• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Terminal kontenerowy z torami szlakowym. Pomożecie?

matidj201

Aktywny użytkownik
Reakcje
420 6 0
#1
Witam, będą na urlopie miałem okazje odwiedzić terminal kontenerowy firmy PCC. Chciałbym mieć chodź cześć tego terminalu na modułach.
Chciałbym aby na modułach szedł szlak dwutorowy na który by się wjeżdżało ze szlaku jednotorowego. Chciałbym aby były 2 bądź 3 tory na terenie terminala.
Tory szlakowe miały by się znajdować przy krawędzi modułu a terminalowe na jego środku tory były by zakończone kozłami oporowymi.
Czy jest to możliwe ?? Mógłbym prosić o rozrysowane takiego czegoś.
Przeznaczyć chciałem na to 3 moduły i użyć torów i rozjazdów roco
Wstawiam zdjęcie poglądowe terminalu w Kutnie.
 

Załączniki

nohab

Znany użytkownik
Reakcje
540 115 2
#2
Tor szlakowy, dwa tory przyjazdowo/odjazdowe i 2-3 tory terminala oraz tor wyciągowy.
Na rozjazdach 15, na 3 mb skrzynek?
Co z bazą paliw?
 
Ostatnio edytowane:

nohab

Znany użytkownik
Reakcje
540 115 2
#8
chciałbym układ torów który będzie pasował
Czy długość 3 mb skrzynek, jest wymiarem nieprzekraczalnym?
na urlopie miałem okazje odwiedzić terminal kontenerowy
Nie wiem, jak zwiedzałeś, ale na pokazanej inspiracji, nie widać toru wyciągowego.
Baza kontenerowa Piła, ma podobny układ. W wersji docelowej, tory pod suwnicami zakończone są kozłami oporowymi, dlatego
sygnalizacja jest z jednej strony. Wagony są wpychane, więc potrzebny jest tor wyciągowy.
 
OP
OP
matidj201

matidj201

Aktywny użytkownik
Reakcje
420 6 0
#9
Czy długość 3 mb skrzynek, jest wymiarem nieprzekraczalnym?

Nie wiem, jak zwiedzałeś, ale na pokazanej inspiracji, nie widać toru wyciągowego.

Baza kontenerowa Piła, ma podobny układ. W wersji docelowej, tory pod suwnicami zakończone są kozłami oporowymi, dlatego
sygnalizacja jest z jednej strony. Wagony są wpychane, więc potrzebny jest tor wyciągowy.
Wymiar skrzynek może przekroczyć 3mb.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
970 82 11
#13
Miałem na myśli rozjazdy 10 stopniowe
Ok. Taki rozjazd ma długość, jeśli dobrze pamiętam 345 mm czyli na standardową 90 cm skrzynkę zmieścisz dwa, policz sobie ile skrzynek potrzebowałbyś żeby zrobić to co planujesz. Oczywiście możesz zrobić skrzynki dłuższe np. 105 cm i wtedy na nie zmieścisz trzy rozjazdy.
Policz sam jaką długość będzie miał planowany terminal kontenerowy. Pomyśl też nad zastosowaniem rozjazdów PECO, wyglądają przyzwoicie
i mają długość 257 mm więc na 90 cm zmieścisz trzy, a na 105 cm cztery takie rozjazdy. Myśl, kombinuj, rysuj w jakimś programie aż będziesz
miał pewność, że wszystko pasuje i dopiero wtedy zacznij robić skrzynki, bo inaczej możesz zabrnąć w bardzo ślepą uliczkę bez wyjścia.
Życzę powodzenia i chętnie zobaczę efekty:).
 

matej

Moderator Grupy TMM
Zespół forum
FREMO Polska
T M M
Reakcje
147 5 0
#18
Taki plan minimum na 4 skrzynki 90 cm (czerwone kreski to orientacyjne granice modułów na długości). Rozjazdy PECO SLE-188,189,190 (anglik). Na tor dodatkowy można wjechać składem długości 2m (wliczając długość lokomotywy), a wagony składu jakąś manewrówką na 2 razy podstawić na rampę ładunkową.

kontenery_min.png
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 25
Planuję 2
Planuję 5

Podobne wątki