• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tory tillig czy roco

popowe

Znany użytkownik
#1
Witam. Które tory są lepsze?( Pod względem technicznym jak i wizualnym )
Tillig Elite code 83
czy
Roco Line code 83
Czy może ktoś podesłać fotkę z bliska jednych i drugich?
 

corwin

Administrator
Zespół forum
#2
Grzeju napisał(a):
Z tym, ze tamta rozmowa jest juz wysoce nieaktualna, bo później ukazały sie rozjazdy EW5i EW6 Tilliga, które już biją Roco 10st na głowę...
już wtedy Tillig bił Roco... ale jako, że makieta LL-a była na Roco to Tillig nie miał prawa być lepszy :D
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
#5
Czy starszy tabor nie będzie zaczepiał kołnierzem o śruby mocujące szyny?
Cały tabor wyposażony w stare zestawy kołowe, będzie "klepał" po torach o wys.szyny 2,1 mm. W dodatku Tillig Elite, ma jeszcze niższą wysokość szyn wynoszącą 2,07 mm. Jedynym wyjściem, jest wymiana zestawów kołowych w wagonach i lokach.
 

dziurasek

Znany użytkownik
KSK Wrocław
#8
UNIVERS napisał(a):
Powinno być bez problemu.
Jest bez problemu, sam stosuję tory flex Tilliga oraz rozjazdy Typu EW6 i EW5 i nowy tabor jeździ bez charakterystycznego tykania po podkładach, nie testowałem rozjazdów na kołach RP25, ale powinno być też dobrze. Polecam!!!
 

krzychu12231

Znany użytkownik
#9
Każdy pisze że Tillig Elite lepsze, ja też jeśli chodzi o efekt wizualny się z tym zgadzam, ale: z tego co obczaiłem to Tillig nie ma w ofercie łagodniejszych anglików niż 15 stopni, jak sobie z tym radzicie? Ja doszedłem ostatecznie do wniosku że chyba wszystko zrobię na Roco...
 

corwin

Administrator
Zespół forum
#10
Każdy pisze że Tillig Elite lepsze, ja też jeśli chodzi o efekt wizualny się z tym zgadzam, ale: z tego co obczaiłem to Tillig nie ma w ofercie łagodniejszych anglików niż 15 stopni, jak sobie z tym radzicie?
Kupujemy od Wellera lub robimy sobie sami bazując na jego elementach. Poniżej link do jego oferty:
http://www.g-weller.de/gwe/31/dkg.html

Masz rozjazdy 10°, 9°, 8°30',7°30' i 6°30'.
Jest z czego wybierać. Cena gotowego 10 stopniowego to około 200 zł, podobnie jak cena Roco. A jak chcesz być super real weź sobie 6°30'.... tylko Ciekawe czy Ci miejsca wystarczy.
 

enek

Użytkownik
#12
Przepraszam baktrian, że głupio i nie w temacie zapytam o tekst z twojego podpisu.
Dla czego? - "nieszczęśliwy posiadacz produktów adammodellbau"
 
#14
kolego Corwin,szkoda,że nie poinformowałeś mnie o tym,zawarłeś ze mną umowę ustną(są świadkowie)w pewnym nie lubianym juz sklepie modelarskim w mieście dużym...,później było trochę korespondencji na tym forum (jako administrator możesz łatwo sprawdzić),wzrosła cena,ja zrozumiałem Twoje trudności(budowa domu)i ciągle czekałem...
teraz wiem,że zostałem wystrychniety na dudka,dobrze,że nie wydudkany na strychu...,no nic,stracone prawie 3 lata...
raczej nie polecam kolegi Corwina...
 
#15
Ja u siebie na makiecie mam Elite i jeżeli chodzi o wygląd, to moim zdaniem są zdecydowanie ładniejsze od Roco. Już sam kolor jest lepszy a główka szyny ściera sie jak prawdziwa.
Nie wiem jak jest w Roco, ale w wyniku działania kurzu dość często muszę serwisować zwrotnice, doginać, doczyszczać, jako że tam cały ten element sie porusza ( no wiecie o którym mówie) A i sama krzyżownica jest zdecydowanie bardziej real. Poprawcie jak pokręciłem nazewnictwo fachowe.
 
#16
Elite faktycznie wyglądają nieźle,ale wydaje mi się,że są problemy z napędem do "besslerów",nawet sprowadzone specjalnie tortoise nie bardzo dawały radę.Próbuje teraz wellerów, wyglądają świetnie,ale jeszcze trochę wody upłynie nim zostaną zamontowane.Z zabrudzeniami,szyny elite radzą sobie lepiej niż roco
 

Zbyszek

Zajebistość roku
#17
Na flexach T.E. można się nieźle naciąć, okazało się, że mam tory 2,5mm, a właściwie 2,35mm.:ROFL:
Ciekawe jaki jest nr.kat flexa 2,07mm, a jaki 2,5mm?, bo jest to swoisty ewenement, ale potraktujcie to jako zagadkę.
Ponieważ musiałem dokupić torów, zrobiłem swoisty eksperyment, ale o tym też później.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
#18
Na flexach T.E. można się nieźle naciąć, okazało się, że mam tory 2,5mm, a właściwie 2,35mm.:ROFL:
Ciekawe jaki jest nr.kat flexa 2,07mm, a jaki 2,5mm?, bo jest to swoisty ewenement, ale potraktujcie to jako zagadkę.
Ponieważ musiałem dokupić torów, zrobiłem swoisty eksperyment, ale o tym też później.
82125 to numer flexów 2.5 mm, a 85125 to 2.1 mm. Jeśli coś ma z przodu numer 82xxx to jest to 2.5 mm, a numer 85xxx to 2.1 mm.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Makieta i moduł H0 10
M
Makieta i moduł H0 5
Makieta i moduł H0 3
Makieta i moduł H0 9
Makieta i moduł H0 36

Podobne wątki