Witam.
Zgodnie z obietnicą, zakładam osobny temat dotyczący modeli wagonów izotermicznych (czyli popularnych chłodni czy też zwanych potocznie "lodówek") wykonanych przez firmę TILLIG.
Poniżej krótki opis i osobiste wrażenia/odczucia związane z modelem wagonu w wersji "ryflowanej".
Porównanie podstawowych wymiarów modeli wagonów izotermicznych typu 202L
Porównanie przedstawiono w układzie:
oryginał/skala 1:87/model wagonu z ryflami/model wagonu „gładkiego”
Wszystkie wartości podane w [mm]
Długość wagonu ze zderzakami: 11 740 / 134,94 / 135,9 / 135,9
Wysokość wagonu od główki szyny: 4 276 / 49,15 / 48,3 / 48,0
Szerokość zewnętrzna pudła: 2 873 / 33,02 / 33,4 / 33,4
Długość zewnętrzna pudła: 10 503 / 120,72 / 120,4 / 120,6
Rozstaw osi: 6 600 / 75,86 / 76,0 / 76,0
Drzwi ładunkowe (szer/wys): 1 500x1 800 / 17,24x20,69 / 18,3x22,0 / 18,3x22,0
Opis modelu:
Numer katalogowy: 76777
Producent: TILLIG
Seria: Slms (opis serii naniesiony na modelu: Slmsh)
Numer wagonu: 705 844
Epoka modelarska: IIIc
Waga modelu: 55 g
Model wykonany z tworzywa sztucznego (pudło, ostoja, pomosty wraz z uchwytami). Odwzorowany układ hamulcowy oraz nastawiacze. Na dachu wagonu zamontowane cztery wentylatory Fletnera – filigranowe z imitacją łopatek. Uchwyty i stopnie dla manewrowych oraz uchwyty dla spinaczy pod zderzakami – wykonane z tworzywa sztucznego, również filigranowe. Model wyposażony w imitację przewodu oraz gniazda WN. Ilość „ryfli” na ścianie bocznej (6 szt.) oraz na dachu (7 szt.) – zgodna z oryginałem. Nie zgadza się ilość ryfli na długości wagonu – powinno być ich 5 a są 4. Opis wykonany metodą tampodruku – czysty i czytelny. Model wyposażony w „kinematyką krótkiego sprzęgu”. Producent do modelu dołączył elementy do samodzielnego montażu w postaci węży hamulcowych oraz haków.
Opinia:
Wykonanie modelu na dobrym poziomie. Do pełni szczęścia brakuje korby hamulca ręcznego montowanego na jednym z pomostów. Również gniazdo WN osadzono zbyt wysoko – powinno być zamontowane trochę niżej.
Porównywałem również ostoję odtworzoną w obu modelach z rysunkiem technicznym. Różni się, ale uważam, że na różnice ma wpływ konieczność wykonania w modelu mechanizmu „krótkiego sprzęgu” oraz osadzenie zestawów kołowych. Ponieważ patrząc z boku, ostoja jest niewidoczna – dla mnie różnice są nieistotne.
Moim zdaniem, ogólnie model prezentuje się bardzo dobrze. W zasadzie, nie ma alternatywy na zakup konkurencyjnego modelu tego typu wagonu. Pomimo drobnych niezgodności z oryginałem – polecam zakup tego modelu.
Zgodnie z obietnicą, zakładam osobny temat dotyczący modeli wagonów izotermicznych (czyli popularnych chłodni czy też zwanych potocznie "lodówek") wykonanych przez firmę TILLIG.
Poniżej krótki opis i osobiste wrażenia/odczucia związane z modelem wagonu w wersji "ryflowanej".
Porównanie podstawowych wymiarów modeli wagonów izotermicznych typu 202L
Porównanie przedstawiono w układzie:
oryginał/skala 1:87/model wagonu z ryflami/model wagonu „gładkiego”
Wszystkie wartości podane w [mm]
Długość wagonu ze zderzakami: 11 740 / 134,94 / 135,9 / 135,9
Wysokość wagonu od główki szyny: 4 276 / 49,15 / 48,3 / 48,0
Szerokość zewnętrzna pudła: 2 873 / 33,02 / 33,4 / 33,4
Długość zewnętrzna pudła: 10 503 / 120,72 / 120,4 / 120,6
Rozstaw osi: 6 600 / 75,86 / 76,0 / 76,0
Drzwi ładunkowe (szer/wys): 1 500x1 800 / 17,24x20,69 / 18,3x22,0 / 18,3x22,0
Opis modelu:
Numer katalogowy: 76777
Producent: TILLIG
Seria: Slms (opis serii naniesiony na modelu: Slmsh)
Numer wagonu: 705 844
Epoka modelarska: IIIc
Waga modelu: 55 g
Model wykonany z tworzywa sztucznego (pudło, ostoja, pomosty wraz z uchwytami). Odwzorowany układ hamulcowy oraz nastawiacze. Na dachu wagonu zamontowane cztery wentylatory Fletnera – filigranowe z imitacją łopatek. Uchwyty i stopnie dla manewrowych oraz uchwyty dla spinaczy pod zderzakami – wykonane z tworzywa sztucznego, również filigranowe. Model wyposażony w imitację przewodu oraz gniazda WN. Ilość „ryfli” na ścianie bocznej (6 szt.) oraz na dachu (7 szt.) – zgodna z oryginałem. Nie zgadza się ilość ryfli na długości wagonu – powinno być ich 5 a są 4. Opis wykonany metodą tampodruku – czysty i czytelny. Model wyposażony w „kinematyką krótkiego sprzęgu”. Producent do modelu dołączył elementy do samodzielnego montażu w postaci węży hamulcowych oraz haków.
Opinia:
Wykonanie modelu na dobrym poziomie. Do pełni szczęścia brakuje korby hamulca ręcznego montowanego na jednym z pomostów. Również gniazdo WN osadzono zbyt wysoko – powinno być zamontowane trochę niżej.
Porównywałem również ostoję odtworzoną w obu modelach z rysunkiem technicznym. Różni się, ale uważam, że na różnice ma wpływ konieczność wykonania w modelu mechanizmu „krótkiego sprzęgu” oraz osadzenie zestawów kołowych. Ponieważ patrząc z boku, ostoja jest niewidoczna – dla mnie różnice są nieistotne.
Moim zdaniem, ogólnie model prezentuje się bardzo dobrze. W zasadzie, nie ma alternatywy na zakup konkurencyjnego modelu tego typu wagonu. Pomimo drobnych niezgodności z oryginałem – polecam zakup tego modelu.
Załączniki
-
342,6 KB Wyświetleń: 393
-
309,6 KB Wyświetleń: 396
-
357,7 KB Wyświetleń: 338
-
302,5 KB Wyświetleń: 336
-
330,4 KB Wyświetleń: 318
Ostatnio edytowane:
- 15
- 8
- 8
- 3
- Pokaż wszystkie