Szanowni forumowicze
Niestety z pewnych względów musiałem, zmienić plany. I stoję przed kolejnym zadaniem. Tym razem chciałbym zbudować plan bocznicy kolejowej. Wymiary płyty 40 cm szerokości i 180 cm długości. Mogę wydłużyć do 200 cm. Konstrukcja oparta jest na torach Weinert. Chciałem dokładnie odwzorować w programie SCRAM, niestety nie mam tych rozjazdów w programie. Dlatego rysunek jest poglądowy. Oglądajac różne strony i filmy natknołem się na bardzo ciekawą pracę, ale chciałbym aby była bardziej realistyczna. Układ torowy oparty jest na TIMESAVER.
Co do ogólnej pracy mam kilka wątpliwości. Czy układ taki powinien posiadać wykolejnice I w jakiej odległości od rozjazdu powinna być instalowana? Czy każdy z torów żeberkowych powinien mieć wstawiony znak ukresu, do którego można pozostawić tabor aby stał bezpiecznie.
Na planie widać układ gdzie lokomotywa może przyjechać z 3 wagonami do samego końca toru. Zatrzymać się, a następnie odstawić naprzykład jeden wagon do magazynu węglowego. Po odstawieniu wagonu, odjeżdża. Dojeżdżając z wagonem do znaku ukresu przed zwrotnicą ostatnią, aby rozłączyć lokomotywę, dzięki, bardzo krótkiemu toru dodatkowemu, może objechać skład. I można podłączyć lokomotywę z drugiej strony, aby pchając wagony odstawiła wagon do Magazunu na rozładunek.
Czy układ taki może posiadać sygnalizację manewrową, naprzykłąd semafory karzełkowe. Jeśli, tak czy może mi ktoś poradzić wyrób dobrej firmy?
Jak wcześniej wspomniałem budowa mojej małej makiety opiera się na produktach firmy Weinert, zamówiłem rozjazdy 74402 oraz 74401. Opis długości toru I odcinków znajduje się nad rysunkiem. Rozjazdy mają długość 264mm. Cały tor ma długość 1800mm.
Czy pociąg wykonujący manewry może przejechać przez drogę samochodową, czy mam traktować jest to miejsce, które jest wyznacznikiem końca przetaczania wagonów. Jeżeli można jednak przejeżdżać domyślam się, że powinienem ustawić znak W6a, w jakiej odległości umieścić?
Ustawienie znaku W5, za drogą samochodową a w odpowiedniej odległości do sygnalizacji wyjazdowej – semafor dwuramienny. Ogólnie mówiąc, pociąg złożony z 4 wagonów oraz lokomotywy, oczekuje na wyjazd z bocznicy kolejowej.
Niestety z pewnych względów musiałem, zmienić plany. I stoję przed kolejnym zadaniem. Tym razem chciałbym zbudować plan bocznicy kolejowej. Wymiary płyty 40 cm szerokości i 180 cm długości. Mogę wydłużyć do 200 cm. Konstrukcja oparta jest na torach Weinert. Chciałem dokładnie odwzorować w programie SCRAM, niestety nie mam tych rozjazdów w programie. Dlatego rysunek jest poglądowy. Oglądajac różne strony i filmy natknołem się na bardzo ciekawą pracę, ale chciałbym aby była bardziej realistyczna. Układ torowy oparty jest na TIMESAVER.
Co do ogólnej pracy mam kilka wątpliwości. Czy układ taki powinien posiadać wykolejnice I w jakiej odległości od rozjazdu powinna być instalowana? Czy każdy z torów żeberkowych powinien mieć wstawiony znak ukresu, do którego można pozostawić tabor aby stał bezpiecznie.
Na planie widać układ gdzie lokomotywa może przyjechać z 3 wagonami do samego końca toru. Zatrzymać się, a następnie odstawić naprzykład jeden wagon do magazynu węglowego. Po odstawieniu wagonu, odjeżdża. Dojeżdżając z wagonem do znaku ukresu przed zwrotnicą ostatnią, aby rozłączyć lokomotywę, dzięki, bardzo krótkiemu toru dodatkowemu, może objechać skład. I można podłączyć lokomotywę z drugiej strony, aby pchając wagony odstawiła wagon do Magazunu na rozładunek.
Czy układ taki może posiadać sygnalizację manewrową, naprzykłąd semafory karzełkowe. Jeśli, tak czy może mi ktoś poradzić wyrób dobrej firmy?
Jak wcześniej wspomniałem budowa mojej małej makiety opiera się na produktach firmy Weinert, zamówiłem rozjazdy 74402 oraz 74401. Opis długości toru I odcinków znajduje się nad rysunkiem. Rozjazdy mają długość 264mm. Cały tor ma długość 1800mm.
Czy pociąg wykonujący manewry może przejechać przez drogę samochodową, czy mam traktować jest to miejsce, które jest wyznacznikiem końca przetaczania wagonów. Jeżeli można jednak przejeżdżać domyślam się, że powinienem ustawić znak W6a, w jakiej odległości umieścić?
Ustawienie znaku W5, za drogą samochodową a w odpowiedniej odległości do sygnalizacji wyjazdowej – semafor dwuramienny. Ogólnie mówiąc, pociąg złożony z 4 wagonów oraz lokomotywy, oczekuje na wyjazd z bocznicy kolejowej.
Załączniki
-
188,2 KB Wyświetleń: 220