta przez użytkownika popowe, 20 Września 2010.

  1. popowe

    popowe Znany użytkownik

    Witam. Które tory są lepsze?( Pod względem technicznym jak i wizualnym )
    Tillig Elite code 83
    czy
    Roco Line code 83
    Czy może ktoś podesłać fotkę z bliska jednych i drugich?
     

  2. corwin

    corwin Administrator Staff Member

    już wtedy Tillig bił Roco... ale jako, że makieta LL-a była na Roco to Tillig nie miał prawa być lepszy :D
     
  3. popowe

    popowe Znany użytkownik

    A ta trochę zboczę z tematu. Czy starszy tabor nie będzie zaczepiał kołnierzem o śruby mocujące szyny? Np piętrus
     
  4. Lucjanek

    Lucjanek Użytkownik

    na 2,1mm będzie ale z wagonami nie ma problemu - wymienisz koła
     
  5. Młodzikowski

    Młodzikowski Znany użytkownik H0e

    Cały tabor wyposażony w stare zestawy kołowe, będzie "klepał" po torach o wys.szyny 2,1 mm. W dodatku Tillig Elite, ma jeszcze niższą wysokość szyn wynoszącą 2,07 mm. Jedynym wyjściem, jest wymiana zestawów kołowych w wagonach i lokach.
     
  6. popowe

    popowe Znany użytkownik

    A jak z nowym taborem? powiedzmy tak od 2004r?
     
  7. UNIVERS

    UNIVERS Użytkownik

    Powinno być bez problemu.
     
  8. dziurasek

    dziurasek Znany użytkownik KSK Wrocław

    Jest bez problemu, sam stosuję tory flex Tilliga oraz rozjazdy Typu EW6 i EW5 i nowy tabor jeździ bez charakterystycznego tykania po podkładach, nie testowałem rozjazdów na kołach RP25, ale powinno być też dobrze. Polecam!!!
     
  9. krzychu12231

    krzychu12231 Znany użytkownik

    Każdy pisze że Tillig Elite lepsze, ja też jeśli chodzi o efekt wizualny się z tym zgadzam, ale: z tego co obczaiłem to Tillig nie ma w ofercie łagodniejszych anglików niż 15 stopni, jak sobie z tym radzicie? Ja doszedłem ostatecznie do wniosku że chyba wszystko zrobię na Roco...
     
  10. corwin

    corwin Administrator Staff Member

    Kupujemy od Wellera lub robimy sobie sami bazując na jego elementach. Poniżej link do jego oferty:
    http://www.g-weller.de/gwe/31/dkg.html

    Masz rozjazdy 10°, 9°, 8°30',7°30' i 6°30'.
    Jest z czego wybierać. Cena gotowego 10 stopniowego to około 200 zł, podobnie jak cena Roco. A jak chcesz być super real weź sobie 6°30'.... tylko Ciekawe czy Ci miejsca wystarczy.
     
  11. baktrian

    baktrian Użytkownik

    nie zamawiaj Wellerów broń Boże u Corwina bo się nie doczekasz...
     
  12. enek

    enek Użytkownik

    Przepraszam baktrian, że głupio i nie w temacie zapytam o tekst z twojego podpisu.
    Dla czego? - "nieszczęśliwy posiadacz produktów adammodellbau"
     
  13. corwin

    corwin Administrator Staff Member

    Jak już jakiś czas temu pisałem kolego baktrian, nie produkuję już rozjazdów na sprzedaż. Podane informacje cenowe - to cena za rozjazd bezpośrednio u Wellera.
     
  14. baktrian

    baktrian Użytkownik

    kolego Corwin,szkoda,że nie poinformowałeś mnie o tym,zawarłeś ze mną umowę ustną(są świadkowie)w pewnym nie lubianym juz sklepie modelarskim w mieście dużym...,później było trochę korespondencji na tym forum (jako administrator możesz łatwo sprawdzić),wzrosła cena,ja zrozumiałem Twoje trudności(budowa domu)i ciągle czekałem...
    teraz wiem,że zostałem wystrychniety na dudka,dobrze,że nie wydudkany na strychu...,no nic,stracone prawie 3 lata...
    raczej nie polecam kolegi Corwina...
     
  15. garcia ramirez

    garcia ramirez Znany użytkownik

    Ja u siebie na makiecie mam Elite i jeżeli chodzi o wygląd, to moim zdaniem są zdecydowanie ładniejsze od Roco. Już sam kolor jest lepszy a główka szyny ściera sie jak prawdziwa.
    Nie wiem jak jest w Roco, ale w wyniku działania kurzu dość często muszę serwisować zwrotnice, doginać, doczyszczać, jako że tam cały ten element sie porusza ( no wiecie o którym mówie) A i sama krzyżownica jest zdecydowanie bardziej real. Poprawcie jak pokręciłem nazewnictwo fachowe.
     
  16. baktrian

    baktrian Użytkownik

    Elite faktycznie wyglądają nieźle,ale wydaje mi się,że są problemy z napędem do "besslerów",nawet sprowadzone specjalnie tortoise nie bardzo dawały radę.Próbuje teraz wellerów, wyglądają świetnie,ale jeszcze trochę wody upłynie nim zostaną zamontowane.Z zabrudzeniami,szyny elite radzą sobie lepiej niż roco
     
  17. Zbyszek

    Zbyszek Zajebistość roku

    Na flexach T.E. można się nieźle naciąć, okazało się, że mam tory 2,5mm, a właściwie 2,35mm.:ROFL:
    Ciekawe jaki jest nr.kat flexa 2,07mm, a jaki 2,5mm?, bo jest to swoisty ewenement, ale potraktujcie to jako zagadkę.
    Ponieważ musiałem dokupić torów, zrobiłem swoisty eksperyment, ale o tym też później.
     
  18. corwin

    corwin Administrator Staff Member

    82125 to numer flexów 2.5 mm, a 85125 to 2.1 mm. Jeśli coś ma z przodu numer 82xxx to jest to 2.5 mm, a numer 85xxx to 2.1 mm.
     
  19. Zbyszek

    Zbyszek Zajebistość roku

    :) więc dalsza część rebusa? Jaki flex ma Zbysio?
     

    Załączniki:

    • flex.jpg
      flex.jpg
      Wielkość pliku:
      206,2 KB
      Wyświetlenia:
      334
  20. Jarek

    Jarek Znany użytkownik

    Może 83xxx lub 84xxx? ;)
     

Udostępnij