• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa TORCINEK

OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#81
Czyli taki układ semaforów moglibyśmy zostawić? :)

Jeśli chodzi o kładkę, to: Czy ktoś ma wiedzę na temat szerokości schodów (razem z poręczami) w artykule Auhagena widocznego w załączniku ?
Mam peron z dechy o szerokości 5cm i nie wiem, czy mi się wpasuje (na zdjęciu wyglądają na szerokie).
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#82
Czyli taki układ semaforów moglibyśmy zostawić?
Moim zdaniem tak. Ale ja bym przesunął semafory wyjazdowe za rozjazdy prowadzące na tor przy dworcu. Wprawdzie uniemożliwi to manewry gdy stoi tu pociąg, ale tak, jak jest, użyteczna długość toru jest bardzo mała. Oczywiście przy mojej propozycji podczas wjazdu i wyjazdu pociągu te zwrotnice muszą być zamknięte.
 

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.692 58 9
#84
Czyli taki układ semaforów moglibyśmy zostawić? :)

Jeśli chodzi o kładkę, to: Czy ktoś ma wiedzę na temat szerokości schodów (razem z poręczami) w artykule Auhagena widocznego w załączniku ?
Mam peron z dechy o szerokości 5cm i nie wiem, czy mi się wpasuje (na zdjęciu wyglądają na szerokie).
Zmierzę u siebie i dam Ci wieczorem znać.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#88
Krzysztofie wybacz że się czepiam jak pijany płotu. Skoro już temat przejazdu kolejowego na ul. Portowej jest już przesądzony co też moim zadaniem ma swój urok to nie rozumiem jednej rzeczy dlaczego pomiędzy rozjazdami jest taki kawał toru. Pierwotnie był tam tylko kawałek G231, który moim zdaniem jest i tak za długi jak na potrzeby przeprowadzenia ulicy. Obecnie w ostatnim projekcie jest już G231 i G115. Ja bym tam pomiędzy rozjazdami dał G62 co przy uwzględnieniu odległości od początku rozjazdu do iglic dało by ok 90mm na ulicę. Zeby jednak układ torowy był łatwiejszy w projektowaniu i budowie to z dużym zapasem by wystarczył tor G115 i nawet szeroka ulica z chodnikami by tam mogła przechodzić. Tak więc proponuję stamtąd wywalić odcinek G231 i o tą długość się wydłuży tor nr 3, to duży zysk nawet jeśli ten tor ma być tylko torem bocznym do prac manewrowych. Natomiast żeby "była owca syta i wilk cały" skoro tor nr 3 ma nie być torem głownym dodatkowym to mimo wszystko przy stosunkowo małych pracach projektowych i nakładach inwestycyjnych jako tor głowny dodatkowy proponuję dostosować tor nr 4. Po prawej stronie we wschodniej głowicy rozjazdowej od toru nr 2 wstawić rozjazd łukowy do toru nr 4. Można chcąc zachować mimo wszystko tor do wczasów wagonowych (poza kadrem) można w torze nr 4 zabudować rozjazd prosty (zamykany na klucz i żeberko zabezpieczone wykolejnicą) a semafor wyjazdowy ustawić przed rozjazdem łukowym.
A co do kładki nad torami to zastanawiam się czy nie było by ciekawym rozwiązaniem ustawienie jej w pobliżu przejazdu i jej wydłużenie całkiem na drugą stronę torów tak by piesi w gdy przejazd jest zamknięci mogli przez kładkę przejść na drugą stronę torów i oczywiście na środku zejście na peron2.
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#89
Jacku, cieszy mnie Twoje i kolegów zaangażowanie w mój projekt. Widzę, że Wam zależy na tym, aby było dobrze i zgodnie ze sztuką modelarską. :)
Jak wspomniałem wyżej, zanim stanęło na tym, co widać na obrazku, analizowałem, planowałem, zmieniałem temat wiele razy.
To tort, więc możliwości mam ograniczone. Musiałem osiągnąć kompromis pomiędzy tym, co powinno być, co mogłoby być, co jest, a co bym chciał. :)
Żeberko przy poczcie miało być na tyle długie, by odstawjć tam salonkę, obecnie będzie to miejsce na wagon pocztowy.
Dlaczego nie zrezygnuję z tego przejazdu na rzecz wydłużenia użyteczności torów stacyjnych? Ponieważ miasto jest "na dole" i musi być z nim kontakt drogowy. A że na jednej ulicy są 2 przejazdy....titomito ;)
Co do kładki, myślałem podobnie. Narysowałem tylko jedną część zachowawczo.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
970 82 11
#90
Dlaczego nie zrezygnuję z tego przejazdu na rzecz wydłużenia użyteczności torów stacyjnych? Ponieważ miasto jest "na dole" i musi być z nim kontakt drogowy.
Droga ok ale po kiego diabła taka szeroka,jak będzie miała 7cm w zupełności wystarczy a to pozwoli wydłużyć tory o ok 10cm.
O kolejne 20cm wydłużyłbyś tor po zamianie miejscami rozjazdów i odcinków G115. To taka propozycja na szybko,ale nic na siłę
Ty jesteś głownym inwestorem,projektantem i kierownikiem budowy więc rób jak uważasz i uważaj co robisz;).
 

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.692 58 9
#92
Przepraszam @Kris, że wcinam się w Twój wątek ale chcę Ci pokazać jak ta sama kładka, którą Ty posiadasz u mnie wygląda. Została trochę przebudowana ze względu na szerokość między peronami, fabryczna była za wąska no i boki lub ściany nie wiem jak to nazwać mi nie pasowały. Kładka dostała oświetlenie od OMAK, trochę patyny i teraz wygląda całkiem przyzwoicie.
Perony mają szerokość 65mm.

1.jpg
2.jpg
3.jpg


Jak zaśmiecam, to proszę usuń moje wypociny. To Twój wątek.

Pozdrawiam.
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#93
Absolutnie nie zaśmiecasz. To dla mnie świetny materiał poglądowy. Kładki fizycznie jeszcze nie mam. Dziękuję za zdjęcia! Możesz coś więcej napisać o tej przeróbce?
 

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.692 58 9
#94
Przeróbka polegała na zmianie podestu z oryginalnego, za krótkiego na nowy, dłuższy wykonany z kartonu 1mm ( trzy warstwy sklejone razem ) przy czym środkowa o mniejszym wymiarze. Zostały usunięte beznadziejne imitacje betonowych fundamentów pod konstrukcją nośną oraz firmowe ściany dookoła podestu, które zastąpiłem produktem Faller 180413 + własny czas.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#95
Co do kładki to chyba się nie obędzie bez dwóch zestawów gdyby ją ustawić przy samym przejeździe i gdyby jeszcze miała służyć za pieszy ciąg komunikacyjny przez tory gdy przejazd jest zamknięty.
A co do samego przejazdu i jego lokalizacji to może tam być bo nawet powinien dodawać uroku makiecie. Natomiast uważam że pomiędzy rozjazdami powinien wystarczyć odcinek toru G115. Gdyby jezdnię na przejeździe maksymalnie zbliżyć do rozjazdu lukowego to żeberko przy poczcie powinno zmieścić wagon pocztowy. A jak nie to trudno.
Jednak niezależnie od tego jak się uda projekt toru nr 3 to na pewno warto od strony wschodniej połączyć rozjazdem lukowym tor nr 4 z torem nr 2.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#96
Właśnie będąc w pracy mialem okazję widzieć kładkę przez tory w stylu Auhagena w stacji Kalety. Niestety nie było możliwości zrobienia zdjęcia bo bylem tam w środku nocy. Kladka ta ma dwa skrajne zewnętrzne wejścia i jedno srodkowe na peron 2. Oczywiście obejmuje swoim zasięgiem większą liczbę torów.
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#97
Jacku, zrobiłem symulację z dodaniem tych dwóch rozjazdów. Może to i mądre i sensowne rozwiązanie, nie przeczę.
Jednakże mnie się podoba tak jak jest. To jest kompromis, który mi pasuje i w kwestii układu torowego nie będzie żadnych zmian.

Zastanawiam się jeszcze nad miasteczkiem i układem budynków. Infrastruktura kolejowa będzie tam, gdzie jest, ale chodzą mi po głowie pomysły, co do samego układu miasteczka...
W wolnej chwili machnę kilka opcji, może mnie natchniecie :)
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#98
Ok no to proponuję tak ułożyć i przymocować tory żeby w późniejszej zabawie gdyby jednak te rozjazdy okazały się potrzebne można bylo je zabudować bez większego trudu i rujnowania makiety.
A uklad uurbanistyczny można jeszcze przemyśleć i przeorganizowac. Chociaż obecny jest całkiem ładny i sensowny.
Mam też jeszcze jeden pomysł warty przemyślenia. Skoro co chwilę pojawiają się nowe pomysły to może warto trochę zwolnić z pracami i po prostu się pobawić z torami przymocowanymi pinezkami i różną konfiguracją budynków. Ale przede wszystkim dużo się bawić i uruchamiać wyobraźnię. Wtedy można jeszcze wyłapać wszelkie niedogodności i korygować błędy. Myślę że po kilku miesiącach zabawy może się wyklarowac najbardziej optymalny układ. Powodzenia :).
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#99
Jak pisałem, układ torowy się nie zmieni. Za to ogarnąłem temat miasteczka i chyba pójdę za radą Jacka. Pokombinuję z budynkami na sucho.
Zobaczymy jak to będzie wyglądać. Ten ratusz mnie kusi :)
91 to wersja poprzednia, 92 i 93 to wariacje na temat.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
Wiadomości z Torcinka:
W tak zwanym międzyczasie, w Torcinku przybyło kilka nowych budynków. "Efekt Aniołka" ;)
Dworzec, kościół, plebania, pawilon Społem (biały - będzie przerobiony), poczta (ta wstrętnie zielona - będzie przemalowana i przerobiona).
Na pierwszy rzut poszedł kościół.
Prace posunęły się też przy piekarni.
Sklep kolonialny zmienił miejsce.
20181228_203210.jpg
20181228_203133.jpg
20181228_203244.jpg
20181228_203218.jpg

20181229_215049.jpg
20181229_215151.jpg
20181229_215415.jpg
20181229_214043.jpg
20181229_184851(1).jpg
20181229_214150.jpg
20181229_220254.jpg
20181228_203115.jpg