• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tor Peco N code 55 wykorzystanie jako H0e

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#1
Witam. Mam takie durne pytanie wynikające z trudności w dostaniu rozjazdów o skosie realistycznym w skali H0e. Natknąłem się na tą stronę: http://as.rumia.edu.pl/pmkw/bud.asp (wpis: maj 2013) gdzie opisane jest wykorzystanie toru Fleischmann N jako H0e. Skos tych rozjazdów już bardziej odpowiada skosom realnym niż fabryczne rozjeździki Roco (15st), czy Tillig (18st), gdzie przy krótkim odcinku takiego łuku rozjazdu to i duży (za duży) promień.

Pomyślałem więc, że idąc za ciosem opisanym w w/w linku może by tak wykorzystać Peco code55 w skali N. Pomijając dywagacje na temat za cienkie podkłady itp nurtuje mnie jedno - czy po szynie o wysokości (widocznej) 1,4mm przejedzie tabor H0e obecnie produkowany (mając na myśli zestawy kołowe załączone fabrycznie o takiego taboru)? Kiedyś miałem takie tory ale sprzedałem i nie mam jak tego sprawdzić, bo pomysł narodził się teraz. Jeśli nie, to wiem, że Peco produkuje bliźniacze rozjazdy ale na szynie code80: http://durhamtrainsofstanley.co.uk/my_store/images/PESL-388.jpg . Krzyżownica zawsze lepiej wygląda w nich niż w tych fleischmannach.

Jeśli ktoś ma więc możliwość przypadkiem coś takiego sprawdzić czy tabor H0e pojedzie po takim torze Peco code55 bez turkotania o podkłady to byłoby fajno. Odpowiedź na to pytanie traktuję bardziej jako ciekawostkę gdyż na razie bardziej skłaniam się do Peco code80 z uwagi na dostępność flexów H0e (code80) i wykorzystanie jedynie samych rozjazdów od Peco N podobnie jak w w/w linku.

Co do tych szyn od Peco: http://www.spurstow.com/daniel/images/code55-code80.jpg
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
J

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#3
No tak. W sumie nie pomyślałem o tym i czekałem na odpowiedź kogoś, kto doświadczalnie to sprawdzi. Ale myślę że sugestia twoja jest mocna i tego się trzymam uznając za wystarczającą odpowiedź wartą ryzyka zakupu. Dzięki (y)
 
OP
OP
J

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#9
Ty piszesz o innej szynie c55.
Dokładnie.

Danielu mam na myśli szynę "udawacza". Tzn tor Peco N code55, którego konstrukcja jest sprytnym rozwiązaniem. Przeanalizuj jeszcze raz załączony przeze mnie link do szyn w N z PECO (i drugi link hugwy). Napiszę tylko, że ten udawacz to tak naprawdę c80 o czym hugwa wspomniał netto wcześniej :).

Szyna C80 ma taką samą wysokość netto. C55 ma imitacje mocowania szyny zrobione na lipę, (...)
To mi akurat nie przeszkadza - może nawet i lepiej. Szlak wąskotorówki 750mm który w 1:1 rozważam też ma te mocowania na lipę :), a jakby nie patrzeć - przynajmniej tak mi się wydaje - ta szyna niby c55 Peco N i tak będzie sprawiała lepsze wrażenie niż standard c80 H0e od Roco, czy Tilliga.

Temat uważam za wyjaśniony. Dzięki hugwa. Pozdr.
 
Ostatnio edytowane:

kosia51

Aktywny użytkownik
Reakcje
208 0 0
#10
Witam
Też mam zamiar w swojej Kańczudze zastosować ten trik opierając się na produktach Peco - krótkie odcinki proste Peco #ST 401, flexy - Peco #SL 400 i rozjazdy Peco N 8° #SL 389 i #SL 388. Code 80 jedne i drugie. Oryginalne rozjazdy na Przeworsko Dynowskiej Kolei Dojazdowej mają 5°. Mierzyłem.
Pozdrawiam
 

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
302 0 0
#11
Stosuję w N-ce te tory, ale czy w H0e nie będą one zbytnio odbiegać od oczekiwanego wyglądu.
Czy rozstaw i szerokość podkładów będzie odpowiednia (tzn. akceptowalna)?
 

kosia51

Aktywny użytkownik
Reakcje
208 0 0
#12
Witam
Tak jak pisali "przedpiścy" z rozjazdu wycinają co drugi podkład, a po zaszutrowaniu toru jest to niezauważalne. Z N-ki tylko rozjazdy, tory H0e.
Pozdrawiam
 

Podobne wątki