• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Diorama Testowa diorama

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Cześć Michale :) Tory wyciągowe służą do "wyciągania" manewrujących składów ze stacji za rozjazdy aby można było podstawić wagony na miejsca odbioru ładunków lub formować na stacji nowe pociągi. Są to tory, dzięki którym można manewrować nie blokując torów głównych (często biegną równoległe do nich). Ich długość nie powinna być krótsza niż długość rampy czy toru odstawczego. Ja takie zrobiłem u siebie, a Ty możesz je stworzyć na drugiej głowicy. Na mniejszych stacjach nie ma torów odstawczych, a manewrujące składy wyjeżdżają na tor główny aż do wskaźnika W5, który w zależności od długości rampy czy toru odstawczego odsuwa się od ostatniego rozjazdu, a razem z nim semafor wjazdowy. Taka opcja powoduje, że na stacji może się odbywać albo tylko jazda manewrowa albo tylko pociągowa. Gdy są wydzielone tory wyciągowe obie jazdy można prowadzić jednocześnie. I jedno i drugie ma swój urok. :)
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Mysle na sygnalizatorem przejazdu drogowo kolejowego od Kluby na następnym module. I stąd następujące pytanie: czy będę potrzebował sterownika aby kontrolować "miganie"?

Marzy mi się również że byłaby aktywowana samoczynnie przez nadjeżdżający pociąg. Jak taka samoczyna sygnalizację "się robi"?
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Odcinek izolowany został odrzucony na etapie koncepcji. Na chwilę obecną kładę tory. Rzeźba terenu że stryropianu i...wypełniacza do dziur w ścianach. Przejazd drogowo- kolejowy będzie wyposażony w sygnalizatory od Kluby. Chciałbym dorobić krzyż św Andrzeja i dzwon ale nie wiem jak się za to ugryźć (szczególnie dzwon). Na razie jest jak na poniższym.

Zastanawiam się czy ktoś wie kiedy takie sygnalizatory zaczęto stosować?

Ps zapomniałem że nie da rady wrzucać zdjęć z automatu czyli bez wcześniejszego pomniejszenia. Więc zdjęcia dopiero wieczorem
 

jageer

Aktywny użytkownik
Co do SSP z automatycznym załączaniem, Bogos_75 (Bogusław Oczoś oidp), czy jakoś tak, na Allegro, za przyzwoitą kasę sprzedaje moduł i sygnalizatory - wystarczy podpiąć i śmiga, łącznie z dźwiękiem i wykrywaniem taboru zbliżającego się do przejazdu.
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Ale chyba postawisz znak zakazu wjazdu ciągnikom siodłowym? Żeby się tak nie zawiesił jak w Ozimku
Ciągnik siodłowy się nie zawiesi, za mały ma rozstaw osi. ;) Być może jakiś zestaw z niskopodwoziówką mógłby się zawiesić. :)
Klimat świetny, ale skrót oznakowania drogi jest ogromny. Toż to jakieś 2,5 raza za krótkie. :D
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Ciągnik siodłowy się nie zawiesi, za mały ma rozstaw osi. ;) Być może jakiś zestaw z niskopodwoziówką mógłby się zawiesić. :)

Klimat świetny, ale skrót oznakowania drogi jest ogromny. Toż to jakieś 2,5 raza za krótkie. :D
No cóż...chcialem coś więcej niż "podwójna ciągła". Poczekaj aż wrzucę znaki pionowe i wciśnę G-1d na tym odcinku:eek:
 

Podobne wątki