Dziękuję za wyrażenie swoich opinii oraz docenianie tego wątku.
Super rodzinka. O niebo lepiej wyglądają ze szkiełkami. Na przyczepkach aż się prosi by pomalować lampy. Proponuję chrom, a na to farbę do witraży, jeśli nie chcesz wycinać i wymieniać na szklane. Ale tym, które mają przednie lampy malowane zrobiłbym rewolucję.
Taka mała rzecz, jak przednie reflektory w modelu a taka zmiana wizualna. Na tym właśnie tkwi przewaga AMW-u nad Herpą w przypadku T4. Co do przyczepek, to mam taka zasadę, że modele które traktuję jako kolekcjonerskie (czyli w oryginalnych opakowaniach, bez ubytków i śladów eksploatacji) pozostają bez jakichkolwiek zmian. Co nie świadczy, że jestem jakimś przeciwnikiem waloryzacji czy upiększania. Ale do tego przeznaczam inne modele z moich zbieraninek, nie spełniające powyższych warunków. Co do malowania lampek, dziękuję za cenne rady, postaram się wykorzystać. Za to właśnie doceniam użytkowników tego forum, że dzielą się swoimi uwagami i radami z innymi.
Dzisiaj będzie mała odmiana w prezentacji modeli z tego wątku. Oczywiście nadal pozostajemy przy marce Volkswagen i modelu Transporter (jego pochodnych).
Zobaczymy zestawienie dwóch miniatur:
T1 Samba Bus 1956 i T5 Multivan 2006 z f-my
WIKING wydanych w niecodziennym opakowaniu z okazji
50 lecia fabryki Volkswagena w Hannoverze. Samo opakowanie przypomina trochę szkatułkę na biżuterię dla kobiet, co jest w sumie fajną analogią, bowiem dla mężczyzn takie modele, to też niezłe cacka
.
Powstała w 1955 roku fabryka znajduje się na powierzchni ponad 1 100 000 m2. Od samego początku produkcji fabryki powstają tam Volkswageny Transportery i Multivany w najróżniejszych odmianach. 8 marca 1956 roku w Hanowerze rozpoczyna się seryjna produkcja przyszłego symbolu niemieckiego cudu gospodarczego. Do 1967 roku, w którym zakończono wytwarzanie Transportera pierwszej generacji, z taśm w Niemczech zjechało 1,8 miliona sztuk tego modelu.
Do dzisiaj na całym świecie powstało ponad 11 milionów egzemplarzy Volkswagena Transportera. Historia jego sukcesu trwa nadal – produkcja kolejnej generacji
T6. Obecnie w zakładach w Hanowerze obok Volkswagenów z serii T powstają też pickup Amarok oraz lakierowane nadwozia Panamery, w zakładzie w Limmer turystyczny model California. Łącznie w Hanowerze Volkswagen zatrudnia ponad 12.000 pracowników.
Należy również wspomnieć o polskiej fabryce w Poznaniu (zatrudniająca 5.700 pracowników), która produkuje modele Transporter i Caddy, oraz nowo otwarty zakład we Wrześni/Białężycach, w którym będzie wytwarzany nowy Crafter. W sumie marka Volkswagen Samochody Użytkowe zatrudnia 19.500 pracowników. (info VW)
Na końcu pozwolę sobie na odrobinę prywatności i podziękuję memu Bratu za tak fajny prezent, który mi ofiarował.
Zapraszam do prezentacji:
Na koniec warto podkreślić również różnicę czasu widoczną w modelach WIKINGA.
Prezentowane bowiem powyżej miniatury ukazują również rozwój technologi w przemyśle modelarskim.
Zapraszam do komentowania.
CDN