• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Te Cztery, czyli transportery (i nie tylko...)

OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Użytkownik
#22
Dziękuję za komentarze.
Widzę, że wąskie grono fanów T4 jest na forum, co mnie bardzo cieszy.
Zatem specjalnie dla wszystkich, do niedzielnej :kawa: zaprezentuję dwa rzadziej występujące modele.
Obydwa wydała Herpa, ale za to z dodatkiem w postaci przyczepki.

Pierwszy z nich to klasyczny "blaszak" z przyczepką towarową. Zdjęcie prosto z pudełka:
muller1.JPG


Malowanie na tym zestawie prezentuje chyba jakąś firmę zajmującą się (produkcją/montażem/wykonaniem?) ogrzewaniem. Niestety nie mam żadnych informacji na ten temat, stąd moje przypuszczenia.
muller2.JPG
muller3.JPG


Drugi z nich, to kamper California Coach wraz z przyczepką do przewozu motocykli, a na niej dwa skutery marki Vespa. Zdjęcie z pudełka:
vespa1.JPG


Moim zdaniem, to jedno z najlepszych wydań Herpy dot. tego modelu. Model ma ładnie podmalowane szczegóły (klamki, prowadnica bocznych drzwi przesuwnych, obudowa światełek oświetlenia tablicy rejestracyjnej), umożliwia prezentację w wersji z rozłożonym namiotem na dachu. Dodatki w postaci skuterów uatrakcyjnią każdą formę prezentacji statycznej lub na jakiejś makiecie.
vespa2.JPG
vespa3.JPG
vespa5.JPG
vespa4.JPG


Wiem, że są jeszcze trzy podobne zestawy: dwa z motocyklem BMW i jeden z przyczepką towarową, bez plandeki. Niestety, nie posiadam ich...ale może kiedyś uda się je nabyć:love:.

I jak zwykle podsumowanie:
vespmull1.JPG
vespmull2.JPG


Miłej niedzieli dla wszystkich.
CDN
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Użytkownik
#26
Ładne.
Mam nadzieje, że to już ostatnie, bo nie mogę się doczekać T1 i T2 :D
Proszę o wyrozumiałość i dłuższą chwilę cierpliwości. Co prawda, nie mam ich wiele (T1, T2, T3) bo stanowią raczej uzupełnienie kolekcji jako ewolucja modelu Transportera, ale mam tam też ciekawe kąski.
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Użytkownik
#27
California bardzo fajnie zrobiona z tymi podmalowaniami. Szkoda, że nie dali jej przezroczystych przednich świateł. :(
Też się zastanawiałem, czemu Herpa poszła na takie uproszczenie w tej miniaturze. Kawałek przeźroczystego plastiku, jak w modelu AMW i całkowicie zmieniłoby to jej wygląd. Tym bardziej, że chcąc nawet dokonać jakiś przeróbek, ta cholerna atrapa ze światłami jest tak ciasno spasowana, że prawie zawsze się łamie przy demontażu. Pod tym kątem to AMW już wypada lepiej, a nawet WIKING, chociaż jest klejony.
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Użytkownik
#29
Dziękuję za wyrażone opinie i komentarze.

Dalsza kontynuacja tematu.
Dziś tak na szybko, trzy "Te czwórki" z AMW-u w tzw. wersji long. Proszę zwrócić uwagę na przednie kierunkowskazy. Tylko AMW odwzorowało w swoich miniaturach zarówno te pomarańczowe, jak i przeźroczyste. Ciekawostką jest również wycieraczka tylnej szyby.

Zapraszam do oglądania:
DSCN1276.JPG
DSCN1277.JPG
DSCN1280.JPG
DSCN1281.JPG
DSCN1278.JPG
DSCN1279.JPG


I podsumowanie tej prezentacji:
DSCN1282.JPG

DSCN1284.JPG


Zapraszam do komentowania.
CDN
 

Brodagaz

Znany użytkownik
#30
Wracając do poprzedniej prezentacji , zestaw ze skuterami kapitalny , a z dzisiejszej prezentacji najbardziej podoba mi się długi bus.
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#31
Świetne te Volkswageny. Piękne mają felgi. Ten wzór bardzo mi się podoba i idealnie pasuje do tych dostawczaków.
 

Astro

Aktywny użytkownik
#32
Super rodzinka. O niebo lepiej wyglądają ze szkiełkami. Na przyczepkach aż się prosi by pomalować lampy. Proponuję chrom, a na to farbę do witraży, jeśli nie chcesz wycinać i wymieniać na szklane. Ale tym, które mają przednie lampy malowane zrobiłbym rewolucję.
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Użytkownik
#33
Dziękuję za wyrażenie swoich opinii oraz docenianie tego wątku.

Super rodzinka. O niebo lepiej wyglądają ze szkiełkami. Na przyczepkach aż się prosi by pomalować lampy. Proponuję chrom, a na to farbę do witraży, jeśli nie chcesz wycinać i wymieniać na szklane. Ale tym, które mają przednie lampy malowane zrobiłbym rewolucję.
Taka mała rzecz, jak przednie reflektory w modelu a taka zmiana wizualna. Na tym właśnie tkwi przewaga AMW-u nad Herpą w przypadku T4. Co do przyczepek, to mam taka zasadę, że modele które traktuję jako kolekcjonerskie (czyli w oryginalnych opakowaniach, bez ubytków i śladów eksploatacji) pozostają bez jakichkolwiek zmian. Co nie świadczy, że jestem jakimś przeciwnikiem waloryzacji czy upiększania. Ale do tego przeznaczam inne modele z moich zbieraninek, nie spełniające powyższych warunków. Co do malowania lampek, dziękuję za cenne rady, postaram się wykorzystać. Za to właśnie doceniam użytkowników tego forum, że dzielą się swoimi uwagami i radami z innymi.



Dzisiaj będzie mała odmiana w prezentacji modeli z tego wątku. Oczywiście nadal pozostajemy przy marce Volkswagen i modelu Transporter (jego pochodnych).
Zobaczymy zestawienie dwóch miniatur: T1 Samba Bus 1956 i T5 Multivan 2006 z f-my WIKING wydanych w niecodziennym opakowaniu z okazji 50 lecia fabryki Volkswagena w Hannoverze. Samo opakowanie przypomina trochę szkatułkę na biżuterię dla kobiet, co jest w sumie fajną analogią, bowiem dla mężczyzn takie modele, to też niezłe cacka;).
Powstała w 1955 roku fabryka znajduje się na powierzchni ponad 1 100 000 m2. Od samego początku produkcji fabryki powstają tam Volkswageny Transportery i Multivany w najróżniejszych odmianach. 8 marca 1956 roku w Hanowerze rozpoczyna się seryjna produkcja przyszłego symbolu niemieckiego cudu gospodarczego. Do 1967 roku, w którym zakończono wytwarzanie Transportera pierwszej generacji, z taśm w Niemczech zjechało 1,8 miliona sztuk tego modelu.
Do dzisiaj na całym świecie powstało ponad 11 milionów egzemplarzy Volkswagena Transportera. Historia jego sukcesu trwa nadal – produkcja kolejnej generacji T6. Obecnie w zakładach w Hanowerze obok Volkswagenów z serii T powstają też pickup Amarok oraz lakierowane nadwozia Panamery, w zakładzie w Limmer turystyczny model California. Łącznie w Hanowerze Volkswagen zatrudnia ponad 12.000 pracowników.
Należy również wspomnieć o polskiej fabryce w Poznaniu (zatrudniająca 5.700 pracowników), która produkuje modele Transporter i Caddy, oraz nowo otwarty zakład we Wrześni/Białężycach, w którym będzie wytwarzany nowy Crafter. W sumie marka Volkswagen Samochody Użytkowe zatrudnia 19.500 pracowników. (info VW)
Na końcu pozwolę sobie na odrobinę prywatności i podziękuję memu Bratu za tak fajny prezent, który mi ofiarował.

Zapraszam do prezentacji:
DSCN1297.JPG
DSCN1308.JPG
DSCN1299.JPG
DSCN1302.JPG
DSCN1305.JPG
DSCN1301.JPG
DSCN1303.JPG
DSCN1304.JPG
DSCN1306.JPG
DSCN1310.JPG


Na koniec warto podkreślić również różnicę czasu widoczną w modelach WIKINGA.
Prezentowane bowiem powyżej miniatury ukazują również rozwój technologi w przemyśle modelarskim.

Zapraszam do komentowania.
CDN
 

womo

Użytkownik
#34
Piękna ta Samba. T1 bije dla mnie na głowę T5 .
Gdy byłem dzieckiem jakoś mi te krzywe plastiki nie przeszkadzały. Wyobraźnia robiła z nich najpiękniejsze auta.
Wielki plus dla Wikinga, że odważył się zrobić takie zestawienie :)
Dzięki za T1
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Użytkownik
#40
Dziękuję wszystkim za wyrażenie swoich opinii i ocen.

Widzę, że prezentacja modeli Wikinga przypadła do gustu. Kontynuuję zatem watek poświęcony Transporterom, ale żeby trochę odpocząć od modelu T4, to dzisiaj cofniemy się do połowy ubiegłego wieku i zobaczymy trzy odmiany (w sumie cztery:)) chyba najbardziej popularnego dostawczego VW-a nazywanego "bulik" lub "ogórek", czyli modelu T1. Producentem prezentowanych miniatur jest f-ma BREKINA.
Modele przedstawiają malowanie Deutsche BundesPost, czyli państwowej poczty niemieckiej.

Pierwszy prezentowany pojazd, to tzw. minibus. Jest to najwcześniejsza odmiana "te jedynki". Można to poznać po braku tylnego zderzaka oraz innym kształcie tylnych lamp i kierunkowskazów:
FSCN1364.JPG
FSCN1365.JPG

Klasyczny "blaszak" (po liftingu):
FSCN1367.JPG
FSCN1368.JPG

I odmiana pick-up (ze zdejmowaną plandeką):
FSCN1369.JPG
FSCN1370.JPG
FSCN1371.JPG

I tradycyjnie już fotka grupowa.
Dla miłośników "ogórków" konkurs, czyli znajdź różnicę pomiędzy wersjami.:)
FSCN1372.JPG
FSCN1373.JPG

I jeszcze jedno porównanie. Dwa modele pick-upów, obydwa z BREKINY i też pocztowe.
Ale różne barwy. Skąd taka różnica? Nie wiem. Może ktoś z forumowiczów zna się na kolorystyce stosowanej w niemieckiej poczcie, chętnie poznam wyjaśnienie.
FSCN1374.JPG
FSCN1375.JPG
FSCN1377.JPG

Jeśli chodzi jeszcze o widoczne różnice w tych dwóch modelach, to żółty ma gumowe opony a "khaki" całe plastikowe, które są ciut większe.
RSCN1363.JPG


Jak zwykle zapraszam do oglądania i podzielenia się swoimi uwagami.
CDN