• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Think Big na 4,00 m x 1,70 m

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.389 230 14
#1
Witam,

Wygospodarowałem miejsce w piwnicy na makietę – miałem już plan dookoła ścian, ale jednak się zdecydowałem na makietę, która może być obchodzona z każdej strony. Ma ona dawać dużo możliwości do manewrów jazdy i zabawy parowozami. Klimat ma być górny Śląsk. Jazda w kółko powinna być możliwa. Pociągi mają śmigać dookoła tak że można puścić i zapomnieć.

Teraz trzeba na makiecie umieścić:

1 Głowna dwutorowa linia która krzyżuje linie jednotorową. Krzyżowanie powinno być na rozjazdach Weinerta.

2 Lokomotywownia

- Obrotnica Fleischmanna 386mm *(6152)
- Mały wachlarz około 4 do 6 stanowisk
- Realistyczne zaplecze obrządzania parowozów
- Mały warsztat do naprawy lokomotyw
- Szopa na 2 lub 3 spalinowe lokomotywy
- Skład paliwa dla spalinowych lokomotyw

3 Dworzec

- Dwa Perony, jeden na skład EN72 a drugi na 2 składy z 6 Y-kami
- Magazyn towarowy z dwoma torami
- Rampa i plac ładunkowy
- Poczta z torem na wagon pocztowy
- Dodatkowe tory manewrowe i towarowe

4 Mała stacja wąskotorowa z mijanką

5. Tramwaj jednotorowy na ulicy miedzy kamienicami

6. Schowana stacja techniczna, która jest w stanie przyjąć 10 składów (5 o długości 6 Ykow, reszta krótsze składy).

7. Bocznica do zakładu przemysłowego.

8. Łuki torów nie powinny drażnić oka :)

Torowisko Weinert, Peco, Tillig i Roco może być.

Ktoś ma jakiś pomysł jak to w miarę sensownie poukładać?
 
Reakcje
16 2 0
#2
3 pr. fin z miarą.jpg
Witam! Od bardzo długiego czasu przygotowuję plan w skali 1/87 na podobnej powierzchni. Jest to już n! projekt i chyba dla mnie optymalny. Co prawda "kółko " jednotorowe , ale po wywaleniu z prawej strony bocznicy na wczasy wagonowe można by uruchomić drugi tor. Znakomita większość rozjazdów znajduje się u dołu projektu, ponieważ wybrałem sterowanie ręczno-analogowe, a makieta( tort) znajduje się pod skosem sufitowym.
3 pr. fin z miarą.jpg

Pańskie długie składy mogłyby mieć u mnie problem, ... ale to taki pomysł.
pozdrawiam Andrzej Głowacki
 

Załączniki

Z

Zv

Gość
#3
Robercie 4mx1.7 to stanowco zbyt mało na to co planujesz. Stacja Rudy w wąskim torze ktorą buduję ma 5.2x.1.2 A gdzie jeszcze kółko choćby dookoła. Tramwaj? Mala stacja wąskotorowa? Realistyczne wajchy... napraw6de duuuużo tego. Z druguej strony widzialem mniejsze torty a bardziej wypchane..
 
OP
OP
Robert Reschka

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.389 230 14
#4
Dzięki za uwagi.

@ ciekawy plan, jednak nie za bardzo to, co sobie wyobrażam.

@Zvolak Maciej wiem, ale nie ma być to odwzorowanie na 1:1, tu chodzi o zabawę w Domu, na imprezy się robią skrzynie z Trynkiem. Wiem że mało miejsca, ale jest wyzwanie, górny Śląsk akurat swietny klimat ku temu, bo się tam przeplatają ulice kolej, wąskotorówka i tramwaje na małej powierzchni.

Mam już pomysł jak to ugryźć.
 
OP
OP
Robert Reschka

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.389 230 14
#5
Wesołych swiąt wszystkim. W tym roku dopadło mnie spędzac wigilie poza domem, bo filtr paliwa w silniku Nr 4. Boeinga odmówił posłuszeńswta. Wiec miałem czas, lub nadal mam posiedzieć nad projektem i chyba SCARMem udało mi się zrealizowac wszystkie wymagania w miare sensownym układzie :)
 
OP
OP
Robert Reschka

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.389 230 14
#8
Proszę bardzo. Aktualny stan roboty jeszcze nie skończony. Wąskotorówka i Tramwaj jeszcze bez detali. Parowozownia jest 5cm niżej niż stacja więc można też najdłuższe parowozy schować w przez tło uciętej szopie. Prace dopiero dalej się potoczą po urlopie więc od 10.01.2018.
 

Załączniki

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
6 1 0
#9
Robert, na moje oko to masz trochę kwestii do przemyślenia. Dla przykładu: linia dwutorowa na średniej stacji czołowej, to chyba się nie zdarza (oprócz UK). W Twoim przypadku zupełnie zbędna bo jej tak sam nie obsłużysz - jedno torówkawystarczy. Lokalizacja zbiorników z dieslem oznacza zablokowanie dostępu do szopy przy tankowaniu. Sprawdziłbym dokładnie poziomy i nachylenia torów, zwróć uwagę że model HO na torze to minimum 55mm, a gdzie podłoże na której stoi stacja (zakładam sklejka 18mm).

Podoba mi się rozwiązanie części technicznej, sprytne wykorzystanie dostępnego miejsca. Nie zapomnij wyciąć w tej części dostępu do torów od spodu, aby usunąć wagony gdyby się wykoleiły.