• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Tillig 501270] Wagon 2 kl PKP IC B¹ºnou

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.153 42 1
#1
Epoka: VI
Producent: Tillig
Numer katalogowy: 501270
Rok produkcji: 2014
Zarząd kolei: PKP IC
Numer inwentarzowy: B10nou 51 51 20-70 994-4
Liczba osi: 4
Długość: 282 mm
Rewizja: 21.05.12
Stacja: Szczecin
DSC_5340.JPG
 

Załączniki

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#2
Czy ukazały się dwa modele szczecińskiego YB w malowaniu IC?
Pytam, bo w opisie widzę numer wagonu 20-70 994-4, a na zaprezentowanym modelu 20-70 997-4, czyli taki, jaki akurat posiadam.

A dla zainteresowanych informacja, że oryginał tego wagonu około miesiąca temu został zezłomowany w Sokołowie Podlaskim. Wagon miał rozpruty jeden bok po kolizji z jakimś innym pojazdem w ubiegłym roku. Więc ... model czas odstawić w krzaki albo zezłomować? ;)
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
#3
Czy ukazały się dwa modele szczecińskiego YB w malowaniu IC?
Tak, powstały dwa modele wagonów Y/B w malowaniu firmowym PKP Intercity:
TILLIG 74837:___ PL-PKPIC 51 51 20-70 974-3 B10nou 1251 Stacja Szczecin Intercity
TILLIG 501270:__ PL-PKPIC 51 51 20-70 997-4 B10nou 1251 Stacja Szczecin Intercity

Dodatkowo zdjęcia oryginałów:

- źródło: http://www.lutek.cal.pl/galeria/details.php?image_id=327&sessionid=8d4a25f9fd56a800ef361f381e296980
- autor: Lutek
- opis: "6 stycznia 2013 | Wagon osobowy "2" klasy typu Bautzen84 (st. Szczecin) włączony w skład pociągu relacji Lublin- Szczecin Główny. Wagon latem w 2012 został przemalowany w obowiązujące obecnie schemat malowania spółki PKP IC."
- komentarz: Jest to pierwowzór modelu TILLIG'a nr kat. 74837.

zalacznik1.jpg


- źródło: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=17060&sessionid=f21lh71h3ca6lnmhnei5ie5hb5
- autor: fixall
- opis: "25.09.2015, Sokołów Podlaski - Wagon budowy zakładów w Bautzen oczekuje fizycznej likwidacji na stacji w Sokołowie Podlaskim. Wagon od strony przedziałów ma rozprute poszycie prawdopodobnie w wyniku jakiegoś wypadku na przejeździ podobnie jak widoczny obok wagon 1 klasy."
- komentarz: Jest to pierwowzór modelu TILLIG'a nr kat. 501270.



Tak zaś ten wagon wyglądał pod koniec 2010 roku:

- źródło: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=7842&sessionid=f21lh71h3ca6lnmhnei5ie5hb5
- autor: kilanziom
- opis: "11.11.2010, Warszawa Wschodnia. Szczeciński wagon osobowy budowy Bautzen uchwycony na stacji Warszawa Wschodnia."

zalacznik2.jpg
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.939 133 7
#4
Koledzy wybaczą, że odgrzeję kotlet, czyli Tillig 74837 oraz Tillig 501270 są to wagony tego samego typu różniące się tylko numerem inwentażowym? Czy zatem forma jest też identyczna? I jeszcze jedno pytanie, bo z tego co pamiętam, ten drugi był specjalnie wyprodukowany na rynek polski (dzięki działaniom AMC)? Czy chodziło o klasyczny dodruk czy ten model 501270 ma coś czego nie ma 74837?
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#5
Koledzy wybaczą, że odgrzeję kotlet, czyli Tillig 74837 oraz Tillig 501270 są to wagony tego samego typu różniące się tylko numerem inwentażowym?
Moim zdaniem konstrukcyjnie to ten sam model.
Na stronie AMC też jest takie info: Tillig 74837 | Wagon osobowy, 2 kl. (YB Bautzen84) | AMC Wrocław - Modelarstwo Kolejowe i Architektoniczne (amcwroclaw.pl)

Gdy klikniesz w obrazek uzyskasz powiększenie niczym nie różniące się od prezentowanego w tym wątku pojazdu:

Tillig_Y.jpg


Być może różnicą (poza numerem wagonu) są także odcienie barw malowania, co szczególnie widać w przypadku dachu.... ale to tylko zdjęcia.
 
Ostatnio edytowane:

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
#7
Tak jak kolega @J1974H0 podejrzewa, konstrukcyjnie to ten sam model. Konstrukcyjnie to też te same oryginały (Bautzen 84). Różnią się numerami inwentarzowymi, a oryginały też pewnymi detalami (NG odpowiednio w Pesie [974] i Newagu [997]). Oczywiście modele nie odzwierciedlają w zasadzie żadnych zmian wprowadzanych podczas NG, odpowiadają bardziej wersji pierwotnej wagonów. Ale numery i malowanie modeli nie odpowiadają zupełnie stanowi pierwotnemu ;). W związku z tym, każdy indywidualnie powinien ocenić swój poziom dopuszczalnego kompromisu.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#8
W związku z tym, każdy indywidualnie powinien ocenić swój poziom dopuszczalnego kompromisu.
Kiedyś chcąc nieco zwiększyć zbliżenie do oryginału po NG usuwałem te pięć niepotrzebnych wywietrzników z dachu po jednej ze stron. Nawet łatwo można to zrobić pilniczkiem iglaczkiem i potem prysnąć dach Tamyią w sprayu...
Zapewne jest wiele innych rzeczy do poprawy, ale te niepotrzebne wywietrzniki rzucają się mocno w oczy, szczególnie w wagonach z epoki teraźniejszej.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki