• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[TMF, 551401] Wagon samowyładowczy Fals PKP Cargo

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#1
Model wagonu samowyładowczego w niebieskim malowaniu PKP Cargo.

Seria pojazdu: Fals
Epoka: VI
Producent: TMF
Numer katalogowy: 551401
Rok produkcji: 2014
Zarząd kolei: PKP Cargo
Numer inwentarzowy: 31 51 665 4 008-0


Wagon wykonany metodą wtrysku wysokociśnieniowego, uzupełniony filigranowymi detalami fototrawionymi. Opisy wykonane w profesjonalnej firmie metodą tampodruku.

W pierwszej serii wagonów pojawiły się błędy w opisie, które producent zadeklarował bezpłatnie usunąć wszystkim nabywcom modelu. Zdjęcia przedstawiają jeszcze model z błędnymi opisami.

IMG_6897.JPG IMG_6901.JPG IMG_6902.JPG IMG_6914-001.JPG
więcej zdjęć

Poniżej cytat z innego wątku na forum odnośnie oryginałów tych wagonów na polskich torach: Fads/Fals/WAP

Wagony samowyładowcze produkcji VAGONKA POPRAD, typu 9-402.0, określane w Polsce jako wagony WAP, zostały zakupione przez dawne PKP w ilości 4800 wagonów. Dostawa pierwszych 5 wagonów dla PKP nastąpiła w roku 1973, natomiast ostatnie wagony "WAP" PKP otrzymały w roku 1980.
Z całą pewnością nie była to żadna wymiana za polskie wagony typu 401K, ponieważ dawne koleje CSD nigdy nie eksploatowały wagonów tego typu, a polskie wagony z rodziny 401K, których głównym odbiorcą były PKP, produkowane były na eksport wyłącznie dla byłych kolei radzieckich SZD.

Rzeczywiście wagony te wyposażone były pierwotnie wyłącznie w czeskie wózki (26-2.8) i dopiero w ostatnich latach część wagonów tego typu, należących do PKP Cargo, otrzymała w ramach modernizacji podczas napraw głównych, polskie wózki oznaczone jako typ 1XTamp (z odsprężynowaniem progresywnym), które powstały w wyniku modernizacji wózków typu 1XTa.
Zmodernizowane w ten sposób wagony "WAP", wyposażone równocześnie w zmieniony (ręczny i pneumatyczny) mechanizm otwierania klap, otrzymały oznaczenie typu 452V.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Opisy taboru 0
Opisy taboru 0

Podobne wątki