• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

TMF - MODELE - NOWOŚCI - ZAPOWIEDZI

arek62

Aktywny użytkownik
Reakcje
5 0 0
Witam
Mam trzy Bonanzy od TMF. Wagon z. pierwszej serii przywiozę Panu Tomkowi do poprawki.
Chodzi o łączenie dachu z bokami wagonu. Myślę,że Pan Tomek poprawi.
Druga seria wygląda super.
Jedyną wadą tych wagonów jest ich łączenie sprzęgami oczkowymi.
Żadne inne sprzęgi nie fukcjonują.:( Mimo że jest w nich kinematyka,krótkiego sprzęgu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Jedyną wadą tych wagonów jest ich łączenie sprzęgami oczkowymi.
Żadne inne sprzęgi nie fukcjonują.:( Mimo że jest w nich kinematyka,krótkiego sprzęgu.
Nie znam tego modelu, ale wydaje mi się, że Kolega Arek się myli. Jeżeli sprzęg jest mocowany do wózka, jak pisał w marcu kolega Dabas, to nie może być kinematyki, a co najwyżej gniazdo - a to nie to samo. I właśnie dlatego można używać tylko sprzęgów oczkowych. Jeżeli byłaby kinematyka, można byłoby zastosować np. śledzie. Jeżeli się mylę, to niech ktoś to sprostuje. Ja mam tylko wagon pocztowy TMF i tam rzeczywiście jest kinematyka.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Sorry, myślałem, że mowa była o 120A, bo to jakoś kojarzyło mi się z niemożliwością użycia sprzęgów krótkich. Ale skoro jest kinematyka, to dlaczego można stosować tylko sprzęgi oczkowe? Muszę sprawdzić, jak to działa w moim pocztowym, bo jeszcze go na tor nie stawiałem.
 

Arcyk

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Nie mogę w tym wątku znaleźć informacji, ale na Trybunałach były prezentowane Gagsy z kinematyką krótkiego sprzęgu. Nowe gniazdo posiadał żółty wagon, ale powiedziano mi, że nie ma problemu z wykorzystaniem nowego gniazda w pozostałych wagonach.
 

sosnama

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
Nie mogę w tym wątku znaleźć informacji, ale na Trybunałach były prezentowane Gagsy z kinematyką krótkiego sprzęgu. Nowe gniazdo posiadał żółty wagon, ale powiedziano mi, że nie ma problemu z wykorzystaniem nowego gniazda w pozostałych wagonach.
Na stoisku również taką informację uzyskałem.
W domu sprawdziłem - po odcięciu obecnego gniazda w 401K od wózka - będzie można spokojnie taką kinematykę zamontować.
Panowie z TMF'u mówili, że te zestawy kinematyki będzie można nabyć osobno i "sobie" zmienić.

Ten 401 Ka w żółtym malowaniu z gniazdem ogrzewania to do czego był używany?
Jeździł w składach osobowych - stąd wózki Y25Cs - przystosowanie do większych prędkości.
Oznaczenie .Gagss także do tego nawiązuje.
 
Ostatnio edytowane:

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
Ten 401 Ka w żółtym malowaniu z gniazdem ogrzewania to do czego był używany?
Wagony towarowe PKP w żółtym malowaniu pojawiły się w połowie lat 70-tych. Były to wagony znajdujące się w badaniach COBiRTK i były malowane w ten sposób dla odróżnienia od wagonów znajdujących się w normalnej eksploatacji handlowej.
Dotyczy to również wspomnianego wyżej wagonu typu 401Ka, który jako jeden z dwóch wagonów tego typu, został (fabrycznie!) wyposażony w standardowe wózki UIC typu Y25Css produkcji francuskiej (o prędkości do 120 km/h) i poddawany był w związku z tym różnym badaniom eksploatacyjnym.
Model firmy TMF przedstawia właśnie jeden z tych wagonów, w żółtym malowaniu, z okresu badań wagonów typu 401Ka prowadzonych przez ówczesne COBiRTK w Warszawie, pod kątem przydatności tych wagonów do ich ewentualnego wykorzystania ich jako wagony bagażowe (!) w pociągach pasażerskich.
Tłumaczy to również fakt zainstalowania w tym wagonie przelotowego przewodu ogrzewania elektrycznego (w modelu TMF znalazło to oczywiście odzwierciednienie w postaci wykonania imitacji sprzęgów ogrzewania elektrycznego 3kV!), co umożliwiało włączenie tego wagonu do składu pociągu pasażerskiego.

W tym miejscu trzeba dodać, że wyposażenie wszelkich wagonów towarowych o prędkości 120km/h w przewód ogrzewania elektrycznego (i w przewód przelotowy ogrzewania parowego) było sprawą zupełnie normalną. Dotyczyło to zarówno wagonów krytych, owocarek, jak i wagonów chłodni.

Na koniec należałoby wyjaśnić, skąd to wszystko wiem? Otóż w pierwszej połowie lat 80-tych byłem pracownikiem Wagonowni PKP Łódź Widzew i przez pewien czas zajmowałem się (niestety) kasacją wagonów... Po objęciu tej funkcji, podczas robienia tzw. "porządków", w odległym zakątku Wagonowni Widzew-Janów natknąłem się na ów "żółty wagon" typu 401Ka, na francuskich wózkach Y25Css. Wagon był w kiepskim stanie technicznym, miał czołownicę "wbitą" na głębokość ok.30 cm, uszkodzone zderzaki i stał tam od kilku lat. Na wagonie tym podana była informacja, że wagon znajduje się (a właściwie znajdował się) w badaniach COBiRTK i był na nim podany numer telefonu.
Nie zrażając się faktem, że od "badań" minęło już kilka ładnych lat, zadzwoniłem (trochę bez przekonania ) pod podany na wagonie numer telefonu i co ciekawe, bardzo zaskoczony moim telefonem pracownik COBiRTK powiedział mi wówczas, że ten wagon "zaginął im" kilka lat temu, wyjaśniając mi przy okazji po krótce zakres badań, którym poddany był ów "żółty wagon" typu 401Ka .
Mogę tylko dodać, że wagon ten został następnie zakwalifikowany do naprawy głównej awaryjnej w ZNTK Ostrów.

Na koniec jeszcze jedna uwaga. Otóż w historii PKP wagony towarowe były malowane na żółto z różnych powodów (chociaż zawsze w celu ich zdecydowanego odróżnienia od wagonów PKP znajdujących się w normalnej ekspoatacji handlowej!). Żółte malowanie było więc stosowane nie tylko w przypadku wagonów znajdujących się w badaniach eksploatacyjnych COBiRTK, ale także, po roku 1980, w przypadku wszystkich tzw. wagonów "niekolejowych" (czyt. niebędących własnością PKP) z ograniczoną sprawnością techniczną (czyli np. z prędkością ograniczoną do 60 km/h).
Dzięki temu, w latach 80-tych mogliśmy spotkać na PKP całe zwarte składy np. węglarek typu 17W, będących własnością np. jakiejś elektrociepłowni, pomalowane właśnie na kolor żółty...
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
TMF

TMF

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Wagony towarowe PKP w żółtym malowaniu pojawiły się w połowie lat 70-tych. Były to wagony znajdujące się w badaniach COBiRTK i były malowane w ten sposób dla odróżnienia od wagonów znajdujących się w normalnej eksploatacji handlowej.
Dotyczy to również wspomnianego wyżej wagonu typu 401Ka, który jako jeden z dwóch wagonów tego typu, został (fabrycznie!) wyposażony w standardowe wózki UIC typu Y25Css produkcji francuskiej (o prędkości do 120 km/h) i poddawany był w związku z tym różnym badaniom eksploatacyjnym.
Model firmy TMF przedstawia właśnie jeden z tych wagonów, w żółtym malowaniu, z okresu badań wagonów typu 401Ka prowadzonych przez ówczesne COBiRTK w Warszawie, pod kątem przydatności tych wagonów do ich ewentualnego wykorzystania ich jako wagony bagażowe (!) w pociągach pasażerskich.
Tłumaczy to również fakt zainstalowania w tym wagonie przelotowego przewodu ogrzewania elektrycznego (w modelu TMF znalazło to oczywiście odzwierciednienie w postaci wykonania imitacji sprzęgów ogrzewania elektrycznego 3kV!), co umożliwiało włączenie tego wagonu do składu pociągu pasażerskiego.

W tym miejscu trzeba dodać, że wyposażenie wszelkich wagonów towarowych o prędkości 120km/h w przewód ogrzewania elektrycznego (i w przewód przelotowy ogrzewania parowego) było sprawą zupełnie normalną. Dotyczyło to zarówno wagonów krytych, owocarek, jak i wagonów chłodni.



Na koniec należałoby wyjaśnić, skąd to wszystko wiem? Otóż w pierwszej połowie lat 80-tych byłem pracownikiem Wagonowni PKP Łódź Widzew i przez pewien czas zajmowałem się (niestety) kasacją wagonów... Po objęciu tej funkcji, podczas robienia tzw. "porządków", w odległym zakątku Wagonowni Widzew-Janów natknąłem się na ów "żółty wagon" typu 401Ka, na francuskich wózkach Y25Css. Wagon był w kiepskim stanie technicznym, miał czołownicę "wbitą" na głębokość ok.30 cm, uszkodzone zderzaki i stał tam od kilku lat. Na wagonie tym podana była informacja, że wagon znajduje się (a właściwie znajdował się) w badaniach COBiRTK i był na nim podany numer telefonu.
Nie zrażając się faktem, że od "badań" minęło już kilka ładnych lat, zadzwoniłem (trochę bez przekonania ) pod podany na wagonie numer telefonu i co ciekawe, bardzo zaskoczony moim telefonem pracownik COBiRTK powiedział mi wówczas, że ten wagon "zaginął im" kilka lat temu, wyjaśniając mi przy okazji po krótce zakres badań, którym poddany był ów "żółty wagon" typu 401Ka .
Mogę tylko dodać, że wagon ten został następnie zakwalifikowany do naprawy głównej awaryjnej w ZNTK Ostrów.

Na koniec jeszcze jedna uwaga. Otóż w historii PKP wagony towarowe były malowane na żółto z różnych powodów (chociaż zawsze w celu ich zdecydowanego odróżnienia od wagonów PKP znajdujących się w normalnej ekspoatacji handlowej!). Żółte malowanie było więc stosowane nie tylko w przypadku wagonów znajdujących się w badaniach eksploatacyjnych COBiRTK, ale także, po roku 1980, w przypadku wszystkich tzw. wagonów "niekolejowych" (czyt. niebędących własnością PKP) z ograniczoną sprawnością techniczną (czyli np. z prędkością ograniczoną do 60 km/h).
Dzięki temu, w latach 80-tych mogliśmy spotkać na PKP całe zwarte składy np. węglarek typu 17W, będących własnością np. jakiejś elektrociepłowni, pomalowane właśnie na kolor żółty...
A to jest wagon opisany przez Pana Krzysztofa Koja


KK.jpg


ale wagon 401Ka oferuje też jeszcze jedną specjalną edycję :

zolty pas.jpg


Obie wersje EDYCJI SPECJALNEJ wydamy jednorazowo i będzie to oferta ściśle limitowana tak
czasowo jak i ilościowo.
 

Podobne wątki