-Producent Tillig
-Nr katalogowy 74813-1
-Nr inwentarzowy 51 51 20-80 715-8
-Zakład/Stacja macierzysta Bydgoszcz
-Naprawa rewizyjna 85.08.14 (Epoka IVc)
-Ilość osi 4
-Długość 282mm
Jak każdy model tak i ten ma zalety i wady, które w zasadzie mają charakrer indywidualny, ale z tego co ja myślę to:
Zalety:
- Dobre własności jezdne;
- Ładnie odwzorowane napisy i dobrze dobrany kolor budy (ogólnie dobry odbiór modelu);
- Dobrze wyskalowana imitacja wnętrza w stosunku do szyb (w Roco było to źle rozwiązane - przedziały się rozjeżdżały);
- Imitacja klamek w oknach;
- Lepiej moim zdaniem niż w Roco wyskalowane drzwi końcowe wagonu (przy przejściach międzywagonowych) oraz imitacje gum przy nich;
Wady:
- Nadal zbyt obłe końcówki dachu oraz tarcze zderzaków;
- 2 stopnie wejściowe zamiast 3 (dorobi się )
- malowana kratka wentylacyjna na boku pudła (wytrawi się );
- Podobne wózki do oryginału ale to nadal nie te co trzeba - poza tym nieco bardziej toporne niż w modelu Roco.
- Nie odwzorowane elementy zaworów w podwoziu (w Roco były). Co ciekawe w wagonie Tilliga w skali TT też są (dorobi się ).
Wagon dostarczany w tekturowym pudełku ze styropianowym wypełnieniem w jakim Tillig aktualnie sprzedaje swoje modele. Wewnątrz oprócz samego modelu znajduje się dokumentacja w postaci ulotki i woreczek z barierkami do zamontowania na modelu oraz opcjonalnymi blaszkami do zamontowania na wózkach (do oświetlenia modelu).
Jest to nowa forma, której modyfikacja w zasadzie jedynie polegała na likwidacji wgłębień pod barierkami. Obecnie barierki te są wykonane w modelu tak jak są w oryginalnym wagonie. Na minus zaliczyć należy kratkę wentylacyjną na burcie, która jest malowana oraz niebieską lampkę przy drzwiach, która też jest namalowana. Jakość oznaczeń jest wysoka, a wagon sprawia bardzo przyjemny odbiór wizualny. Po torze porusza się lekko. Po zamontowaniu blaszek nieco gorzej, ale nadal dobrze (większe tarcie).
Osobiście jeden z kolegów z sąsiedniego forum wytrawi kratki wentylacyjnej więc zamontuję trawioną i będzie jak trzeba. Uważam, że wagon godny uwagi, tym bardziej że w epoce IVc nie ma alternatywy.
Poniżej kilka zdjęć:
-Nr katalogowy 74813-1
-Nr inwentarzowy 51 51 20-80 715-8
-Zakład/Stacja macierzysta Bydgoszcz
-Naprawa rewizyjna 85.08.14 (Epoka IVc)
-Ilość osi 4
-Długość 282mm
Jak każdy model tak i ten ma zalety i wady, które w zasadzie mają charakrer indywidualny, ale z tego co ja myślę to:
Zalety:
- Dobre własności jezdne;
- Ładnie odwzorowane napisy i dobrze dobrany kolor budy (ogólnie dobry odbiór modelu);
- Dobrze wyskalowana imitacja wnętrza w stosunku do szyb (w Roco było to źle rozwiązane - przedziały się rozjeżdżały);
- Imitacja klamek w oknach;
- Lepiej moim zdaniem niż w Roco wyskalowane drzwi końcowe wagonu (przy przejściach międzywagonowych) oraz imitacje gum przy nich;
Wady:
- Nadal zbyt obłe końcówki dachu oraz tarcze zderzaków;
- 2 stopnie wejściowe zamiast 3 (dorobi się )
- malowana kratka wentylacyjna na boku pudła (wytrawi się );
- Podobne wózki do oryginału ale to nadal nie te co trzeba - poza tym nieco bardziej toporne niż w modelu Roco.
- Nie odwzorowane elementy zaworów w podwoziu (w Roco były). Co ciekawe w wagonie Tilliga w skali TT też są (dorobi się ).
Wagon dostarczany w tekturowym pudełku ze styropianowym wypełnieniem w jakim Tillig aktualnie sprzedaje swoje modele. Wewnątrz oprócz samego modelu znajduje się dokumentacja w postaci ulotki i woreczek z barierkami do zamontowania na modelu oraz opcjonalnymi blaszkami do zamontowania na wózkach (do oświetlenia modelu).
Jest to nowa forma, której modyfikacja w zasadzie jedynie polegała na likwidacji wgłębień pod barierkami. Obecnie barierki te są wykonane w modelu tak jak są w oryginalnym wagonie. Na minus zaliczyć należy kratkę wentylacyjną na burcie, która jest malowana oraz niebieską lampkę przy drzwiach, która też jest namalowana. Jakość oznaczeń jest wysoka, a wagon sprawia bardzo przyjemny odbiór wizualny. Po torze porusza się lekko. Po zamontowaniu blaszek nieco gorzej, ale nadal dobrze (większe tarcie).
Osobiście jeden z kolegów z sąsiedniego forum wytrawi kratki wentylacyjnej więc zamontuję trawioną i będzie jak trzeba. Uważam, że wagon godny uwagi, tym bardziej że w epoce IVc nie ma alternatywy.
Poniżej kilka zdjęć:
Ostatnio edytowane: