• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Tendry parowozów PKP

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
465 0 0
#1
Pod oznaczeniem 32D2 można było spotkać aż trzy serie tendrów niemieckich pruski 2'2'T31,5 oraz niemieckie tendry znormalizowane 2'2'T32 alt i 2'2'T32 neu . Te ostatnie różniły się wymiarami skrzyni węglowej i jej kształtem - w 2'2T32 neu była krótsza i wyższa o tej samej pojemności, lepiej osłaniająca tył budki maszynisty. 20180115_192720_cr.jpg 20180115_192812_cr.jpg
 

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
564 11 5
#5
A mam takie 2 pytania .
Pierwsze pytanie ; Mój tato jak pracował jako maszynista na powozach w parowozowni Szczecin Gł w latach 70 i opowiadał mi ze w Szczecinie jeździł jedn z parowozów Pt47 z tendrem beczkowym .I tu moje pytanie czy to był to taki sam tender jak używany jak przy Ty2 czy czy się różnił konstrukcyjnie.
Drugi pytanie ; Czy ktoś widział fotkę z PKP Ok1 z tendrem beczkowym i czy coś takiego było stosowane na PKP .Ja widziałem kiedyś coś takiego na niemieckim filmie o parowozach
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
#6
Były Pt47 z beczkowymi tendrami, ale tylko na początku ich eksploatacji, na pewno nie w latach 70. XX wieku. Nie potrafię powiedzieć, czy te tendry były identyczne, jak te w Ty2 (których też było kilka odmian); generalnie była to ta sama konstrukcja, ale mogły mieć np. inny sprzęg między parowozem i tendrem. Ok1 w Polsce nigdy nie jeździły z tendrami beczkowymi, takie rozwiązanie stosowano tylko na DB.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
#8
To nie była chwilowa zamiana. Widziałem kiedyś gazetowe zdjęcie Pt47 z tendrem beczkowym, na dwutorowej, elektryfikowanej linii. (wstawiony betonowy słup). Reflektory lustrzane.
Może to być właśnie linia Poznań-Szczecin w trakcie elektryfikacji. W tamtym okresie bywałem b. często w Szczecinie, ale takiego zestawienia nie spotkałem. Zresztą nie tylko z takimi tendrami jeździły Pt47, bodajże dwa jeździły z 26D5 (od Ty5) a jeden z 30D42 (skrzyniowy od Ty2).
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.969 6 0
#9
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.903 111 7
#10
Ciekawe czy ten Pt47 z tendrem wannowym, to nie maszyna z Jeleniej Góry. Nie wiem w którym roku zelektryfikowano linie z Poznania do Szczecina, ale odcinek Śląskiej Kolei Górskiej z Wrocławia do Jeleniej Góry ukończony był w 1966r. Styl słupa trakcyjnego pasuje do tej linii i w oddali za parowozem widać dość spore wzniesienie, typowy krajobraz na tym szlaku. Przed ponowną elektryfikacją tego szlaku, prace Ot1 uzupełniały właśnie Petuchy.
 
OP
OP
JacekZet

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
465 0 0
#11
Dwa parowozy Ty2, 635 i 783 miały tendry 30D1 w latach 1945-46. Może to niemieckie 2'2T30 z jednym wózkiem dwuosiowym i dwoma osiami w ostoi tendra?
 
OP
OP
JacekZet

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
465 0 0
#13
Tender 2'2T30 widziałem w połowie lat osiemdziesiątych na Odolanach, niestety nie pamiętam dokładnie miejsca. Służył jako zbiornik ppoż i nie miał już tabliczek
2'2T30 001.jpg
 

Podobne wątki