• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Diorama Testowa diorama

OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Czekajac na naprawe mojej ulubionej elektrosadzarki, zakupiłem jedną taką na baterię. Wciąż mam problem z sadzeniem wyższych niż 2.5mm traw (matt varnish Humbrola jakoś się nie sprawdza) ale coś tam udało się zasiać.
20171206_203827.jpg
 

sledz

Aktywny użytkownik
Na zdjęciu poniżej elektrosadzarka mojej produkcji z wykorzystaniem generatora WN koszt 9.99€kupionego na E...de z racj tego iż mieszkam w de.Zasilanie 5V 1A wyjście 40kv

IMG_20171130_230743.jpg


IMG_20171130_230803.jpg
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Pytanie do znawców..gdzie postawić lampy?
20180127_001948.jpg


Na peronie wyspowym na pewno będą dwustronne.

Pozostaje kwestia pojedynczych lamp. Z jednej strony mnie kusi żeby postawić je przy rozjazdach. Z drugiej strony obawiam się że peron po lewej stronie będzie ciemny bez dodatkowego oświetlenia (aczkolwiek na następnym module jest dworzec z lampami nasciennymi więc dalsze obszary peronu jak dla mnie mogą zostać nieoswietlone. Znowu zdrowy rozsądek sugeruje że oświetlenie stacji powinno się skupiać chyba bardziej na pasażerach i ich komforcie, a nie na infrastrukturze, czy z nie jest tak?

Tak wiem, mogę dokupić dwie kolejne lampy i problem z głowy:)
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Mam zagwostkę. Otóż wygląda na to że semafor który ustawiłem na peronie mozr być przysłonięty przez słup oświetleniowy peronu..jak takie sytuacje się w rzeczywistości rozwiązuje. Przesunąć semafor w kierunku toru?

20180226_222848.jpg
20180226_222829.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Te fotki są tak zrobione, że nie bardzo widać, o co chodzi, ale zdaje się, że semafor jest w osi peronu, podobnie jak latarnia - właściwie dlaczego? Czy nie może po prostu stać bliżej krawędzi peronu? Jest jednak jeszcze zasada, że na peronie nie powinno być niczego przy samej krawędzi, ze względu na bezpieczeństwo pasażerów, ale nie znam dokładnie przepisu mówiącego o minimalnej odległości od krawędzi. A jeżeli peron jest aż tak wąski, że nie można przysunąć semafora, to należy zastosować semafor z głowicą na wysięgniku, tak, jak na liniach zelektryfikowanych, gdzie semafory stoją w linii słupów trakcyjnych.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Te fotki są tak zrobione, że nie bardzo widać, o co chodzi, ale zdaje się, że semafor jest w osi peronu, podobnie jak latarnia - właściwie dlaczego
Tak. W tym jest problem że obydwa są w osi peronu. A dlaczego? Otóż semafor został tak ustawiony gdyż tak też było na stacji na której się wzorowałem (Szklarska Poręba Górna aczkolwiek tam nie było lamp peronowych) zaś oświetlenie peronu jest/było w osi na wcześniejszych modułach. Dopiero po zamontowaniu uwidocznił się problem..widocznosci.

Oczywiście przesunąć semafor mogę i pewnie będę musiał, ale chciałem się upewnić czy takie stosowanie ma miejsce na prawdziwej kolei. Teraz trzeba dojść to tego jak daleko od krawędzi trzeba ustawić
20180226_231202.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Tak, ale nie o tym pisałem. To są ogólne zasady ustawiania semaforów i jest oczywiste, że nic nie może wchodzić w skrajnię. Oprócz tego są zasady mówiące o minimalnej odległości, w jakiej mogą znajdować się wszystkie urządzenia na peronie ze względu na bezpieczeństwo podróżnych wysiadających z pociągu. Niestety, nie pamiętam, co to za przepis, ani jaka jest ta odległość.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Semafory ustawia się w stacji min 2200mm od osi toru, a na szlaku min 2700mm.
Czy mówimy tutaj osi słupa podstawy semafora do osi toru czy od osi obudowy sygnałów świetlnych? . Zastanawiam się po prostu czy odległość inaczej będzie liczona jeśli jest semafor jest na wysięgniku
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Mówimy o odległości od osi toru do masztu semafora. Odległość dla semafora z wysięgnikiem jest tak sama jak semafora bez wysięgnika. Semafor ma określone wymiary wysokości od główki szyny do głowicy sygnałowej. Wysięgnik jest w górnej zwężającej się części obrysu skrajni w związku z czym jeśli jest na prawidłowej wysokości to nie wejdzie w obrys skrajni.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Wydaje mi się, że tak, ale wtedy nie jest już potrzebny wysięgnik (chyba, że coś innego jeszcze zasłania semafor).
 
Przepraszam, że zaśmiecam Twój temat, ale gdyby pozbyć się tego tworu żółto czeronego można by śmiało powiedzieć, że to zdjęcie prawdziej stacyjki w śniegu i mrozach obecnych, bardzo klimatycznie to wyszłoTobie miki
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Tak może być, ale ja bym tę lampę przestawił za semafor lub przed tablicę z nazwą na peronie bo tak ustawiona pogarsza swoim światłem postrzeganie sygnałów na semaforze.
 

Podobne wątki