• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tarpan 233 i Lublin II z blach fototrawionych H0 1:87

DJs

Aktywny użytkownik
#1
Przedstawiam w wersjach prototypowych samochody Tarpan 233 i Lublin II w skali H0 1:87.
Tarpan w wersji z drewnianą i metalową częścią ładunkową, trzy i sześcioosobowy.
Lublin w wersji z metalową skrzynią ładunkową i blaszak.

Budy z podwoziem nie są sklejone, wycieraczki "stoją dęba", lusterka w Tarpanie nie mają odpowiednich kątów, w Tarpanie tylne lampy do zwężenia, w tylnej klapie Tarpana będą wypukłe napisy (jak w oryginale), w Lublinie też parę poprawek będzie.
Ale to prototypy, więc poprawki zawsze będą, aby produkcyjne autka były jak najbardziej zbliżone do oryginałów.




tarpan 233 H0 1-87 5.jpg tarpan 233 H0 1-87 4.jpg tarpan 233 H0 1-87 3.jpg tarpan 233 H0 1-87 2.jpg tarpan 233 H0 1-87 1.jpg tarpan 233 H0 1-87 6.jpg





lublin II H0 1-87 1.jpg lublin II H0 1-87 2.jpg lublin II H0 1-87 3.jpg lublin II H0 1-87 4.jpg lublin II H0 1-87 5.jpg lublin II H0 1-87 6.jpg
 

cinek665

Aktywny użytkownik
#2
Lublinek wymiata. (y) Będzie też wersja z innym grillem?
Kiedy można się go spodziewać i jaka będzie jego cena??
 
Ostatnio edytowane:

BoBi

Znany użytkownik
#10
Tarpan z paką mistrz! Detale podwozia powalają!

Lublin trochę dziwnie proporcje ma, ale generalnie chylę czoła, widać ogrom pracy!
 
#11
Już to kapitalnie wygląda , a jak jeszcze poprawisz to będzie cudo . Tak ostatnio myślałem że Czesi są mniejszym narodem , a mają więcej modeli marek ze swojego kraju niż my Polacy .
 

wrocek

Znany użytkownik
#12
Zapowiada się bardzo ciekawie.Już wygląda to miło,a co będzie po wniesieniu poprawek??
Czekam na kolejne prezentacje.
Powtórzę pytanie zadane przez "cinek665" kiedy można się ich spodziewać i w jakiej cenie??
 
OP
OP
DJs

DJs

Aktywny użytkownik
#15
Fajnie, że się podobają pojazdy.
Są to, jak wspominałem na początku prototypy, więc proszę nie oceniać teraz montażu.
Swietna robota, jestem pod wielkim wrażeniem, bardzo mi sie podoba pomysl i prawie wykonanie(y)
W prototypach chodzi o złożenie i sprawdzenie czy pasują kąty, krawędzie itd.
Po poprawkach "wyjadą" już dobre modele.

Co do proporcji Lublina.
Wymiary pomniejszone są z pomierzonych oryginałów, nie z żadnych planów, więc muszą się zgadzać. Zapewne jest to spowodowane tym, że podwozie nie jest zmontowane z budą blaszaka i jest ona trochę wyżej podniesiona, bo na fotkach z kipą już nie widać tej dysproporcji.
Lublin trochę dziwnie proporcje ma, ale generalnie chylę czoła, widać ogrom pracy!
Lublin będzie także z innym grilem.
Lublinek wymiata. (y) Będzie też wersja z innym grillem?
Kiedy można się go spodziewać i jaka będzie jego cena??
Jeszcze przede mną najtrudniejsze etapy, czyli oszklenie samochodów.
W tym tygodniu postaram się je zrobić.

Co do cen to jeszcze nie wiem, bo jeszcze nie mam rozrysowanej blachy do dużego trawienia. Nie wejdzie ich wiele na jedną blachę bo rama zajmuje dużo miejsca.
A mam nadzieje, że pojawią się w maju.

Fotka ramy Lublina bez kipy, która będzie miała więcej szczegółów, gdyż sporo ich widać (brak tu jeszcze tłumika, wydechu, siłownika).
W wersji blaszaka, rama będzie bez detali.

W Tarpanie rama ze wspornikami będzie w obydwu wersjach.

lublin II H0 1-87 7.JPG tarpan 233 H0 1-87 7.JPG
 
OP
OP
DJs

DJs

Aktywny użytkownik
#17
Zapomniałem dopisać chyba najważniejszego, przecież jeszcze musi być wał napędowy, który zwłaszcza w Tarpanie jest bardzo widoczny razem ze skrzynią biegów i miską olejową. Do tego muszę wymyślić jeszcze tylni most z blachy foto, gdyż nie może być z żywicy, bo osie się kręcą.
 

Brodagaz

Znany użytkownik
#18
Zapomniałem dopisać chyba najważniejszego, przecież jeszcze musi być wał napędowy, który zwłaszcza w Tarpanie jest bardzo widoczny razem ze skrzynią biegów i miską olejową. Do tego muszę wymyślić jeszcze tylni most z blachy foto, gdyż nie może być z żywicy, bo osie się kręcą.
Most może być z żywicy , wystarczy go potem nawiercić , na ośkę ;)
 
OP
OP
DJs

DJs

Aktywny użytkownik
#20
Zrobione testy i wybrana technologia z techniką robienia szybek i świateł przednich.
W świetle Lublina odbija się drugi budynek, także nieźle to wyszło.
W trzecim zdjęciu Tarpana, tylko ma prawy (patrząc z przodu) reflektor, odbija się pomalowany dla kontrastu, kawałek plastiku.
W Lublinie nie ma testu szybki, gdyż najtrudniejsze były wypukłości szybki Tarpana. Skoro w nim da się je zrobić, to w Lublinie nie będzie żadnych problemów.

lublin II H0 1-87 8.jpg

tarpan 233 H0 1-87 8.jpg tarpan 233 H0 1-87 9.jpg tarpan 233 H0 1-87 10.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
W robocie 0

Podobne wątki