• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

TEM2 starsza wersja od ZNTK Rybnik

14D40

Znany użytkownik
#1
Witajcie,

od jakiegoś czasu równolegle z projektem kanciastej Tamary z blaszek powstawał projekt Tamary w starszej wersji. W zamyśle planuję wypuścić serię odlewów nadwozia widocznego poniżej, odlewy będą bardzo dobrej jakości, nie widać drzwi przedziału maszynowego, żaluzji itp rzeczy ponieważ te elementy będą przed odlewaniem wykonane z blaszek. Do fnalnego odlewu oczywiście dołączony będzie komplet blaszek: siatka na wentylator, iskrochron, poręcze, uchwyty etc.

Pytanie moje brzmi: czy byli by chętni na samo nadwozie w formie odlewu żywicznego, ewentualnie na zestawy z podwoziem fototrawionym? Zastanawiam się właśnie nad kwestią podwozia, czy chcielibyście by było ono z blach, identyczne jak przy kanciastej Tamarze czy może wykonać pod ten model odlewane z żywicy? Czekam na jakieś propozycje z Waszej strony i zobaczymy co by dało się zrobić.

Pozdrawiam
Kamil/ZNTK Rybnik
 

Załączniki

Ostbahn

Znany użytkownik
#2
Z odlewaną z żywicy ostoją jest taki problem, że jest lekka i nie bardzo jest gdzie jej dołożyć te dodatkowe gramy. W SM48 zostaje tylko mały zbiornik na środku. Wewnątrz budy też mało miejsca.
Pamiętając zdjęcia z Twoją trawioną ostoją i wielkim mosiężnym balastem głosowałbym właśnie za takim rozwiązaniem.
 
OP
OP
14D40

14D40

Znany użytkownik
#3
No właśnie to jest to Grzegorz że odlewana rama może być ciut za lekka, chyba żeby dołożyć pomiędzy podłużnicami identyczne usztywnienie jak w przypadku wersji z blach. Zastanawiam się jednak cały czas czy jest sens robić podwozie odlewane z żywicy skoro mam już je opracowane z blach.
 

Gethvar

Znany użytkownik
#4
No właśnie to jest to Grzegorz że odlewana rama może być ciut za lekka, chyba żeby dołożyć pomiędzy podłużnicami identyczne usztywnienie jak w przypadku wersji z blach. Zastanawiam się jednak cały czas czy jest sens robić podwozie odlewane z żywicy skoro mam już je opracowane z blach.
To tak jakbyś sam sobie na własne pytanie odpowiedział... Skoro masz opracowane, takie z założenia lepsze to po co czas tracić i środki na opracowywanie z żywicy od podstaw...
 
OP
OP
14D40

14D40

Znany użytkownik
#5
Tylko problem w tym że nie każdy potrafi i ma czym poskładać części z blaszek ;) dlatego rozważam odlew żywiczny. Zdjęcia modelu matki przygotowanego do odlewania niebawem. Gotowe modele też będą, albo zestawy do montażu z polutowanym podwoziem, trzeba by było tylko wsunąć ramę z płaskownika i przykręcić śrubkami M2. Chcę po prostu zbadać temat czy będzie zainteresowaniem modelem tej lokomotywy w takiej formie czyli solidne metalowe podwozie+nadwozie żywiczne. Można też będzie zamówić samo nadwozie w przypadku jeśli ktoś już posiada jakieś tam podwozie.
 
Ostatnio edytowane:

Ranger

Znany użytkownik
#6
Nie wiem tylko po co wywazac otwarte drzwi. Tamara w wersji pierwszej juz jest. Tez pomyslalem, zeby wykonac odlewana Tamare w wersji ACME.
 
OP
OP
14D40

14D40

Znany użytkownik
#7
Konrad, nie każdy ma możliwości polutowania Tamarki z blaszek, te obłości, zaokrąglenia sprawiają niejednemu modelarzowi zapewne sporo problemów. Dlatego pomyślałem o tej wersji w formie odlewu.
 
OP
OP
14D40

14D40

Znany użytkownik
#10
Przemyślałem sprawę i na chwilę obecną model Tamarki w tej wersji będzie przewidziany razem z metalowym podwoziem z usztywnieniem w postaci frezowanego płaskownika, tak jak ma to miejsce przy kanciastej Tamarze wg. mojego opracowania. Na zdjęciu jest to prototyp który będzie jeszcze poprawiony i na całkiem nowej płytce i dekoderze. Model-matkę nadwozia przygotowaną do odlewania zaprezentuję niebawem, zrobię podwozie do zdjęć by zaprezentować jak to będzie wyglądało w całości, wtedy też kto będzie chętny będzie mógł zamówić sobie gotowy model bądź wersję do montażu. Na pierwszy rzut będzie dostępnych 20-25 modeli, info o malowaniach i przydziałach pojawi się w fazie produkcji odlewów.

DSC09278.JPG
 
OP
OP
14D40

14D40

Znany użytkownik
#12
Powiem szczerze że jeszcze nad tym nie myślałem, ale coś w granicach 2k pln za gotowy model. Zestaw do montażu nie więcej jak 500 zł
 

Hajo

Aktywny użytkownik
MSMK
#13
Tak jeszcze dopytam... Jak tam prace? :) :p
A dodatkowo chciałbym zapytać o sprzęg. Czy będzie "haczyk" zamontowany na stałe czy może będzie gniazdo NEM?
No i jeszcze zapytam o malowanie i numery. Czy są jakieś propozycje?
 
OP
OP
14D40

14D40

Znany użytkownik
#14
Tak jeszcze dopytam... Jak tam prace? :) :p
A dodatkowo chciałbym zapytać o sprzęg. Czy będzie "haczyk" zamontowany na stałe czy może będzie gniazdo NEM?
No i jeszcze zapytam o malowanie i numery. Czy są jakieś propozycje?
Witam,

nawet nie zauważyłem że odpisał kolega w wątku. Prace idą do przodu, projekt prawie na ukończeniu, wprowadziłem kilka nowych rzeczy, jak np. możliwość wykonania otwartych żaluzji bądź połowy z widocznymi sekcjami chłodzącymi, zdjęcie makro w załączniku :) co do sprzęgów to już jak kto woli, będą haki, będą i gniazda do wstawienia śledzia bądź innego sprzęgu. Jako pierwsza pojawi się kanciasta TEM2-228 w barwach Orlen Koltrans. Kolejne planowane malowania kanciastych wersji to:

TEM2-277 K.P. Kotlarnia
TEM2-256 Pcc Rail
TEM2-281 PTKiGK
TEM2-209 K.P. Kuźnica Warężyńska

Co do malowań wersji z półokrągłym dachem będzie na pierwszy rzut któryś numer w malowaniu PTKiGK Rybnik. Nadwozie już wydrukowałem, na zdjęciu surowy wydruk, czeka mnie teraz sporo szlifowania i wyrównywania, na obrobioną powierzchnie przyjdą blachy z drzwiami przedziałów maszynowych i wszelkimi innymi przetłoczeniami. Na koniec buda pójdzie do odlewania.


Pozdrawiam

Zdjęcie066.jpg

Zdjęcie167.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki