• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Tillig, 74818] Wagon WLABd "WARS" 52 51 70-80 000-3

#1
Model wagonu sypialnego:

Seria pojazdu: WLABd
Epoka: IV
Producent: Tillig
Numer katalogowy: 74818
Rok produkcji: 2014
Zarząd kolei: PKP
Numer inwentarzowy: 52 51 70-80 000-3
Stacja macierzysta: Gdynia
Liczba osi: 4
Rewizja: 87.03.31

W zestawie elementy do samodzielnego montażu:
- prądnice;
- uchwyty;
- blaszki do odbioru prądu.

Co do zalet i wad może się wypowiedzą znawcy. Dla mnie wadami są:
- cena;
- namalowane światła końca składu.
 

Załączniki

Preki

Aktywny użytkownik
#2
Cena niestety zbyt duża :( Nie wiem dlaczego Tillig tak siebie ceni, bo choć model poprawny, to za taką kasę... eh.

Nie wiem jak oryginalny wagon wyglądał świeżo po produkcji, ale u końcu eksploatacji (aż do złomowania) miał inny układ wywietrzników, niż na miniaturze Tilliga. Jakby nie patrzeć, numerowo jest to Görlitz77, i to w dodatku pierwszy jaki fabrykę opuścił.

http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=537 - tu jeszcze czynny (autor fot. pomylił w opisie cyfrę samokontroli)
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=10295 - na krótko przed kresem istnienia...
Na obydwu zdjęciach widać nieco inny układ wywietrzników, ale tak jak pisałem, lepiej porównać to z foto sprzed jakiejkolwiek grubszej naprawy.

Jeśli chodzi o wady polemizowałbym też o tych blaszkach, bo z jednej strony dobrze, że są, ale z drugiej... te opory toczenia :confused: Pytanie też, czy blaszka zamontowana w wózku dobrze współpracuje z tą znajdującą się w środku wagonu. Ja nie wiem, bo (póki co) w swoim #118-3 nie mam oświetlenia.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
#3
Odbieraki prądu można zdemontować jeśli ktoś odczuwa za duży opór toczenia.
Ja u siebie demontowałem po jednej stronie i prąd odbierany jest tylko z jednego wózka - wystarczająco.
 
#4
No i znów wykazałem się dyletanctwem ... To właściwie do czego są te dodatkowe blaszki jako elementy dodatkowe? Bo wagon jest fabrycznie wyposażony w odbieraki prądu...
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
#6
Czy model jest w stanie fabrycznym? Moją uwagę zwróciły różnice w zestawach kołowych. Spójrzcie na zdjęcie wars-6.jpg. Lewe koło jest z "obręczą", natomiast prawe jest "monoblokowe". Czyżby w fabryce zamontowali przez przypadek jeden zestaw kołowy inny? Ciekawe czy to tylko pojedynczy przypadek czy też w całej edycji WARSów tak jest?
 

ffox

Administrator
Zespół forum
#8
Ciekawe, ja odbieraki mam po obu stronach wózka zamontowane.
Do zalet należy zaliczyć fakt, że odbieraki prądu są montowane tak, aby nie trzeba było lutować żadnych kabli.
Wszystko na blaszkach.
 
#12
Czy model jest w stanie fabrycznym? Moją uwagę zwróciły różnice w zestawach kołowych. Spójrzcie na zdjęcie wars-6.jpg. Lewe koło jest z "obręczą", natomiast prawe jest "monoblokowe". Czyżby w fabryce zamontowali przez przypadek jeden zestaw kołowy inny? Ciekawe czy to tylko pojedynczy przypadek czy też w całej edycji WARSów tak jest?
Model w stanie fabrycznym, dziś kupiony ...
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
Zespół forum
SKMK
#20
Nie wiedziałem gdzie wrzucić, więc z uwagi na 2 wagony sypialne wrzucę tutaj / znalezione na Facebook'u ...
21510_terhautz.jpg

Pszczółki. 2 czerwca 1990 roku Pan Peter Hautz sfotografował nocny pospieszny z Krakowa Głównego do Gdyni Głównej Osobowej, który przejeżdżał przez Pszczółki kilkanaście minut po godzinie 6 rano. Pociąg numer 3513 planowo odjeżdżał z Tczewa o godz. 6:10, a następny postój - w Pruszczu Gdańskim - miał o 6:25.
Warto dodać, że w sezonie letnim w składzie znajdował się wagon do przewozu samochodów.
źródło: http://irths.com/images_files/save/ModDarstellerWebPicture/21510_terhautz.jpg