Witam. Mam takie durne pytanie wynikające z trudności w dostaniu rozjazdów o skosie realistycznym w skali H0e. Natknąłem się na tą stronę: http://as.rumia.edu.pl/pmkw/bud.asp (wpis: maj 2013) gdzie opisane jest wykorzystanie toru Fleischmann N jako H0e. Skos tych rozjazdów już bardziej odpowiada skosom realnym niż fabryczne rozjeździki Roco (15st), czy Tillig (18st), gdzie przy krótkim odcinku takiego łuku rozjazdu to i duży (za duży) promień.
Pomyślałem więc, że idąc za ciosem opisanym w w/w linku może by tak wykorzystać Peco code55 w skali N. Pomijając dywagacje na temat za cienkie podkłady itp nurtuje mnie jedno - czy po szynie o wysokości (widocznej) 1,4mm przejedzie tabor H0e obecnie produkowany (mając na myśli zestawy kołowe załączone fabrycznie o takiego taboru)? Kiedyś miałem takie tory ale sprzedałem i nie mam jak tego sprawdzić, bo pomysł narodził się teraz. Jeśli nie, to wiem, że Peco produkuje bliźniacze rozjazdy ale na szynie code80: http://durhamtrainsofstanley.co.uk/my_store/images/PESL-388.jpg . Krzyżownica zawsze lepiej wygląda w nich niż w tych fleischmannach.
Jeśli ktoś ma więc możliwość przypadkiem coś takiego sprawdzić czy tabor H0e pojedzie po takim torze Peco code55 bez turkotania o podkłady to byłoby fajno. Odpowiedź na to pytanie traktuję bardziej jako ciekawostkę gdyż na razie bardziej skłaniam się do Peco code80 z uwagi na dostępność flexów H0e (code80) i wykorzystanie jedynie samych rozjazdów od Peco N podobnie jak w w/w linku.
Co do tych szyn od Peco: http://www.spurstow.com/daniel/images/code55-code80.jpg
Pomyślałem więc, że idąc za ciosem opisanym w w/w linku może by tak wykorzystać Peco code55 w skali N. Pomijając dywagacje na temat za cienkie podkłady itp nurtuje mnie jedno - czy po szynie o wysokości (widocznej) 1,4mm przejedzie tabor H0e obecnie produkowany (mając na myśli zestawy kołowe załączone fabrycznie o takiego taboru)? Kiedyś miałem takie tory ale sprzedałem i nie mam jak tego sprawdzić, bo pomysł narodził się teraz. Jeśli nie, to wiem, że Peco produkuje bliźniacze rozjazdy ale na szynie code80: http://durhamtrainsofstanley.co.uk/my_store/images/PESL-388.jpg . Krzyżownica zawsze lepiej wygląda w nich niż w tych fleischmannach.
Jeśli ktoś ma więc możliwość przypadkiem coś takiego sprawdzić czy tabor H0e pojedzie po takim torze Peco code55 bez turkotania o podkłady to byłoby fajno. Odpowiedź na to pytanie traktuję bardziej jako ciekawostkę gdyż na razie bardziej skłaniam się do Peco code80 z uwagi na dostępność flexów H0e (code80) i wykorzystanie jedynie samych rozjazdów od Peco N podobnie jak w w/w linku.
Co do tych szyn od Peco: http://www.spurstow.com/daniel/images/code55-code80.jpg
Załączniki
-
95,2 KB Wyświetleń: 92
Ostatnio edytowane: