• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tor H&W Maniac Edition

OP
OP
H

hugwa1

Gość
#44
hm. Można spokojnie powiedzieć, że finiszuję z pierwszym w PL MODELEM ROZJAZDU S49-190-1:9 z iglicami szynowo-sprężystymi na podrozjazdnicach drewnianych.
Fotki jak skończę. Ale pierwszy wagon już sobie śmigał, nie mogłem się powstrzymać żeby nie sprawdzić krzyzownicy, której dziobem się dwa razy zarżnąłem :D
Jestem najdzielniejszy.
Szkoda, że nie będę mógł wystawić go na mistrzostwach :-(

tfu, tfu, na psa urok. Jeszcze zostały do wstawienia iglice i kierownice, więc nie będę się nadymał, bo są co najmniej dwa miejsca, w których wszystko może okazać się do dupy.
Zrobiłem próbny ściąg iglicowy, ale żeby zrobić finalny muszę znale¼ć lepsze materiały, ten jest częściowo biały w niebieskie kropki ;-)
 
OP
OP
T

twardy1

Gość
#47
Czas montażu skrócony o połowę :)
To co wczoraj montowałem dwie godziny dziś tylko godzinę :cool:
P.S.
Hubert zapodaj foty rozjazdu !
 
OP
OP
H

hugwa1

Gość
#48
twardy napisał(a):
Czas montażu skrócony o połowę
Czyli do normalnego tempa już całkiem blisko ;-)
Mój rekord to jakieś 15cm toru na godzinę, ale długo się takim sprintem nie pociągnie :-|
twardy napisał(a):
Zapodam, jak go złożę. Dziś niewiele miałem czasu, tyle tylko że zrobiłem drugi komplet iglic, bo tamte mi coś nie pasowały. Za delikatne były.
Jak przywiozę PP ze szpitala i nadrobię tyły w robocie to wtedy zamontuję te ostatnie trzy kawałki szyny. Teraz padam na ryj, idę spać.
 
OP
OP
H

hugwa1

Gość
#49
musiałem się dziś troszkę wyluzować, wk**ła mnie jedna baba.....
Fotki podłe, bo jednym halogenem przyłoiłem. Za dnia zrobię lepsze.
Został mi ten ściąg, podpięcie elektryki....no, sporo jeszcze roboty.
Ale Es pomyka prawie bezszelestnie i po krzyżownicy i po iglicach ;-)
 

Załączniki

OP
OP
T

twardy1

Gość
#50
No kurde za...ste :!:
Aż żal że nie C40 ;-)
Mam dwa pytania
1. Czy nie powinieneś zrobić skosu szyny ( zaznaczone kółko prawe )
2. Dlaczego rozciąłeś szynę w tym miejscu ( zaznaczone kółko lewe )
 

Załączniki

OP
OP
M

ministerek1

Gość
#53
rozcięcie powinno być troszeczkę dalej w stronę dziobu, na bli¼niaczym podkładzie, ale tam chyba jest blaszka i nie będzie izolacji

jestem zainteresowany tym bajerem :D
 
OP
OP
H

hugwa1

Gość
#54
ministerek napisał(a):
rozcięcie powinno być troszeczkę dalej w stronę dziobu, na bli¼niaczym podkładzie
tak, ale na podwójnej podrozjazdnicy trzebaby wtedy jakieś cuda odstawiać żeby to odizolować. No i nie dałoby się zamontować łubków ;-)
Myślę że po pomalowaniu rozcięcie nieco zniknie. Cóż, kompromisy...chciałem mieć pewność, że nie będzie zwarć.
 
OP
OP
H

hugwa1

Gość
#56
ministerek napisał(a):
a gdyby zastosować
można spróbować, tyle że łatwo będzie o zwarcie, po paski z wąsami będą bardzo blisko siebie. Zastanawiam się tylko, czy lepiej zrobić łubki czy izolację w miejscu podziału szyn w oryginale....
Zobaczymy jak to będzie wyglądać po pomalowaniu.
ministerek napisał(a):
łubki z tworzywa, kartonu ?
Wytrawiliśmy ;-)
 
OP
OP
M

ministerek1

Gość
#57
na elektronice się nie znam, ale chyba są jakieś emulsje o właściwościach izolacyjnych, np drut w cewkach czymś jest pomalowany. Wtedy i blaszka i łubek wysmarowane nie przewodzą prądu.
Jak napisałem głupotę to proszę o kasację postu
 
OP
OP
H

hugwa1

Gość
#58
nie no, są sposoby i 'wogle'.
Tyle, że wogle czasem zdychają.
Minimalny ruch, emulsję szlag trafi, sypną iskry i po zawodach.
To juz lepiej albo sobie darować łubki, albo zostawić izolację tam gdzie jest. ostatecznie, dla niepoznaki można naciąć szynę też we właściwym miejscu a szczelinę wypelnić czymś i obrobić.
Zobaczymy.
 

Podobne wątki