• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Tory Peco 75

Reakcje
21 3 1
#1
Znowu ja z torami :p

Zrezygnowalem z Piko na rzecz Peco Code 75 i teraz mam dylemat kolejny.
Sa dwa rodzaje zwykle streamline i nowsze bullhead.
Za pierwszymi przemawia wieksza roznorodnosc rozjazdow , przekroj szyny (w/g mnie) i cena , toru niewielka ale rozjazd jest tanszy okolo 80% , maja tez mniejsze odstepy pomiedzy podkladami.
Za drugimi , no wlasnie na pewno rozjazd jest duzo ladniejszy, szyna ktora sie porusza jest z jednago kawalka az do konca a nie przecieta gdzies w polowie, wkrotce ma byc wieksza oferta rozjazdow ale kiedy nikt nie wie.

Na razie kupilem po jednej sztuce aby zadecydowac ktore montowac na makiecie , ale sie nie moge zdecydowac,
Uzywal ktos tych torow? Bardziej realistyczne sa te z szersza podstawa toru(patrzac na przekroj szyny) gora glowka jest prawie identyczna u obu. No i czy bardziej realne sa te co maja podklady blizej siebie czy dalej?

Kilka zdjec , bullhead to te co maja dalej podklady i glowki szyna takie same na dole i u gory.
IMAG0297.jpg
IMAG0298.jpg
IMAG0299.jpg
IMAG0300.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#3
Te bullhead to modele szyn dwugłówkowych, stosowanych dawniej powszechnie w Wlk. Brytanii i rzadziej na kontynencie. Obecnie wszędzie używa się szyn ze stopką (płaską) i jedną główką, chociaż w UK spotyka się jeszcze te stare na bocznych torach. Wybór zależy od tego jaką kolej i z jakich czasów chcemy modelować.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#4
Używam Peco stremline 75 na modułach odwzorowując Kalifornię, a dokładnie Southern Pacific, głównie lata 40 do 80-tych zeszłego wieku. Może nie do końca jest to poprawne bo code 75 to dosyć niska i lekka szyna, ale dla mnie liczył się wygląd. Rozjazdy przerobiłem kompletnie, na gotowe podkłady Central Valley wsunąłem szyny i przełożyłem krzyżownicę, zyskałem wygląd rozjazdu amerykańskiego i pozbyłem się tego wsytającego mechanizmu pomiędzy iglicami. Na ten ostatni jest inny patent, Można go przełożyć pod spód rozjazdu. Brytyjczycy tego nie robią bo u nich w rozjazdach są takie mechanizmy i można kupić w UK trawione pokrywy. Przy codzie 75 i niżyszych (mam też 70) nie wszystkie modele będą prawidłowo jeździć, szyny wymagają kół RP25, duża część starszych modeli europejskich ma o wiele większy profil kół.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#5
Jak zauważył wyżej kolega Andrzej, oba to tory Angielskie, co widać też po imitacji mocowań szyn do podkładów. Pewnie z różnych epok. Nie jest więc kwestią, który lepszy (oba są modelem), ale jaka epoka.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#7
Jak zauważył wyżej kolega Andrzej, oba to tory Angielskie,
Nie całkiem. Te normalne, ze stopką, to standardowe szyny stosowane na całym świecie. Przytwierdzenia bywają różne i tu niestety, trzeba się zgodzić na pewne kompromisy. A ja napisałem, że wybór zależy od tego jaką kolej i z jakich czasów modelujemy.
 

Podobne wątki