• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Te Cztery, czyli transportery (i nie tylko...)

OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Aktywny użytkownik
#65
Dziękuję wszystkim za dotychczasowe komentarze. Widzę, że T3 to wdzięczny temat. W sumie nie ma się co dziwić. Właściwie już odeszły do lamusa, coraz rzadziej spotykane, ale doskonale wpisują się w legendę transportowego VW.
Zaprezentuję jeszcze dwie "trójeczki".
Jedna wygrzebana gdzieś z czeluści, bezpośrednio nawiązuje do poprzednich militarnych prezentacji, jej producentem jest Herpa, ale sprzedawana jako Maag-Modellauto :
DSCN1651.JPG
DSCN1652.JPG


A na koniec "trójkowych" prezentacji zostawiłem taki smaczek. Pisałem poprzednio, że T3 odwzorowane przez WIKING-a są najbrzydszymi modelami tych pojazdów. I to jest prawda, jeśli weźmiemy pod uwagę modele z początkowych lat produkcji.
Ale WIKING na starych formach potrafi stworzyć też rarytasy. Odpowiednio podmalowany model, z ciekawą grafiką i realistycznymi kołami wygląda świetnie, zupełnie nie przypomina poprzednio prezentowanych pojazdów.
Takim jest VW T3 upamiętniający Rajd Allgäu-Orient. To coś w stylu naszego Złombol-u. Warunki startu w niemieckim rajdzie, to m.in.: pojazdy startujące w rajdzie miały mieć 20 lat lub nie przekraczać wartości 111,11 EUR, dystans dzienny do pokonania - 666 km, nie wolno używać nawigacji ani innych urządzeń GPS, nie można korzystać z autostrad, promów, odcinków płatnych dróg.
Wiking wydał go w dwóch wersjach, w momencie startu rajdu (2 maj 2009r) i dojazdu na metę (12 maj 2009r).
(zdjęcia ze strony producenta):
1a1_sk-vw-t3-bus-camp1.jpg
1a1_sk-vw-t3-bus-camp2.jpg


Ja posiadam wersję startową. Różni się chyba tylko dodatkowymi kołami zapasowymi ulokowanymi na bagażniku dachowym. A oto zdjęcia modelu:
DSCN1653.JPG
DSCN1654.JPG
DSCN1655.JPG
DSCN1656.JPG
DSCN1657.JPG
DSCN1658.JPG


I to tyle, w kolejnych prezentacji inne generacje transporterów, a póki co zapraszam do oglądania i komentowania.
CDN
 

womo

Użytkownik
#68
Masz może jakiegoś T w malowaniu harlequin?
Kiedyś na złocie facet prezentując swoją T4 harlequin sprzedawał miniaturki swojego auta w tym malowaniu. Do dziś żałuję że nie kupiłem. Były tak brzydkie, że aż ładne.
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Aktywny użytkownik
#70
Masz może jakiegoś T w malowaniu harlequin?
Kiedyś na złocie facet prezentując swoją T4 harlequin sprzedawał miniaturki swojego auta w tym malowaniu. Do dziś żałuję że nie kupiłem. Były tak brzydkie, że aż ładne.
Niestety nie posiadam modelu T4 w malowaniu "harlequin". Widziałem kiedyś jedną, ale faktycznie, wydawała się koszmarna. Więc odpuściłem sobie zakup. Ale nic straconego, może kiedyś uda się to nadrobić.

A teraz przyszła pora na T5. Niedużo ich mam, w tej odsłonie będzie raptem cztery (dwie z WIKING-a i dwie z RIETZE-a).

Pokazywałem kiedyś zestaw okolicznościowy WIKING-a zawierający T1 i T5 w wersji Multivan. Teraz też dwa "multiki" ale dla porównania z różnymi kolorami tapicerek i układem siedzeń w środku.
DSCN1673.JPG
DSCN1679.JPG
DSCN1675.JPG
DSCN1677.JPG
DSCN1678.JPG


I dla odmiany RIETZE-owskie T5, jedna w wersji long z podwyższanym dachem, a druga jako radiowóz policji municypalnej z północnych Włoch.
Co ciekawe, układ siedzeń w longu, to 1+9 (kierowca i 9 pasażerów). Nie wiem jak jest w Niemczech, ale u nas taki pojazd musiałby być dopuszczony do ruchu jako autobus.
DSCN1681.JPG
DSCN1683.JPG
DSCN1684.JPG
DSCN1685.JPG


I podsumowanie prezentowanych modeli:
DSCN1686.JPG
DSCN1687.JPG


W kolejnej prezentacji powrócimy na moment jeszcze do generacji T2, a póki co zapraszam do oglądania i komentowania.
CDN