• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Diorama Testowa diorama

OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
Ja się kołem bym nie przejmował. Modelarstwo nie zawsze moze i potrafi odwzorować rzeczywistość. Na bank są drogi gdzie spadki poprzeczne szczególnie przy poboczach są większe niż maksymalne dopuszczalne w wytycznych. Plus jakkolwiek Jelcz jest ładnie odwzorowany, nie posiada działających resorów:)
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
dziś premiera nowego nabytku czyli mojej pierwszej SU45. Zakupiłem 165 ze względu na to ze jest uniwersalna na tyle ze z tego co pamiętam można ją podpiąć pod składy od Białegostoku przez Wrocław aż po Gdynię.

20201015_203659.jpg
20201015_203410_copy_2745x1544.jpg
20201015_203821_copy_2745x1543.jpg


Czekam tylko na dekoder żeby posłuchać mruczenia silników Fiata
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
Pseudo elekteyfikacji ciąg dalszy
20201220_124910_copy_3024x2514.jpg
20201220_124927_copy_3024x2416.jpg
20201220_124218_copy_3024x2268.jpg
20201220_124946_copy_3024x2449.jpg

Półbramka od Ostbahna zaś bramka od p. Kluby. Nie jestem bstok ale w mojej skromnej opinii wysięgniki Kluby wydają się bardziej filigranowymi od p. Grzegorza
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
Rozumiem , że przewodów trakcyjnych nie będzie ?
Diorama jest "zaje...fajna" ;-) .
Dzięki. Co do pajeczyny, to jest tak jak mówisz. Na razie nie mam pomysłu a proby na strunach gitarowych w połączeniu z kupnem urządzenia do prostowania spełzły na niczym sensownym. Więc na razie skupie się na zakupach bramek i słupów
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 22 4
W sumie to gdzieś widziałem dioramę czy też makietę bez "drutów" i szczerze mówiąc aż tak bardzo brak sieci nie kuł w oczy. Tym bardziej że twoje bramki i półbramki są jak prawdziwe. Bardziej nienaturalnie wygląda jak sieć wraz ze słupami , bramkami itd. jest wykonana z topornie wykonanych fabrycznych elementów i fabrycznej sieci.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
Witam. Nie mając za bardzo na chwile obecna warunków na budowę kolejnej skrzynki, postanowiłem uzupełnić dotychczasowe segmenty o znaki pionowe. Niestety żaden ze mnie kolejarz bądź projektant wiec zwracam się do szanownych formowiczów o pomoc. Jedyna co na chwile obecna mam to hektometraz. Z tego co kojarzę do będę potrzebował znaków związanych z lokalizacje przejazdu kolejowo-drogowego oraz semaforów świetlnych oraz projektu sieci trakcyjnej. W zalaczniku schemat ukazujacy postep prac

SCHEMAT TESTOWA DIORAMA.jpg
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.341 33 1
Heloł. Jeżeli chciałbyś zawiesić sieć (byłoby wspaniale) to na tej przedstawionej lewej głowicy stacyjnej musiałbyś mieć minimum dwa słupy kotwowe. Dadzą one początki przewodom nad każdy tor. Druga półbramka od lewej nie pomoże z jednym wysięgnikiem. Konieczna jest bowiem stabilizacja obu przewodów nad rozjazdami, dlatego nad nimi zawsze muszą być dwa wysięgniki. Jeżeli przewodu się nie stabilizuje, wtedy odbierak lokomotywy (nawet z jedną sprężynką i nawet z długimi wąsami) zakleszczy się między przewodami. Już to przerabiałem i inni, którzy zawieszali sieć nad rozjazdami też. Brakuje też słupów przy rozjeździe nr 3 (przewód jest linią prostą i na łukach potrzebne są załomy). Pozdrawiam i kibicuję. Michał
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
@bstok70, dzięki za rady Michale. Jak na razie posiłkowałem się rzeczywistym rozstawem słupów stąd też może i braki modelarskie (i użyteczne)

Co do propozycji to nie wiem jak łatwo będzie można dodać wysięgnik na półbramce Ostbahna. Rozumiem ze slupy kotwowe proponujesz na torze nr 7 i przedłużeniu toru 3 (z lewa patrząc od bramki z dwoma wysięgnikami). Plus kolejna polbramka nad rozjazdem nr 3?

Masz może propozycje co do znaków We? Gdzie i jak byś je rozmieścił?

Pozdrawiam
Michał
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
995 62 25
Nie widzę sensu przedłużania sieci nad tor 7. Bardziej przydał by się słup przy rozjeździe nr 3, a przed wjazdem na tor nr7 wskaźnik We4. Takie samo rozwiązanie jest na st. Pierzyska.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.341 33 1
Przepraszam. Ja również tor 7 potraktowałem jako "żeberko ochronne". Jeżeli zmieści się tam elektrowóz, to może być fajne miejsce na odstawienie go "w razie potrzeby". Wtedy będą potrzebne cztery słupy kotwowe: jeden tor1-tor5, drugi: tor5-tor3, trzeci nad torem 7 i czwarty: nad torem 5. Co do półbramki to trzeba ją wspomóc dodatkowym słupem z pojedynczym wysięgnikiem na tej samej wysokości, tylko stojącym po drugiej stronie rozjazdu. Znaki to We4 na torze siódmym albo We4c przy torze 5 gdybyś nie chciał elektryfikować siódemki. Reszta We zależy od tego co chcesz jeszcze do tych bramek przytroczyć. Jeżeli zrobisz odcinek izolowany to można wykorzystać We8 i We9. Jeżeli planujesz jakiś wiadukt i obniżenie sieci lub jakiś inny powód dal którego trzeba opuścić pantografy (i Konrad @muminek może Ci zamontować serwo - ja mam pecha, bo mam zamontowane złe dekodery) to możesz wstawić komplet We1, We2 i We3. Szczerze mówiąc, kiedy chciałem ustawić takie znaki na swoje stacji, to uświadomiłem sobie, że nie mam gdzie - no prócz We4 :)
Trzymam kciuki i liczę, na unifikację profili przejściowych i pociągnięcie linii między nami kiedyś na jakiejś imprezie. Ja do tego czasu postaram się popracować nad wykończeniem mojej stacji, żeby nie było wstydu się do Ciebie podłączyć. Klimat Twojej stacji jest wspaniały. Wykończenie rewelacyjne.

A tu jeszcze miejsca gdzie miałem sposobność wstawienia wskaźników We. Zdjęcia bardzo stare. Jeszcze z siecią 0.56mm.
5We4a.JPG

Obniżenie sieci.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
995 62 25
@bstok70 kiepsko takie żeberko na odstawianie koni... Tym bardziej, sama stacja jak wspomniałem jest podobna do Pierzysk. Różnica tylko taka że tu jeden tor szlakowy wchodzi... Pierzyska są na linii dwotorowej z dwoma torami dodatkowymi.

Poza tym jak Michał wspomniał pomysl @mikl aby zrobić znormalizowane przejścia... Sam buduję stacje pod drutem z tą różnicą, że postawiłem na Viessmana. Tak, tak. Grube, brzydkie itd. Mnie to jednak nie przeszkadza to raz. Dwa nie ma łatwiejszego sposób rozwieszenia i zwinięcia sieci przed i po imprezach. Poza tym nie ma obaw zerwania sieci czy też jej uszkodzenia trudnego w naprawie.

Tak czy siak. Super było by się połączyć i prowadzić jazdy jak należy z kontaktem na sieci.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 13
Buduję makietę 1089
Buduję makietę 20
Buduję makietę 49
Buduję makietę 10

Podobne wątki