Na remont piwnicy to przyjdzie mi jeszcze poczekać, zatem zapadła decyzja, żeby zrobić torcik w pokoju syna. Jak na razie uskuteczniliśmy podłoging z dwoma bocznicami i jest nawet nieźle
Jakiś dłuższy czas temu zrobiłem "doktorat" z różnych informacji, którymi dzieliliście się na forum i już wydawało mi się, że sporo wiem... ale jak przyszło do planowania w SCARMie no to się zaczęło. Stąd moja prośba o poradę, w ktorym kierunku iść - obrazki poniżej.
Koncepcja jest taka, żeby docelowo jeździły dwa składy: osobowy i towarowy, oraz jedna lokomotywa manewrowa. Tort raczej do zabawy i uzupełniania z czasem w detale, stąd realizm wszystkich semaforów, żeberek ochronnych sobie odpuszczam. Tabor z epoki IV, moze III (architekturę dopasuję tak, żeby odpowiadało obu),skala H0
.
Na rysunkach szlak zielony to osobowy, pomarańczowy to towarowy, bocznice są na brązowo. W obu wariantach powierzchnia którą mogę zagospodarować do 1,5m x 2,5-2,6m.
wariant_1: Zależy mi na tym, żeby od dołu (czyli od frontu, stojąc przed makietą) peron był przed dworcem "od zewnątrz", tj. nie zasłaniany przez budynek stacji, zaś szlak towarowy biegł od zewnątrz (w przeciwnym wypadku powstałby trochę dziwny układ, w którym stacja osobowa jest pomiędzy linia towarową i osobową - trochę mi to nie pasuje). Niestety, podjazdy dość strome, no i tu pytanie czy brnąć w coś takiego? Próbowałem to zniwelować obniżając szlak osobowy pod mostem i w tunelu o 20mm (stąd poziom "zero" przy dworcu to tak na prawdę +20).
wariant_2: Probowałem obejść te strome podjazdy wzorując się na podobnym projekcie z wątku: http://forum.modelarstwo.info/threads/plany-makiety-h0-prośba-o-porady.41953/#post-719768 . Niestety, kosztem długości peronu, no i teraz nie wiem, czy taka Bipa+SU to się w ogole kiedyś tu zmieści... Druga rzecz to żeby puścić osobowy szlakiem z pominięciem peronów, trzeba będzie tym pociągiem robić "wygibasy", wizualnie to się średnio prezentuje. Jest tu jeszcze kilka niuansów, np. tam gdzie dałem "???" - jak to połączyć bez użycia flexa? Peron też trochę wąski.
Proszę o rady i sugestie.
Jakiś dłuższy czas temu zrobiłem "doktorat" z różnych informacji, którymi dzieliliście się na forum i już wydawało mi się, że sporo wiem... ale jak przyszło do planowania w SCARMie no to się zaczęło. Stąd moja prośba o poradę, w ktorym kierunku iść - obrazki poniżej.
Koncepcja jest taka, żeby docelowo jeździły dwa składy: osobowy i towarowy, oraz jedna lokomotywa manewrowa. Tort raczej do zabawy i uzupełniania z czasem w detale, stąd realizm wszystkich semaforów, żeberek ochronnych sobie odpuszczam. Tabor z epoki IV, moze III (architekturę dopasuję tak, żeby odpowiadało obu),skala H0
.
Na rysunkach szlak zielony to osobowy, pomarańczowy to towarowy, bocznice są na brązowo. W obu wariantach powierzchnia którą mogę zagospodarować do 1,5m x 2,5-2,6m.
wariant_1: Zależy mi na tym, żeby od dołu (czyli od frontu, stojąc przed makietą) peron był przed dworcem "od zewnątrz", tj. nie zasłaniany przez budynek stacji, zaś szlak towarowy biegł od zewnątrz (w przeciwnym wypadku powstałby trochę dziwny układ, w którym stacja osobowa jest pomiędzy linia towarową i osobową - trochę mi to nie pasuje). Niestety, podjazdy dość strome, no i tu pytanie czy brnąć w coś takiego? Próbowałem to zniwelować obniżając szlak osobowy pod mostem i w tunelu o 20mm (stąd poziom "zero" przy dworcu to tak na prawdę +20).
wariant_2: Probowałem obejść te strome podjazdy wzorując się na podobnym projekcie z wątku: http://forum.modelarstwo.info/threads/plany-makiety-h0-prośba-o-porady.41953/#post-719768 . Niestety, kosztem długości peronu, no i teraz nie wiem, czy taka Bipa+SU to się w ogole kiedyś tu zmieści... Druga rzecz to żeby puścić osobowy szlakiem z pominięciem peronów, trzeba będzie tym pociągiem robić "wygibasy", wizualnie to się średnio prezentuje. Jest tu jeszcze kilka niuansów, np. tam gdzie dałem "???" - jak to połączyć bez użycia flexa? Peron też trochę wąski.
Proszę o rady i sugestie.