• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tillig 01736 talboty WWyah PKP

OLF

Aktywny użytkownik
#1
Witam,
Nie interesuję się specjalnie skalą TT, ale oferta Lippego szturchnęła mój patriotyzm lokalny, w związku z czym kilka pytań:
1. Opis twierdzi, że ten zestaw posiada zmienione numery (412 287, 413 005, 312 393) - względem czego? Czy jest jakiś wcześniejszy zestaw z innymi numerami? Strona Tilliga mówi że to zombie , ale pokazuje te same numery :confused:
2. czy ktoś posiadający ten zestaw (te zestawy) byłby skłonny podzielić się dobrymi zdjęciami, cobym mógł się zdecydować na zdradę skali, albo wykorzystać do opisów modeli w H0 (dotychczas preferowanych)? (Może być na priva żeby nie było wstydu, flaszka z wdzięczności pójdzie tą samą drogą ;))
3. Czy jest dostępny jakiś pojazd trakcyjny pasujący epokowo/przydziało do tego zestawu?

Wyszukiwarka forumowa nie wypluła nic na temat'01736' ani 'WWyah', mam nadzieję że nie nabruździłem :ostrozny:

Podziękował!
 

404W

Znany użytkownik
#2
Witam,
Nie interesuję się specjalnie skalą TT, ale oferta Lippegoszturchnęła mój patriotyzm lokalny, w związku z czym kilka pytań:
1. Opis twierdzi, że ten zestaw posiada zmienione numery (412 287, 413 005, 312 393) - względem czego? Czy jest jakiś wcześniejszy zestaw z innymi numerami? Strona Tilliga mówi że to zombie , ale pokazuje te same numery :confused:
2. czy ktoś posiadający ten zestaw (te zestawy) byłby skłonny podzielić się dobrymi zdjęciami, cobym mógł się zdecydować na zdradę skali, albo wykorzystać do opisów modeli w H0 (dotychczas preferowanych)? (Może być na priva żeby nie było wstydu, flaszka z wdzięczności pójdzie tą samą drogą ;))
3. Czy jest dostępny jakiś pojazd trakcyjny pasujący epokowo/przydziało do tego zestawu?

Wyszukiwarka forumowa nie wypluła nic na temat'01736' ani 'WWyah', mam nadzieję że nie nabruździłem :ostrozny:

Podziękował!
Szkoda czasu i miejsca w szafie. To jest standardowa zagrywka Tilliga. Wziął modele H0 na wzór, lekko numery i JEST !!! Najlepszego wała odstawił przy eilzugach z IVa - niby. Czyli ponieważ nie miał wzoru, to skopiowali układ oznaczeń z IIIc i dodali jakieś numery UIC. Jedynie wagony via AMC opracowuje jeszcze PMR.
PS
Chyba wymalowali Tr w PKP.
 
#4
Szkoda czasu i miejsca w szafie. To jest standardowa zagrywka Tilliga. Wziął modele H0 na wzór, lekko numery i JEST !!! Najlepszego wała odstawił przy eilzugach z IVa - niby. Czyli ponieważ nie miał wzoru, to skopiowali układ oznaczeń z IIIc i dodali jakieś numery UIC. Jedynie wagony via AMC opracowuje jeszcze PMR.
PS
Chyba wymalowali Tr w PKP.
Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie skąd Kolega wie o tym, że Tillig wziął model i lekko jak rozumiem oznaczenia nałożył i jest?
Może Kolega ma wykaz wszystkich talbotów tych typów i w tym wykazie powyższych numerów nie ma?

A wracając do pytania kolegi Olf, wagony są też dostępne w obniżonej cenie w Hobby Shopie, z tym ,że numery mają te same jak wypust sprzed 2 lat. Trzeba by było dopytać, ale na moje oko to dokładnie wagony z tamtej serii.
 

404W

Znany użytkownik
#5
Nie, jak jesteś taki mądry to pokaż mi oryginał wg. którego Tillig zrobił malowanie eilzugów w IVa.
Ja wiem, i wszyscy kumaci na tym forum wiedzą, że ja wiem.
A jakbyś porównał z innymi modelami to byś też wiedział.
 

404W

Znany użytkownik
#6
Nie, jak jesteś taki mądry to pokaż mi oryginał wg. którego Tillig zrobił malowanie eilzugów w IVa.
Ja wiem, i wszyscy kumaci na tym forum wiedzą, że ja wiem.
A jakbyś porównał z innymi modelami to byś też wiedział.
Wiele firm dopasowuje rzeczywistość do modeli. Nawet Brawa, co jak widziałem dotarło nawet do bardzo wielu użytkowników tego forum, co wnoszę po pojawiających się pytaniach - a na pewno był taki - zwłaszcza przy okazji malowań reklamowych w których Brawa przegoniła MArklina.
Można to robić w sposób bardziej lub mniej inteligentny. Np. obydwie firmy skorzystały z czeskiego zbioru zdjęć z Vagonki. Tillig sięgnął po cysternę kkStB - możesz zobaczyć czy się różnią. Brawa po wojenną cysternę czteroosiową. Tylko, że na zdjęciu jest Deutz, a Brawa robi ...
Zresztą przypuszczenie, że Tillig posiada książkę inwentarzową wagonów PKP, lub co ciekawsze dokumentację wagonów przywatnych, zakrawa na dowcip roku. Ale skoro w to wierzysz to ich poproś o potwierdzenie.
 
#8
Nie, jak jesteś taki mądry to pokaż mi oryginał wg. którego Tillig zrobił malowanie eilzugów w IVa.
Ja wiem, i wszyscy kumaci na tym forum wiedzą, że ja wiem.
A jakbyś porównał z innymi modelami to byś też wiedział.
Wiele firm dopasowuje rzeczywistość do modeli. Nawet Brawa, co jak widziałem dotarło nawet do bardzo wielu użytkowników tego forum, co wnoszę po pojawiających się pytaniach - a na pewno był taki - zwłaszcza przy okazji malowań reklamowych w których Brawa przegoniła MArklina.
Można to robić w sposób bardziej lub mniej inteligentny. Np. obydwie firmy skorzystały z czeskiego zbioru zdjęć z Vagonki. Tillig sięgnął po cysternę kkStB - możesz zobaczyć czy się różnią. Brawa po wojenną cysternę czteroosiową. Tylko, że na zdjęciu jest Deutz, a Brawa robi ...
Zresztą przypuszczenie, że Tillig posiada książkę inwentarzową wagonów PKP, lub co ciekawsze dokumentację wagonów przywatnych, zakrawa na dowcip roku. Ale skoro w to wierzysz to ich poproś o potwierdzenie.
Jeżeli Kolega chce możemy podyskutować o produkcji modeli na całym świecie ,oraz błędach w ich oznaczeniach. Jednak poproszę najpierw o odpowiedź w temacie wątku, czyli o talbotach Tilliga, za co z góry dziękuję.
 

404W

Znany użytkownik
#9
Jeżeli Kolega chce możemy podyskutować o produkcji modeli na całym świecie ,oraz błędach w ich oznaczeniach. Jednak poproszę najpierw o odpowiedź w temacie wątku, czyli o talbotach Tilliga, za co z góry dziękuję.
Opowiedziałem Ci już na to pytanie. A skoro ty wierzysz, że Tillig ma księgi inwetarzowe wagonów PKP, to sobie wierz.
Jeśli jesteś zbyt leniwy, by porównać modele wydane najpierw przez Roco, Fleischmanna i AMC do modeli skopiowanych potem przez Tilliga z nieco zmienionym numerem. To owszem mogę napisać o tym artykuł do Świata Kolei lub innego czasopisma. Ale honorarium płacisz Ty.
 
#11
Opowiedziałem Ci już na to pytanie. A skoro ty wierzysz, że Tillig ma księgi inwetarzowe wagonów PKP, to sobie wierz.
Jeśli jesteś zbyt leniwy, by porównać modele wydane najpierw przez Roco, Fleischmanna i AMC do modeli skopiowanych potem przez Tilliga z nieco zmienionym numerem. To owszem mogę napisać o tym artykuł do Świata Kolei lub innego czasopisma. Ale honorarium płacisz Ty
Tak sie zastanawiam, czy ja piszę dla Ciebie zrozumiale, czy też nie. Skup się proszę na konkretnej odpowiedzi i skoro masz taką wiedzę, to napisz czy masz absolutną pewność , że wagony talboty wydane przez firmę Tillig maja tak właśnie "stworzone" oznaczenia, czy też jednak nie.
A że w związku z tym postanowiłeś przy okazji upuścić trochę jadu w kierunku innych produkcji Tilliga- słusznie zresztą, to nie mój problem.
Mnie akurat nie dziwi , że wagony są opisane jako Zakłady Koksownicze "Wałbrzych", zakres numerów się zgadza, więc rozwiej moją niewiedzę.
 

404W

Znany użytkownik
#12
Tak sie zastanawiam, czy ja piszę dla Ciebie zrozumiale, czy też nie. Skup się proszę na konkretnej odpowiedzi i skoro masz taką wiedzę, to napisz czy masz absolutną pewność , że wagony talboty wydane przez firmę Tillig maja tak właśnie "stworzone" oznaczenia, czy też jednak nie.
A że w związku z tym postanowiłeś przy okazji upuścić trochę jadu w kierunku innych produkcji Tilliga- słusznie zresztą, to nie mój problem.
Mnie akurat nie dziwi , że wagony są opisane jako Zakłady Koksownicze "Wałbrzych", zakres numerów się zgadza, więc rozwiej moją niewiedzę.
A naprawdę masz wykaz numerów wagonów, dzierżawionych przez koksownię w Wałbrzychu i przesłałeś go Tilligowi, że piszesz, że zakres się zgadza?
To nie jad to prawda.
Ile razy mam Ci to powtarzać?
 

hamulcowy

Aktywny użytkownik
#15
Według moich przymiarek, przy odrobinie dobrej woli, drugi i trzeci wagon z zestawu pasuje wymiarowo do H0e i H0m, jako wagon samowyładowczy, które jeździły jeszcze przed I-szą wojną na Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych, wożąc miał węglowy do śląskich elektrowni. Burty wyglądają nieco inaczej niż te z załączonego rysunku, ale można by sie pokusić na małą konwersję, co też zamierzam uczynić. Różnicą jest też brak małych klapną burtach wagonu, które trzeba by dorobić.
Ponieważ mam stare pudło jakiegoś tetetkowego talbota, podejmę w najbliższym czasie próbę takiej przeróbki.
Jasnym jest, że dla H0e trzeba wymienić wózki.


 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor TT/TTm/TTe 12
L
Tabor TT/TTm/TTe 7

Podobne wątki