• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Te Cztery, czyli transportery (i nie tylko...)

#1
Witam wszystkich użytkowników i sympatyków forum,

jako że jest to mój pierwszy post, parę zdań wprowadzenia. Kolekcjonerem tej skali jestem od wielu lat. Niektórzy szanowni userzy być może mnie skojarzą z forum 1:87, gdzie prezentowałem samochody specjalne, a głównie kolekcję radiowozów policyjnych z całego świata. Niestety kłopoty zdrowotne spowodowały, że musiałem spieniężyć większość modeli. Ale mam ogromną satysfakcję, że niektóre z nich trafiły do kolekcjonerów, którzy prezentują je tutaj ponownie.
Jednakże fascynacja tą skalą pozostała i zacząłem ponownie odbudowywać kolekcję, ale w trochę innych zestawieniach tematycznych.

W tym wątku chciałbym zaprezentować modele marki Volkswagen T4 (a później także T1, T2 itd).
Z racji posiadania takiego pojazdu w skali 1:1, szukałem takiego samego pomniejszonego 87-krotnie.
I tak to się zaczęło...

Dzisiaj dwa zestawy firmy WIKING: jeden wyprodukowany dla AutoMuzeum Volkswagena (pierwszy z lewej), a drugi wydany z okazji "Caravan Salon Essen 1990" (z taką miniaturową ulotką reklamową w pudełku, która prezentuje modele Caravelle i Transporter).
Zapraszam do oglądania:
DSCN0005 (2).JPG

Modele z jaśniejszego pudełka:
DSCN0006 (2).JPG DSCN0007 (2).JPG
DSCN0016 (2).JPG DSCN0017 (2).JPG
DSCN0014.JPG DSCN0013 (2).JPG

I z tego ciemniejszego:)
Tutaj na uwagę zasługuje napis ALLSTAR, umieszczony na masce z przodu oraz bokach zgodnie z oryginałem w modelu Multivan.
DSCN0020 (2).JPG DSCN0021 (2).JPG DSCN0022 (2).JPG
DSCN0024 (2).JPG DSCN0027 (2).JPG

I zestawienie wszystkich modeli na koniec:
DSCN0028 (3).JPG DSCN0029 (3).JPG DSCN0031 (2).JPG
CDN
 
#2
Dziękuję za docenienie pierwszego postu, tym którym się podobało.
Ciężko zaistnieć wśród wytrawnych kolekcji oraz wszystkich (chyba) seryjnych modeli pokazywanych na tym forum. Tym bardziej, że ja pokazuje tu takie starocie, że powinno być to karalne (jak pewnie niektórzy pomyślą)... :D
No cóż, każdy zbiera to co lubi i do czego ma sentyment.
Póki co, model VW T4 to wół roboczy, zajeżdżany na amen, dogorywający pomału na szrotach i kończący swój żywot w hutach. Ale za kilka lat pomału zacznie być doceniany, a kto wie... może uzyska taki status kolekcjonerski, jak T1, T2 lub T3. Tym bardziej, że był modelem innowacyjnym w dorobku firmy. Zmiana napędu z tylnego na przedni, większa pojemność ładunkowa, lepszy komfort podróżowania itp., zwiększyła możliwości tego pojazdu niesamowicie.

Dzisiaj parę zdjęć porównawczych producentów modeli Te czwórki. Z tego co mi wiadomo, to seryjnie produkowały je firmy: AMW, Herpa, Roco i Wiking. Wiem, że kilka zdjęć wspólnych tych modeli na forum było ale chcę przedstawić je jeszcze raz, aby ewentualni zainteresowani mogli sobie porównać szczegóły poszczególnych modeli i jakość ich wykonania.

Na początek AMW (warto odnotować, że ten producent większość modeli robił w przedłużanym nadwoziu, tzw. long).
DSCN1155 (2).jpg DSCN1156 (2).jpg

Kolejny model, to firma Herpa, znana wszystkim kolekcjonerom doskonale.
DSCN1157 (2).jpg DSCN1158 (2).jpg

Teraz czas na Roco. Moim zdaniem najbrzydsza miniatura tego modelu, chociaż na uwagę zasługuje fakt, że zastosowane felgi z kołpakami w tym modelu doskonale imitują wzór zakładany w początkowych latach produkcji oryginalnego modelu.
DSCN1159 (2).jpg DSCN1160 (2).jpg

I jeszcze Wiking. Tutaj warto odnotować, że producent miniatury stosował różne wzory felg, które może są urozmaiceniem ale daleko im do pierwowzoru. Trzeba również podkreślić, że akurat ostatnia miniatura ma największy feler wizualny: ślady po odcinanych nadlewkach plastiku na tylnej klapie, które widziałem chyba na wszystkich miniaturach tej firmy.
DSCN1161 (2).jpg DSCN1162 (2).jpg

I na koniec zdjęcia porównawcze przodów, tyłów i wzoru felg wszystkich miniatur.
DSCN1163 (2).jpg DSCN1164 (2).jpg
DSCN1165.jpg DSCN1166.jpg

Zapraszam do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami i uwagami.
CDN
 
#4
Miło mi, że komuś się jeszcze takie antyki podobają...

Szybka i krótka prezentacja trzech modeli - wielofunkcyjnych "blaszaków".
Niezastąpiony partner w small biznesie, przewozach kurierskich, budowlance, itd.
Od lewej: Herpa, Wiking, AMW.
DSCN0032 (2).JPG

DSCN0033 (2).JPG


Porównanie boczne długości zabudowy (AMW w wersji long).
DSCN1137.JPG


Oraz na koniec podgląd na sposób rozwiązania przez tych trzech producentów kwestii tylnych drzwi, tzw. "skrzydełek". Moim zdaniem najlepiej wypada tutaj Wiking oraz plus trzeba przyznać AMW-u za uwzględnienie wycieraczek.
DSCN0034 (2).JPG


A jak Wy uważacie?
CDN
 

koyot

Aktywny użytkownik
#5
Moim zdaniem:
1. Lampy przód - AWM
2. Felgi - Herpa
3. Skrzydełka - najbliżej Herpa, jak wspomniałeś plus dla AWM za wycieraczki (nie każdy model 1:1 był w nie wyposażony).
 
#7
Dziękuję za wyrażenie opinii oraz docenienie formy prezentacji.

Zatem jedziemy dalej. Były "blaszaki", czas na "paki":).
Znowu trzech producentów (jak zwykle od lewej): Herpa, Wiking oraz tym razem Roco.
Tutaj należy wyróżnić Roco, ponieważ jako jedyny zrobił tzw. dokę, czyli podwójną kabinę. Sam model nie powala dokładnością i wykonaniem (m.in. podmalowane światła, brak znaczka VW) ale jest ciekawym uzupełnieniem kolekcji bardzo popularnego samochodu służb komunalnych czy firm remontowo-budowlanych.

DSCN1161.JPG
DSCN1162.JPG


Teraz czas na porównanie "zadków" oraz prezentacja z plandekami i bez. Tutaj znowu muszę pochwalić Roco, ponieważ ich wzór plandeki
jest najbardziej realistyczny.

DSCN1163 (2).JPG
DSCN1164 (2).JPG


A teraz porównanie, jakiego jeszcze nie było. Długość poszczególnych skrzyń ładunkowych oraz sposobu wykonania podwozia przez producentów.
Tutaj moim zdaniem najlepiej wypada Herpa.

DSCN1165.JPG
DSCN1166.JPG


I na koniec rzut oka na boczki:

DSCN1169 (2).JPG
DSCN1167.JPG


Jak zwykle zapraszam do wyrażenia swojej opinii o modelach.
CDN
P.S.
VW z Herpy bez lusterek, bo na codzień parkują razem z modelem w pudełku.
 
#8
Widzę, że "paki" przeszły prawie bez echa... ale dziękuję za docenienie tego wątku.

To tak zwyczajowo już, dzisiaj też trzy modele i trzy firmy: Herpa, Wikng i AMW.
Tym razem w zabudowach specjalnych (można tak to określić), czyli dwa kampery i sanitarka.

DSCN1171 (2).JPG
DSCN1172 (2).JPG


Parę zdań o kamperach. Na początku mojej prezentacji pokazywałem model Multivana ALLSTAR (czerwony z napisami f-my Wiking), który pełni wśród VW namiastkę auta kempingowego. W oryginale rozkładana tylna kanapa umożliwia w miarę wygodne spanie dwóch osób.
Prezentowane teraz modele, to California Coach i KARMANN Gipsy. Producenci miniatur dosyć wiernie się postarali odtworzyć wnętrza oryginalnych pojazdów, a w szczególności Herpa. W moim innym wątku o "upiększaniu modeli" można zobaczyć podmalowane "bebechy" białej Californii. Ponadto Herpa dołącza jeszcze namiotową nadbudowę, która umożliwia prezentowanie modelu w stanie rozłożonym (wypoczynkowym).
Z tego co mi wiadomo, jest jeszcze jedna miniatura VW T4 long jako kamper z f-my AMW (z dachem imitującym zabudowę Dehlera). Podobna jest trochę do prezentowanej tutaj karetki, która jest w zabudowie f-my BINZ (ta sama co robi zabudowy sanitarne na bazie Mercedesa).
Gdyby ktoś miał taki model z AMW-u na zbyciu, proszę o kontakt na pw.
Fotki porównawcze:

DSCN1173 (2).JPG
DSCN1174 (2).JPG
DSCN1175.JPG
DSCN1177 (2).JPG


I jeszcze na koniec zbiorówka:

DSCN1180.JPG
DSCN1179.JPG


Jak zwykle zapraszam do podzielenia się swoimi uwagami.
CDN
 

SP9XUR

Znany użytkownik
#9
:cool: Bardzo cenne informacje podajesz przy okazji tych prezentacji i porównań (y). Miło że łączysz ujawnianie swojej kolekcji z realną wiedzą o różnicach w detalach pomiędzy producentami :kawa: . Szacun (y)
 
#12
Miło mi, że forma prezentacji się podoba. Dziękuję za wyrażenie swoich opinii oraz wyrazy sympatii.

Zaprezentuję teraz modele tylko jednego producenta: Herpy.
Za to nadal pozostaniemy w klimacie pojazdów specjalnego przeznaczenia.

Pierwszy prezentowany model jest w barwach ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club) a dokładnie występuje jako Verkehrstechnik (dosł. tłum. inżynieria ruchu drogowego). Zainteresowanych dokładną działalnością w/w organizacji odsyłam do poszperania w internecie.
Warto odnotować, że oryginalnie w tym modelu producent dołączał do samodzielnego przyklejenia bagażnik dachowy. Niestety kupując go na rynku wtórnym nie ma pewności, czy go tam znajdziemy. Muszę jeszcze zwrócić niestety uwagę na niechlujstwo Herpy przy wykonaniu napisów na tzw. kogucie. Od strony bagażnika dachowego jest ordynarnie krzywo nadrukowany.
adac1.jpg
adac2.JPG


Następny model to SCHULBUS , czyli klasyczny busik z oznakowaniem do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej. Tutaj też niestety Herpa nie popisała się z napisami na "kogucie", chociaż na szczęście nie rzuca się to tak bardzo w oczy.
schulbus1.jpg
schulbus.jpg


I na koniec model w malowaniu: Vorfeldaufsicht Flughafen Frankfurt, czyli... pilot tzw. "follow me", do którego należy bezpieczne eskortowanie samolotu po wylądowaniu na właściwe stanowisko postojowe, na lotnisku we Frankfurcie n/Menem. Sam model wykonany dosyć dokładnie i wiernie z oryginałem.

followme1.jpg
followme2.jpg


I jak zwykle na koniec, fotka rodzinna żółto-pomarańczowo-czarnych specjalistów:

zbiorcza1.jpg
zbiorcza2.JPG


Wszelkie komentarze i opinie mile widziane.
CDN
 
#13
Dziękuję za docenianie tematu.
Pokazywałem pojazdy "błyskające" na żółto, to dzisiaj dla odmiany będzie na niebiesko.
Trzy modele, wszystkie z Herpy.

Pierwszy w malowaniu Bundesgrenschutz (niemiecka Straż Graniczna):
bds1.jpg
bds2.jpg



Drugi, w malowaniu straży pożarnej z Monachium. Model wykonaniu bardzo szczegółowo (ładnie odwzorowane logo, numer taktyczny, odblaskowe pasy po bokach, podmalowane klamki i prowadnica bocznych drzwi odsuwanych):
fwr1.JPG
fwr2.jpg

fwr3.JPG


I ostatni dzisiaj, klasyczny radiowóz niemieckiej policji. Niestety, model odkupiony z rynku wtórnego, bez opakowania. Widać słabą jakość wykonania tampondruku (przetarcia farby):
pol1.jpg
pol2.JPG


I podsumowanie zbiorowe:
zb4.jpg
zb1.JPG


Chwilowo tyle, ale następne już czekają...
CDN
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#14
Kolejne ciekawe wersje tych busów.
Jakość tampodruku może i nie najlepsza, ale jestem przekonany, że model ten przejechał sporo kilometrów po dywanie i podłodze prowadzony ręką jakiegoś dziecka. Malowanie samo z siebie nie schodzi z modelu... ;)
 
#15
Kolejne ciekawe wersje tych busów.
Jakość tampodruku może i nie najlepsza, ale jestem przekonany, że model ten przejechał sporo kilometrów po dywanie i podłodze prowadzony ręką jakiegoś dziecka. Malowanie samo z siebie nie schodzi z modelu... ;)
Być może był eksploatowany w ekstremalnych warunkach:), na szczęście wylicytowałem go za przysłowiowe grosze, jak trafi się lepszy to go zastąpi. Ale coś z tą farbą musi być nie tak, bo próbowałem lekko go potrzeć drewnianą wykałaczką i niestety schodzi jak :devil:. Na innych modelach nie ma takich problemów.
 
Ostatnio edytowane:
#17
T4 to niekończąca się opowieść, jest tego mnóstwo, można uzbierać piękną kolekcję.
Zgadzam się z kolegą, szukałem kiedyś zdjęć T4 w tej skali po necie. Z tego co udało mi się policzyć, to ilość miniatur tego pojazdu oscyluje w granicach 400! Moja kolekcja to ok 30...:cry: a więc nawet nie jedna dziesiąta z tego.
Oczywiście pisząc o liczbie 400, mam na myśli wszystkie wersje kolorystyczne, zabudowy, sposobu otwierania tylnych drzwi... itd, itp...
Nie mam szans do zebrania wszystkich, ale zawsze jak widzę jakąś której nie posiadam, to serce bije żywiej i zaczyna się kalkulacja... :LOL:
 
#19
Dziękuję za komentarze i docenianie tego wątku. Cieszy mnie to, że są chętni do oglądania i komentowania wiekowych już modeli.
Czas zatem do kolejnej odsłony...

Zaprezentuję teraz modele w malowaniach ekip reporterskich telewizji i radia.
Producent dwóch zaprezentowanych modeli, to Herpa... ale w przypadku pierwszego z nich taka ciekawostka.
Był on sprzedawany w pudełku firmy ALBEDO. Wydaje mi się, że Albedo korzystając z gotowego modelu Herpy wykonało na nim grafikę.
Ale nie znalazłem nigdzie potwierdzenia tego, stąd tylko przypuszczenie. Jeśli ktoś ma jakieś dokładniejsze info, zapraszam do podzielenia nimi w komentarzu...
Na początek fotka w opakowaniu:
mdr1.JPG


Teraz parę słów o tym modelu. Występuje on w malowaniu MDR (Mitteldeutscher Rundfunk) – niemiecki regionalny publiczny nadawca radiowo-telewizyjny obejmujący swym zasięgiem kraje związkowe: Saksonia, Saksonia-Anhalt i Turyngia. Powstał 1 stycznia 1992 jako jeden z trzech nowych nadawców regionalnych utworzonych po zjednoczeniu Niemiec (info: Wikipedia).
Grafika wykonana ciekawie (miejscami bardzo małe litery), nawet na dachu ma umieszczone napisy.
mdr2.JPG
mdr3.JPG


Drugi z prezentowanych modeli, to malowanie ORF (Österreichischer Rundfunk) – austriacka telewizja i radio publiczne założone 1 sierpnia1995 roku.
orf1.JPG
orf2.JPG


Przepraszam za brak lusterek w prezentowanych modelach, ale przebywają one w pudełkach, gdzie byłyby narażone na połamanie. Niestety przytrafiły mi się takie wypadki, stąd taka decyzja.

Jak zwykle na koniec podsumowanie...
I tutaj wystąpią trzy pojazdy, wspólnie z pokazywanym już w tym wątku (przy porównaniu czterech producentów miniatur) modelem z Firmy Roco.
Malowanie modelu nawiązuje do dzisiejszej tematyki, bowiem jest to NDR (Norddeutscher Rundfunk) – regionalny publiczny nadawca radiowo-telewizyjny, obsługujący północne regiony Niemiec: landy Dolna Saksonia, Meklemburgia-Pomorze Przednie, Szlezwik-Holsztyn i miasto na prawach landu Hamburg.
mdrndrorf1.JPG
mdrndrorf2.JPG


Zapraszam do oglądania i ewentualnego podzielenia się swoimi uwagami.
CDN
 

Brodagaz

Znany użytkownik
#20
Bardzo fajna kolekcja T4 , ze spokojem czekam na więcej. Niestety żaden z producentów jak do tej pory nie zrobił swojego modelu na 100% , każdy ma wady i zalety ale jakby do longa od AWM dać koła z Herpy , delikatny wasch to byłby to model bliski ideału.