• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Diorama Testowa diorama

OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
Dłubiemy dalej. Znalazłem stare barierki, zakupiłem nitowanie i zacząłem obklejać konstrukcję. Jak zwykle jako ze wszystko na czuja więc proszę mostowców o porady.
20210221_105146_copy_3024x2268.jpg
20210221_105207_copy_3024x2268.jpg
20210221_105117_copy_3024x2268.jpg

@Hoart?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Te barierki to trochę bez sensu. Pociągu nie zabezpieczą przed niczym, a ludzie, którzy tam pracują (personel kolejowy) będą uwięzieni na torze bez możliwości odskoku w bok, gdyby zaskoczył ich pociąg. Barierki powinny być przy samej kratownicy mostu, a pomost dla ludzi dalej od toru. W razie potrzeby (dłuższe mosty) robi się co kilka metrów wnęki, gdzie człowiek może bezpiecznie przeczekać przejazd pociągu.

PS. Słabo to widać, bo zdjęcia są kiepskie, ale z grubsza powinno być tak, jak tu.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
@Andrzej Harassek
A co z personelem pracującym przy konserwacji mostu i ochroną przed pociągiem? Czy barierki nie powinny tak jak np na chodniku odgradzac ruch pieszy od ruchu pojazdów mechanicznych (w tym przypadku pociągów)?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
A co z personelem pracującym przy konserwacji mostu i ochroną przed pociągiem? Czy barierki nie powinny tak jak np na chodniku odgradzac ruch pieszy od ruchu pojazdów mechanicznych (w tym przypadku pociągów)?
Nie, z dwóch powodów. Po pierwsze, na takim moście nie ma "ruchu pieszego", a pracownicy kolejowi muszą mieć swobodny dostęp do konstrukcji mostu zarówno na zewnątrz toru, jak i między szynami, nie mówiąc już o dostępie do samego toru. Nie raz przy pracach na moście stoi drezyna, czy inna maszyna i do niej też musi być dojście. A po drugie, w razie awaryjnego zatrzymania pociągu na moście, może być konieczność zejścia na tor i np. oględzin składu, a takie barierki też bardzo by to utrudniały, jeżeli nie uniemożliwiały. Barierki na moście służą wyłącznie do zabezpieczenia ludzi, którzy z jakiegokolwiek powodu znajdą się na moście, tak, by z tego mostu po prostu nie spadli.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
Dłubiemy dalej. Znalazłem stare barierki, zakupiłem nitowanie i zacząłem obklejać konstrukcję. Jak zwykle jako ze wszystko na czuja więc proszę mostowców o porady.
Zobacz załącznik 794600 Zobacz załącznik 794601 Zobacz załącznik 794602
@Hoart?
-Na tych zdjęciach Kolego mikl - to żelbeton , ten most na zdjęciach to konstrukcja żelbetowo-stalowa- , konstrukcja dżwigarów żelbetowych to Krata Clark'a ( znam/y to z poprzedniego Twojego mostu stalowego całkowicie spawanego) . Barierka oczywiście ,że musi znajdować się od strony dżwigarów.
- tylko te nakładki z pseudo nitami wg mnie są do usunięcia ( niestety muszę to napisać)- są po prostu bez sensu, -te nakładki z tymi niby nitami obniżają poziom Twojej pracy
.(wiedz ,że żelbeton nie może być łączony za pomocą nitów na nakładkach ! )
 
Ostatnio edytowane:

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
-Na tych zdjęciach Kolego mikl - to żelbeton , ten most na zdjęciach to konstrukcja żelbetowo-stalowa- , konstrukcja dżwigarów żelbetowych to Krata Clark'a
Most tego typu (mam nadzieję, że jeszcze stoi) był na odcinku linii wąskotorowej z Gliwic Zachodnich do stacji Gliwice-Trynek.
Zdjęcie pochodzi z internetu, a konkretnie z Wikimedii.
 

Załączniki

Astro

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
9.760 301 15
@Hoart
nie do końca się z Tobą zgodzę. Nie wiem jaki miał zamysł kolega @mikl, ale most przez niego wystrugany równie dobrze może być mostem stalowym z profili zamkniętych - spawanych lub nitowanych. Zaletą takiej konstrukcji jest jej żywotność - w załamaniach nie zbiera się woda oraz brud kumulujący wilgoć - czynniki powodujące korozję.
W przypadku takiej konstrukcji nity są oczywiste, a i blachy łączące elementy (węzłowe) mają prawo wystąpić, aczkolwiek nie w ten sposób winny wyglądać. Załączam szkic.
PSX_20210222_112035.jpg
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
-Ale Astro -ten most Kolegi mikl'a jest ( udaje )żelbetowy- no pisz wymaluj żelbet , więc tu nie ma co się rozpisywać o nasadkach z nitami .

Ten most mikl'a to też fajna opowieść ;- .. historia w skrócie , zaczyna się tak : -laserowo wycina taki model pewna firma z Anglii (18 funtów) myślę ,że wzór tej kratownicy to fantazy , na pewno błędy w rysunku ( póżniej w wycięciu) łączeń elementów , ciśnie mi się wyraz ,że to produkt -niemrawy , , ale historia idzie dalej , otóż ,następnie Kolega mikl kupuje ten produkt , ów most kolejowy , i na ostatnich zdjęciach pokazuje ,że ten most wygląda jak by był wykonany z żelbetu - sam na pewno nie wiedział co wykonał - kolor , faktura , wszystko się zgadza. Żelbet .
Fantazja się kończy bo ..
Okazuje się ,że podobny tego typu most kolejowy (!) istnieje naprawdę pod Gliwicami- no czy to nie piękna kolejna historia pojawiająca się kołem przy okazji ? ..
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
podobny tego typu most kolejowy (!) istnieje naprawdę pod Gliwicami
No właśnie podobny, ale nie taki sam. Moja wątpliwość dotyczy tego, czy skośne belki kratownicy (nie wiem, czy to prawidłowa nazwa) wykonane z żelbetu, mogą się krzyżować? W tym moście koło Gliwic ukośne elementy się nie krzyżują i prawdę mówiąc, nie pamiętam mostu żelbetowego, w którym takie skośne belki krzyżowałyby się, jak w omawianym modelu. Nawet w konstrukcjach stalowych takie krzyżujące się belki to rzadkość.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 13
Buduję makietę 1089
Buduję makietę 20
Buduję makietę 49
Buduję makietę 10

Podobne wątki