Witam
Absolutnie nie wykluczam tego co Pan napisał. Pewnie tak właśnie jest. Ja tylko powtarzam to, co jest napisane na temat tego tunelu i tego co wszyscy znawcy i miłośnicy tej linii kolejowej o nim mówią a także piszą.
"Na Podkarpaciu znajduje się najdłuższy w Europie tunel kolei wąskotorowej 32. Zlokalizowany jest on na linii Przeworsk-Dynów, w miejscowości Szklary,
a jego długość wynosi 602 m 33. Był wykonany jako przebicie w miękkim piaskowcu i cały obmurowany. Należy nadmienić, że co najmniej od 1925 r. do zakończenia II wojny światowej kolej wąskotorowa „Przeworsk-Dynów” była prywatna w obrębie lwowskiej Dyrekcji kolejowej 34. Po II wojnie światowej została upaństwowiona. W latach 50. XX w. nastąpiła zmiana rozstawu szyn z 760 mm na 750 mm. W latach 70. XX w. PKP wprowadziły transportery dla wagonów normalnotorowych. W 1986 r. wycofano trakcję parową. Wkrótce zawieszono regularny ruch pasażerski." (Rocznik Historyczny DYNOVIANA Nr 2 - 2015 Paweł Gugla)
"Budowę tunelu rozpoczętą 23 lutego 1903 roku ukończono 1 maja 1904. Konstrukcja w zależności od potrzeb była kamienna lub betonowa. Długość
tunelu osiągnęła prawie 600 m. Na żądanie władz wojskowych wykonano komory minerskie (przewidywano zniszczenie tunelu w razie wojny)." (item,
Andrzej Bożek)
Itd. itd. Pozdrawiam gorąco. Tomek
Absolutnie nie wykluczam tego co Pan napisał. Pewnie tak właśnie jest. Ja tylko powtarzam to, co jest napisane na temat tego tunelu i tego co wszyscy znawcy i miłośnicy tej linii kolejowej o nim mówią a także piszą.
"Na Podkarpaciu znajduje się najdłuższy w Europie tunel kolei wąskotorowej 32. Zlokalizowany jest on na linii Przeworsk-Dynów, w miejscowości Szklary,
a jego długość wynosi 602 m 33. Był wykonany jako przebicie w miękkim piaskowcu i cały obmurowany. Należy nadmienić, że co najmniej od 1925 r. do zakończenia II wojny światowej kolej wąskotorowa „Przeworsk-Dynów” była prywatna w obrębie lwowskiej Dyrekcji kolejowej 34. Po II wojnie światowej została upaństwowiona. W latach 50. XX w. nastąpiła zmiana rozstawu szyn z 760 mm na 750 mm. W latach 70. XX w. PKP wprowadziły transportery dla wagonów normalnotorowych. W 1986 r. wycofano trakcję parową. Wkrótce zawieszono regularny ruch pasażerski." (Rocznik Historyczny DYNOVIANA Nr 2 - 2015 Paweł Gugla)
"Budowę tunelu rozpoczętą 23 lutego 1903 roku ukończono 1 maja 1904. Konstrukcja w zależności od potrzeb była kamienna lub betonowa. Długość
tunelu osiągnęła prawie 600 m. Na żądanie władz wojskowych wykonano komory minerskie (przewidywano zniszczenie tunelu w razie wojny)." (item,
Andrzej Bożek)
Itd. itd. Pozdrawiam gorąco. Tomek