• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

TKh5 - tak wyglądał ten parowóz - fakty

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#62
A co to za parowóz ( bo wygląda jak TKh, ale jest ewidentnie wąskotorowy ) i w jakiej skali ?....
Jakość zestawów kołowych - wypas!!!!
Ale to chyba jakaś mała skala, 1:45 (Oe), albo nawet 1:32 (Ie), więc trochę łatwiej dobrze odwzorować koła (zwłaszcza obrzeża).
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
#63
Kiedyś na Allegro natrafiłem na ta fotkę powinna zainteresować was jest Zobacz załącznik 113909 to TKh5-4
Dokładnie na to zdjęcie natrafiłem gdzieś w połowie lat 80-tych. Konkretnie była to reprodukcja z jakiejś zagranicznej publikacji. Niestety nie miałem okazji widzieć tych lokomotyw osobiście. W tamtych czasach korespondowałem z jednym kolegą, który był na terenie ZNTK Nowy Sącz w roku bodajże 1977 i widział osobiście lokomorywy TKh5-2 i TKh5-4 i podał mi ich zapamiętane opisy a także niewielkie róznice w rozmieszczeniu lamp i spręzarki powietrza. Jak odnajdę ten fragment korespondencji to postaram sie go załączyć gdyż moze sie przydać przy wykonaniu konkretnego modelu.
Ja juz miałem zdobyty w latach 80-tych model Marklina przerobiony na 2DC, który przeznakowałem na TKh5. Później na poczatku lat 90-tych kupiłem model Fleischmanna i do niego komplet oznaczeń ale do dzisiaj nie dokonałem konwersji.
Cieszę sie że została wyjaśniona kwestia TKh5-8. Tez kwestia tego parowozu wynikła kiedys w czasie rozmowy z p. Bogdanem Pokropińskim ale nie udało się wtedy ustalić dlaczego takie oznaczenie miało miejsce. W jednej niemieckiej publikacji wydanej na CD sugerowano że w rece polskie trafiło 8 lokomotyw tej serii. Prawdopodobnie sugerowano się wzmianka o TKh5-8 i faktem braku informacji o powojennych losach lokomotyw 89 003,005 i 009
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
9 1 0
#64
Bardzo ciekawy i tajemniczy temat :)
Czy zechciałby ktoś głośno pogdybać co to może być za zbiornik, który zaznaczyłem poniżej:
tkh5zbiornik2.jpg

W oryginałach go nie ma. Czy mógł zastępować zbiornik powietrza ten zaznaczony z tyłu? Czy możliwe jest, że z jakichś względów dodano drugi? A może to zupełnie coś innego?
tkh5zbiornik1.jpg
 
OP
OP
Maxeus

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
250 4 0
#65
W oryginałach go nie ma. Czy mógł zastępować zbiornik powietrza ten zaznaczony z tyłu? Czy możliwe jest, że z jakichś względów dodano drugi? A może to zupełnie coś innego?
Jest wielce prawdopodobne, że z jakiś nie znanych mi powodów ów zbiornik został przeniesiony w trakcie modernizacji parowozu, choć występowania dwóch wykluczyć nie mogę.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
#66
Zbiorniki powietrza jako zbiorniki ciśnieniowe polegają dozorowi technicznemu i jak nie przechodza próby ciśnieniowej są wymieniane na nowe. Być moze oryginalny zbiornik okazał sie zużyty i musiał być zastąpiony innym. Być moze nie dysponowano zbiornikiem o potrzebnych wymiarach by go umieścić pod ostoją dlatego zamontowano inny krótszy ale o wiekszej średnicy na pomoście. Mam tez inne podejrzenia bo sądząc po rozmieszczeniu reflektorów można przypuszczać że jest to TKh5 4. Ta lokomotywa posiadała nisko pod czołownicą zderzaki do przetaczania jakiegoś taboru technologicznego. Być może ta modyfikacja wymusiła umieszczenie zbiornika głównego w innym miejscu. Na obydwu zdjęciach TKh5 4 z boku z lewej strony jakie zamieszczono w tym wątku nie widać z tyłu pod ostoją zbiornika powietrza, za to widać z przodu technologiczne zderzaki a z tyłu w zasadzie tylko na jednym zdjęciu widać niewyraźny zarys zderzaka.

Obiecałem odnaleźć fragment korespondencji mojego kolegi Jacka i zapamiętanych przez Niego szczegółów lokomotyw TKh5 2 i 4, które spotkał w ZNTK Nowy Sącz ok roku 1977-go. Z dodatkowych informacji wynika że;
TKh5 2 była z Suchej Beskidzkiej (przypuszczalnie z jakiegoś zakładu)
TKh5 4 miała na cylindrach jeszcze fabryczne tabliczki Henschel

TKh5.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 25
Tabor 22
Tabor 3
Tabor 2
Tabor 26

Podobne wątki