• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Tillig, 74818] Wagon WLABd "WARS" 52 51 70-80 000-3

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.253 18 1
#1
Model wagonu sypialnego:

Seria pojazdu: WLABd
Epoka: IV
Producent: Tillig
Numer katalogowy: 74818
Rok produkcji: 2014
Zarząd kolei: PKP
Numer inwentarzowy: 52 51 70-80 000-3
Stacja macierzysta: Gdynia
Liczba osi: 4
Rewizja: 87.03.31

W zestawie elementy do samodzielnego montażu:
- prądnice;
- uchwyty;
- blaszki do odbioru prądu.

Co do zalet i wad może się wypowiedzą znawcy. Dla mnie wadami są:
- cena;
- namalowane światła końca składu.
 

Załączniki

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
96 2 0
#2
Cena niestety zbyt duża :( Nie wiem dlaczego Tillig tak siebie ceni, bo choć model poprawny, to za taką kasę... eh.

Nie wiem jak oryginalny wagon wyglądał świeżo po produkcji, ale u końcu eksploatacji (aż do złomowania) miał inny układ wywietrzników, niż na miniaturze Tilliga. Jakby nie patrzeć, numerowo jest to Görlitz77, i to w dodatku pierwszy jaki fabrykę opuścił.

http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=537 - tu jeszcze czynny (autor fot. pomylił w opisie cyfrę samokontroli)
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=10295 - na krótko przed kresem istnienia...
Na obydwu zdjęciach widać nieco inny układ wywietrzników, ale tak jak pisałem, lepiej porównać to z foto sprzed jakiejkolwiek grubszej naprawy.

Jeśli chodzi o wady polemizowałbym też o tych blaszkach, bo z jednej strony dobrze, że są, ale z drugiej... te opory toczenia :confused: Pytanie też, czy blaszka zamontowana w wózku dobrze współpracuje z tą znajdującą się w środku wagonu. Ja nie wiem, bo (póki co) w swoim #118-3 nie mam oświetlenia.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
#3
Odbieraki prądu można zdemontować jeśli ktoś odczuwa za duży opór toczenia.
Ja u siebie demontowałem po jednej stronie i prąd odbierany jest tylko z jednego wózka - wystarczająco.
 
OP
OP
Bronco_Billy

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.253 18 1
#4
No i znów wykazałem się dyletanctwem ... To właściwie do czego są te dodatkowe blaszki jako elementy dodatkowe? Bo wagon jest fabrycznie wyposażony w odbieraki prądu...
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
#6
Czy model jest w stanie fabrycznym? Moją uwagę zwróciły różnice w zestawach kołowych. Spójrzcie na zdjęcie wars-6.jpg. Lewe koło jest z "obręczą", natomiast prawe jest "monoblokowe". Czyżby w fabryce zamontowali przez przypadek jeden zestaw kołowy inny? Ciekawe czy to tylko pojedynczy przypadek czy też w całej edycji WARSów tak jest?
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
#8
Ciekawe, ja odbieraki mam po obu stronach wózka zamontowane.
Do zalet należy zaliczyć fakt, że odbieraki prądu są montowane tak, aby nie trzeba było lutować żadnych kabli.
Wszystko na blaszkach.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
96 2 0
#9
U mnie jeden jest na jednej stronie, drugi na przeciwnej na drugim wózku, obydwa po stronie prądnicy. Ale spróbuję Twojego rozwiązania ;)
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
#10
Ja mam tak:
20140428_202237.jpg
Prąd odbierany jest tylko z tego wózka.
Po drugiej stronie zdemontowałem blaszki i zamontowałem w innym wagonie.
 
OP
OP
Bronco_Billy

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.253 18 1
#11
u mnie w samych wózkach nie ma żadnych blaszek zamontowanych, wszystkie są w woreczku, dlatego zgłupiałem, co ma niby fabrycznie wpływać na płynność toczenia ...

wars-blaszki.jpg
 
OP
OP
Bronco_Billy

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.253 18 1
#12
Czy model jest w stanie fabrycznym? Moją uwagę zwróciły różnice w zestawach kołowych. Spójrzcie na zdjęcie wars-6.jpg. Lewe koło jest z "obręczą", natomiast prawe jest "monoblokowe". Czyżby w fabryce zamontowali przez przypadek jeden zestaw kołowy inny? Ciekawe czy to tylko pojedynczy przypadek czy też w całej edycji WARSów tak jest?
Model w stanie fabrycznym, dziś kupiony ...
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.153 42 1
#20
Nie wiedziałem gdzie wrzucić, więc z uwagi na 2 wagony sypialne wrzucę tutaj / znalezione na Facebook'u ...
21510_terhautz.jpg

Pszczółki. 2 czerwca 1990 roku Pan Peter Hautz sfotografował nocny pospieszny z Krakowa Głównego do Gdyni Głównej Osobowej, który przejeżdżał przez Pszczółki kilkanaście minut po godzinie 6 rano. Pociąg numer 3513 planowo odjeżdżał z Tczewa o godz. 6:10, a następny postój - w Pruszczu Gdańskim - miał o 6:25.
Warto dodać, że w sezonie letnim w składzie znajdował się wagon do przewozu samochodów.
źródło: http://irths.com/images_files/save/ModDarstellerWebPicture/21510_terhautz.jpg
 

Podobne wątki