• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tiry na tory - modele RockyRail

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#1

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
704 8 0
#2
Wpisz na YT np. E189-206 ERS lub E189-206 Vincent van Gogh.
Ja mam takie właśnie wahadło w oparciu o wagony od RockyRail, Kombimodell i ROCO.
 

nohab

Znany użytkownik
Reakcje
543 115 2
#5
Terminali kontenerowych, jest kilka.
Czy jest inne połączenie, w którym transportuje się naczepy samochodowe, oprócz tego z Clip Swarzędz?
 

SzymonZ

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 50 67
#7
Jesli chodzi o "Tiry na tory" to ja mam prawie widok z okna, a juz zupelnie parkuje samochod 5 metrow od trasy takich skladow przy Baderische Bhf w Basel.

One jezdza z czestotliwoscia wydaje sie co pare minut na kierunku z Freiburga a dalej za basel to jest wielka stacja towarowa gdzie z nich chyba formuja sklady do jazdy przez przelecz Brenera.

Najczesciej lokomotywy ktore to ciagna to sa BLS - albo stare Ae 4/4 albo takie nowe srebrno zielone Eurosprintery.

Jesli sa wagony z cizarowkami to za lokomotywa zawsze jedzie wagon pasazerski trenitalii dla kierowcow.

Ogolnie to genialne to zorganizowane i jakbysmy byli madrzejszym narodem to tak samo by mogly jezdzic pociagi z Niemiec do Rosji a my zarabiac na tym. Ale lepiej sie z Rosja klocic.

PS. ta stacja za Basel taka ogrmna towarowa to Muttenz - w lecie tam na rowerek jezdze.
Dopiero stamtad sa formowane zestawy SBB Cargo ciagniete przez Re 10/10.

BLS zaczynaja jezdzic gdzies w Niemcach, a dla SBB Cargo dociagaja sklasdy DB Cargo.

Rozmach i organizacja tego wszystkiego powala.


PS2. w Twoich linkach sa wagony z samymi kontenerami - podczas gdy to co opisalem to jest tak ze cale ciezarowki wjezdzaja na pociag lacznie z ciagnikami siodlowymi.
 
Ostatnio edytowane:

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#8
Szymon zajrzyj do pierwszego postu "pojawiały się w składach na polskich torach". To że w Szwajcarii działa RoLa to wiemy, u nas nie ma takich wagonów, tak więc same naczepy lądują na platformach.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
#9
za basel to jest wielka stacja towarowa gdzie z nich chyba formuja sklady do jazdy przez przelecz Brenera.
Stamtąd (dla jasności: z Bazylei - po niemiecku Basel) to chyba nie przez przełęcz Brenner, a raczej przez Simplon lub ew. Gotard.
w Twoich linkach sa wagony z samymi kontenerami - podczas gdy to co opisalem to jest tak ze cale ciezarowki wjezdzaja na pociag lacznie z ciagnikami siodlowymi.
W Polsce takich przewozów nie ma. Były podejmowane próby, ale skończyły się fiaskiem - nie było chętnych, bo przewoźnikom drogowym bardziej opłacało się jechać drogami, niż ładować się na pociąg (i niemało za to płacić).
Jesli sa wagony z cizarowkami to za lokomotywa zawsze jedzie wagon pasazerski trenitalii dla kierowcow.

Ogolnie to genialne to zorganizowane i jakbysmy byli madrzejszym narodem to tak samo by mogly jezdzic pociagi z Niemiec do Rosji a my zarabiac na tym. Ale lepiej sie z Rosja klocic.
Też uważam, że kłótnie z Rosją nie są najmądrzejszym zachowaniem, ale jeśli chodzi o zarabianie, to prawda jest bardziej prozaiczna - Szwajcaria i Austria dokładają spore kwoty do takich przewozów. W Polsce cały koszt spoczywał na przewoźnikach drogowych i dlatego skończyło się tak, jak się skończyło.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
EC45

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#10
A czy do takich składów z wagonami typu Sdggmrs (z naczepami) dołączane są wagony Sggmrss-(K) 90' np. PKP Cargo i to dalej jedzie na zachód ?
 

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#11
A czy do takich składów z wagonami typu Sdggmrs (z naczepami) dołączane są wagony Sggmrss-(K) 90' np. PKP Cargo i to dalej jedzie na zachód ?
U nas podstawowym takim składem jest CLIP-Rotterdam i tam wystepuje mix, jednak jak popatrzysz na nagrania to przeważają naczepy. Są też przegubowe kontenerowe, ale czy akurat PKP Cargo to nie wiem, prędzej raczej ERS. Obserwowałem te składy na Antoninku przy połączeniu z TOP-em, ale w biegu ciężko zauważyć przewoźnika.
 

SzymonZ

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 50 67
#12
no tak, ale takie bez calych ciezarowek z samymi naczepami albo z saymi kontenerami tez jezdza.

Tutaj macie moj filmik z lata tego roku jak z basenu wracalem - to jest Pratelln taka miejscowosc o jedna dalej w strone Olten od Mittenz.

Pierwszy sklad to Vectron BLS z wagonami z naczepami - chyba o takie chodzi EC45.

Mam tych filmikow wiecej jak chcecie to wrzuce bo tam jezdza towarowe i pasazerskie z czestotliwoscia raz na 30 sekund :) - a u nas podobno srednica jest zapchana a jak sie jedzie mostem Poniatowskiego to trzeba miec szczescie zeby pociag zobaczyc ehhhh.

Milego ogladania (PS. jeszcze sie wgrywa na YT bo ten ma 200 MB):

 

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
704 8 0
#13
A czy do takich składów z wagonami typu Sdggmrs (z naczepami) dołączane są wagony Sggmrss-(K) 90' np. PKP Cargo i to dalej jedzie na zachód ?
To chyba jedyne udokumentowane wahadło (ERS) z naczepami na polskich torach składa się jak widać również z platform pod kontenery. Łączy je to z kieszeniówkami, że są pod zarządem AAE lub tak jak te pomarańczowe WASCOSA. Ostatnio PIKO wypuściło kieszeniówkę typu T3000e pod zarządem właśnie WASCOSA, która pięknie uzupełniła mój skład. Wagonów innych przewoźnikow w składzie wahadła ERS nie widziałem.
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 22 4
#14
Jakoś ten dworzec znajomo wygląda. Czyżby to Basel ? ;-)
Ciężko tam w pobliżu zaparkować.
Co do częstotliwości kursowania pociągów przynajmniej w Niemczech przy nie tylko główniejszych stacjach to szok, max co parę minut pociąg przejeżdża. Komfort jazdy po tamtejszych torach także bez porównania ;-)
 

SzymonZ

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 50 67
#15
Jakoś ten dworzec znajomo wygląda. Czyżby to Basel ? ;-)
Ciężko tam w pobliżu zaparkować.
Co do częstotliwości kursowania pociągów przynajmniej w Niemczech przy nie tylko główniejszych stacjach to szok, max co parę minut pociąg przejeżdża. Komfort jazdy po tamtejszych torach także bez porównania ;-)
To jest Prateln - nie Basel SBB ani nie Basel Bad Bhf. Te kontenerofce i wiekszosc towarowych jada z Niemiec w |Bazylei skrecaja w lewo i omijaja Basel SBB i jada do Muttenz gdzie jest stacja towarowa do formowania skladow a nastepna stacja to jest wlasnie Prateln.

Co do komfortu w Niemczech to ja taki zachwycony nie jestem - pare razy mialem syuacje ze spoznilem sie na ostatni ICE i musialem jechac IC - wagony na IC niemieckich to jakis zart, a wewnatrz szczegolnie w nocy jak sie szuka miejsca to robi wrazenie brudnej noclegowni dla bezdomnych.

Druga rzecza w ktorej Niemcy nie maja z nami sznas jest WARS. Board Restaurant w ICE1 jest pod kazdym wzgledem gorszy od smaku obrzydliwego i do tego wszystko w mikrofali, po urzadzenie wagonu restauracyjnego z mala czescia restauracyjna.

Takze nie we wszysstkim jestesmy gorsi od nich. Problem u nas jest taki ze sie nic nie oplaca z ta koleja i ja likwiduja. Albo zachlysna sie "zachodem" i kupuja malo wygodne ciasne ETR610.

Z zagranicznych podrozy kolejowych moich to nic absolutnie nic nie przebije Business w RegioJet. 4 fotele w przedziale, skorzane, wielkosci takiej jak mam w domu, 4 Pudzianowskich moze sobie spokojnie jechac w luzie.

To nawet First w RailJecie nie ma takiego komfortu.

I no w RegioJet cena byla tez super - nie chce sklamac ale z Ostravy do Popradu za 2 osoby w Business jakos 20-30 EUR kupione na stacji w Ostravie 5 minut przed odjazdem po wysiadce z EC POlonia. Czyli da sie.
 
OP
OP
EC45

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#17
Sęk w tym, że akurat próbując skompletować skład który poruszał się po naszych torach jest problem z odpowiednimi naczepami na wagony. Z filmów na YT wynika, że ogromna większość to są naczepy ERONTRANS których brak w modelu. Z tych które częściej się pojawiają i są w ofercie Rocky-Rail to : P&O Ferrymasters, a z tych co incydentalnie to mamy DHL i LKW Walter. Szkoda, że żadne z piwkami nie pojawiają się w PL.

A tak poza tym to jaki jest poziom wierności odwzorowania wagonów kieszeniowych przez Rocky-Rail, Kombimodell, Roco i Piko ? Które najlepsze ?
 

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
704 8 0
#18
Naczepy i kontenery - cóż trzeba przymknąć oko ;-)

Subiektywna ocena wagonów:
1. Kombimodell
2. RockyRail, nowy T3000e od PIKO
3. ROCO - tu mam tylko dwa starsze wypusty pod kontenery.
W wagonach RockyRail ciekawe jest to, że wagon ma ruchome poprzeczne belki, które po przełożeniu w odpowiednie punkty podtrzymują kontenery zamiast naczep. Takie konfiguracje również widać na filmach z YT.
 

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#19
Zgodzę się z powyższym, że Kombimodell są bardzo ładnie zrobione i chyba należy im się pierwsze miejsce. Jednak co do Roco to ich łamaniec T2000 jest super zrobiony, całkiem nowa konstrukcja, także umieszczenie na 3 miejscu bazując aby na starym wypuście jest krzywdzące. Nowe wypusty wszystkich tych firm są na podobnym bardzo wysokim poziomie i bardziej na różnice między nimi ma wpływ wykonanie samych naczep niż wagonów.
 
OP
OP
EC45

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#20
W wagonach RockyRail ciekawe jest to, że wagon ma ruchome poprzeczne belki, które po przełożeniu w odpowiednie punkty podtrzymują kontenery zamiast naczep. Takie konfiguracje również widać na filmach z YT.
Tak, potwierdzam. W rzeczywistości też tak to wygląda.

Z oferty tych firm wynika, że R-R raczej wagony z naczepami, a K-M z kontenerami. Ciekawy ten transport intermodalny.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 3
Tabor 5
Tabor 6
Tabor 5
Tabor 11

Podobne wątki