• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

TGK2

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#1
Dzień dobry wszystkim.
Jestem na etapie przerabiania modelu lokomotywy TGK2 Piko 52740:
20180904_185613~2.jpg
...na wzór lokomotywy ze zdjęcia - na stacji Jarocin:
TGK2 1.jpg
Zdjęcie z wątku: http://forum.modelarstwo.info/threads/nowości-pkp-2018-dyskusja.37923/post-674095

Pomijając detale takie jak brak bocznych poręczy, delikatnie wyższy komin, itd.... mam problem z określeniem przedmiotu znajdującego się w miejscu owiewek na oknach lokomotywy:
TGK2 1-1.jpg
Czy ktoś wie, co to może być za ustrojstwo?

Druga kwestia to oznaczenia.
Brak czytelnych oznaczeń, oznacza że nie będę ich nanosił na model.
Ale jeśli ktoś dysponuje jeszcze jakimś zdjęciem, na którym widać numer lokomotywy, byłbym zobowiązany.

Pozdrawiam,
Mateusz
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Reakcje
3.349 16 0
#5
Co nieco można przeczytać o tej bardzo popularnej za wschodnią granicą lokomotywie na stronie http://www.locomotives.com.pl/Diesels/TGK2.htm
Nie wiem na ile wiarygodne są tam informacje, choć oparte na książce Zbigniewa Tucholskiego "Polskie Koleje Państwowe jako środek transportu wojsk Układu Warszawskiego". Strona ta podaje, że do Polski miały trafić tylko dwa egzemplarze. Jeden (nr 7492/1986) do wojska (gdzie nadano mu nazwę WP08 400-1 o czym wspomniał wyżej kolega Jarząbek), jako typ Ls250, wzorowany na nazewnictwie lokomotyw przemysłowych. Trafił on do lokomotywowni Armii LWP zlokalizowanej na Dolnym Śląsku (ok. 20 km. na zachód od Lubina), w jednostce, w miejscowości Duninów http://wikimapia.org/5774353/pl/Duninów-Poradziecka-Składnica-Amunicji zlokalizowanej na częściowo rozebranej już i nieprzejezdnej linii Rokitki – Kożuchów (303) https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=551 gdzie obecnie prowadzony jest tylko ruch towarowy (wg bazy kolejowej) od strony stacji Rokitki do Duninowa. Lokomotywę tą później przeniesiono do Jastrzębia Śląskiego, wycofano w 2013, obecnie znajduje się ona w Jarocinie. Drugi egzemplarz TGK 2 miał trafić na ścianę wschodnią, na tor szeroki, gdzie być może istnieje do dnia dzisiejszego w jednym z tzw. suchych portów przeładunkowych.
 

Ceylon

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#6
Będąc w maju 2016 r w Jarocinie zrobiłem takie oto zdjęcie.
Nie spodziewałem się, że będę mógł wejść do szopy i zrobić zdjęcia i nie wziąłem ze sobą statywu. Zdjęcie z ręki przy marnym świetle, ale coś widać.
W większej rozdzielczości mogę podesłać na priv

. JARO2016 043 małe.jpg
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
3.349 16 0
#7
Czy ktoś wie, co to może być za ustrojstwo?
W pierwszej chwili myślałem, że to jakieś składane na boki lusterko, ale po obejrzeniu zdjęć kilkudziesięciu TGK2 na stronie poniżej
https://trainphoto.org.ua/index.php?a=ps&v=list&mid=967
zwłaszcza ТГК2-1-8596, ТГК2-7260, ТГК2-7670 i ТГК2-8140 (trzeba wejść w galerię danej lokomotywy), można stwierdzić, że jest to rodzaj dodatkowej szyby, przedzielonej na pół, umocowanej na "półramie", a każde "skrzydło" tej szyby otwierane jest na bok, jak jakaś "dwuskrzydłowa brama", dzięki zawiasom umocowanym na ramie okiennej, okna głównego. Tylko czemu miałoby służyć, te dodatkowe okienko?. Jedyne co przychodzi mi do głowy (nie licząc typowego wzmocnienia bocznej szyby - może to szyba pancerna biorąc pod uwagę, że to produkt byłego ZSRR ;)) to to, że jest to rodzaj szyby ochronnej (może grzewczej), będącej swego rodzaju dodatkową warstwą zapobiegającą np. zamarzaniu bocznych szyb zimą. Ale czort wie, co myśl konstruktorów radzieckich stworzyła w tak małej lokomotywce i czemu tak naprawdę ta szyba służy.
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#9
Ponieważ model jest już na etapie realizacji, przeniosłem temat do forum H0.
Dzięki zdjęciu o dużej rozdzielczości od kolegi @Ceylon, mogłem nanieść korektę w oznaczeniu lokomotywy:
WP08 v2.jpg
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#11
Tak, to wiem.
Takie owiewki są dostępne w modelu do samodzielnego montażu.
Natomiast na zdjęciu w pierwszym wątku, zamontowane jest chyba jednak coś innego.
Analizuję informacje nadesłane od kolegi @Stanisław1972
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.288 61 2
#13
Mnie to nie przypomina ani owiewki ani grzałki. Z resztą po co grzałka na zewnątrz kabiny.
To z czym mi się kojarzy ów tajemniczy przedmiot to antena radiowa. Podobne anteny można spotkać na stałych obiektach kolejowych jak choćby nastawnie. Są różnice w wymiarach bo stacjonarne anteny są dłuższe. Tu przykład anten na nastawni kontenerowej.
 

Załączniki

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.288 61 2
#17
Czyli wszystko jasne. To jest owiewka. Tylko na tym zdjęciu na stacji w Jarocinie jest złożona pod takim kątem że sprawia wrażenie dużo węższej.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#18
Super. Jakie są właściwości jezdne tego modelu?
Przy okazji, czy Piko nie robi modelu małej spalinowki która w oryginale jeździła na bocznicy we Wrocławiu.
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#20
Super. Jakie są właściwości jezdne tego modelu?
Przy okazji, czy Piko nie robi modelu małej spalinowki która w oryginale jeździła na bocznicy we Wrocławiu.
Silniczek jest bardzo mały - spróbuję zrobić zdjęcie dzisiaj.
Właściwości jezdnych jeszcze dokładnie nie sprawdzałem - tylko tak na szybko.
Jedzie bardzo cicho, nic nie szarpie (sprawdzane na analogu).
Jak złożę do kupy całość, sprawdzę na dekoderze. W środku wystarczyło miejsca na imitację kabiny.
Mateusz, a można by u Ciebie zamówić kalkomanię na ten model lub w ogóle gotowy model?
Na kalkomanię już czekam. Zrobiłem w nadmiarze...
Jak dostanę i potwierdzę że są dobre, to mogę się podzielić.