• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tort Oelki

Oelka

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#1
Witam :)
W końcu, przyszedł czas na rozpoczęcie relacji z budowy mojego torcika. Może trochę później niż planowałem, ale czym byłaby kolej bez opóźnień :rolleyes: Makieta ma prezentować klimat polskiej wsi, mniej więcej taki jak linia nr 357 Wolsztyn-Luboń przed modernizacją. Pierwszy budynek (parowozownia jednostanowiskowa) jest już gotowy i oczekuje na dalszy rozwój prac... Wpisy w tym wątku będę zamieszczał tak często, jak tylko pozwoli czas i oczywiście budżet, mam nadzieję, że jak najczęściej :D
 

Załączniki

OP
OP
Oelka

Oelka

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#6
Przepraszam za dwa wpisy z rzędu, ale mam pytanie. Mogliby koledzy polecić jakiś produkt, mianowicie most, który mógłbym wykorzystać w miejscu zaznaczonym na obrazku? Miałby na nim leżeć łuk R9.
Byłbym bardzo wdzięczny :)
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#10
Ten most musi być dość długi. O ile rysunek jest w skali i wymiary na górnej linijce są rzeczywiście w milimetrach, to przęsło musi mieć ok 30 cm długości, a tor na nim będzie leżał w odwrotnych łukach. Szukałbym mostu prostego, ale o dość szerokiej nawierzchni, żeby dało się te odwrotne łuki na nim ułożyć. Warto też spróbować wyprostować trochę ten górny tor na moście.
 
OP
OP
Oelka

Oelka

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#11
Panie Andrzeju,
jeśli most ma być szerszy, to może użyć dwutorowego?
A może jest ktoś, kto wykonuje mosty na zamówienie?
 
OP
OP
Oelka

Oelka

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#17
Dziś, gdy układałem tory w celu ich odrysowania i przycięcia korka, spotkało mnie małe zaskoczenie, i nie ukrywam, troszkę zawiodłem się na A-gleisach :( Chodzi o to, że trafił mi się wadliwy łuk R2/7,5. Jedna szyna jest krótsza od reszty łuków, co daje niemałą szczelinę w połączeniu i niestety psuje cały układ. No nic, trzeba będzie domówić...
 

Załączniki

OP
OP
Oelka

Oelka

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#19
Tory położone i odrysowane. Dzisiaj biorę się za docinanie nasypów z korka. I tutaj pojawia się pytanie - czy przy docinaniu należy uwzględnić położenie peronu (czy zamiast pod skosem, docina się prosto przy peronie, czy bliżej podkładów, itp.)? W jakiej odległości od zewnątrz główki szyny powinna znajdować się krawędź peronu? W załącznikach zdjęcia z aktualnego postępu prac :)
 

Załączniki

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#20
Trzeba pod uwage wziasc konstrukcje peronu, jesli nie Bedziesz cial na skosie to beda oszczednosci szutru pomiedzy peronem i szyna, a i tak na drugozednych liniach jest troche zieleniny przy krawedzi peronow. Trzeba sie tez zastanowic czy tabor wjedzie bez problemu jesli np. peron jest na zakrecie. Nie Uwzgledniles w planach gdzie maja byc perony, warto tez porobic testy najdlozszych wagonow jakie Planujesz uzywac.
 

Podobne wątki