• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Talgo Travca i inny nowoczesny tabor z Płw. Iberyjskigo

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#1
Już niedługo na naszych torach ma pojawić się w regularnej służbie RŻD pociąg KDP Talgo. Warto więc zwrócić uwagę na ciekawostki tego hiszpańskiego producenta taboru.

TRAVCA -- lokomotywa 2-systemowa 3kV/25kV o mocy 3,2MW z automatem zmiany rozstawu kół (w Hiszpanii stosowane są 1668 mm i 1435 mm). Vmax = 260 km/h.

Źr.: strona producenta:
http://www.talgo.com/index.php/en/travca_pro.php

Kilka zdjęć z flickra:
202-01 B. - Moabit 01.10.08 *
by w. + h. brutzer, on Flickr
TRAVCA en Alcázar de San Juan
by javier-lopez, on Flickr
TRAVCA per terres alemanyes
by Xavier Bayod Farré, on Flickr
A estrenar
by Tito Mario, on Flickr
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#2
Jeżeli pod skrótem KDP kolega yahya ma na myśli "kolej dużej prędkości", to się myli. Skład Talgo kupiony przez RŻD nie jest pociągiem dużej prędkości, jego największa prędkość to 200 km/h. Firma Talgo buduje składy dużej prędkości, kursujące po hiszpańskiej sieci KDP, ale zestaw wagonów dla RŻD jest czymś innym. Niżej Talgo RŻD na terenie Instytutu Kolejnictwa w Warszawie podczas badań w ramach procedury dopuszczenia do eksploatacji w Polsce.

IMG_9907a.jpg
IMG_9911a.jpg
IMG_9914a.jpg
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#3
Jeżeli pod skrótem KDP kolega yahya ma na myśli "kolej dużej prędkości", to się myli. Skład Talgo kupiony przez RŻD nie jest pociągiem dużej prędkości, jego największa prędkość to 200 km/h. Firma Talgo buduje składy dużej prędkości, kursujące po hiszpańskiej sieci KDP, ale zestaw wagonów dla RŻD jest czymś innym. Niżej Talgo RŻD na terenie Instytutu Kolejnictwa w Warszawie podczas badań w ramach procedury dopuszczenia do eksploatacji w Polsce.

Zobacz załącznik 284536 Zobacz załącznik 284537 Zobacz załącznik 284538
Ciekawe zdjęcia. Czy wnętrze tych wagonów jest klaustrofobiczne? Na stronie producenta są zdjęcia z obiektywu szerokokątowego, które dają złudzenie przestrzeni:

http://www.talgo.com/index.php/en/pasajeros.php

I czy wersja RŻD ma miejsca leżące jak te?

http://www.talgo.com/index.php/en/hotel_pro.php

Vmax 200 km/h namalowane na burcie ww. wagonów to w Rosji to chyba całkiem niezły wynik. A co do "KDP", cóż, myślałem, że Pendolino będzie regularnie jeździło u nas z prędkością 250 km/h, a tu... ;)

Proszę jeszcze napisać, gdzie dokładnie wykonano ww. zdjęcia, bo nie kojarzę miejsca. Czy gdzieś na Szczęśliwicach, czy Grochowie?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#4
Nie byłem w środku tego składu (był zamknięty, a nie miałem czasu prosić o otwarcie), ale podróżowałem kilkakrotnie różnymi pociągami Talgo, zarówno nocnymi, jak i dziennymi i osobiście nie miałem klaustrofobicznych wrażeń, ale to kwestia indywidualnych odczuć. Fakt, że wnętrza nie są tak przestronne, jak w niemieckich ICE, ale mnie to nie przeszkadza. Kiedyś może wrzucę parę fotek, ale to potrwa.

Skład RŻD to nocny, miejscami do leżenia i sypialnymi, nie sądzę, by były tam miejsca do siedzenia (nie siedzące!) ale nie znam szczegółów.

O ile wiem, to w Rosji 200 km/h można jechać chyba tylko na odcinkach trasy z Moskwy do St. Petersburga, ale wagony kursujące na Zachód Europy w zasadzie powinny mieć taką prędkość, podobnie, jak zwykłe sypialne RŻD czy nasze IC, jakie od lat jeżdżą do Niemiec.

gdzie dokładnie wykonano ww. zdjęcia, bo nie kojarzę miejsca. Czy gdzieś na Szczęśliwicach, czy Grochowie?
Talgo RŻD na terenie Instytutu Kolejnictwa w Warszawie
ul. Chłopickiego 50 (Olszynka Grochowska)
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#5
Dziękuję za odpowiedź.

Z innej beczki, te rosyjskie Talgo mają malowanie nawiązujące do rosyjskich składów ICE Siemensa. A co z tym nowoczesnym srebrno-czerwonym malowaniem wagonów prod. ABB, jakich używają RŻD i jakie kursują do nas? Będzie mi tego schematu brakowało jeśli Talgo ma je zastąpić, bo jest dość nowoczesny i wyróżniający się kolorystycznie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#8
Nie znam szczegółów, ale wiem, że DB kupiło pewną liczbę składów nocnych Talgo do połączeń wewnątrzkrajowych ICN (jak widać na zdjęciu). O ile wiem, te składy nie mają możliwości zmiany rozstawu kół. Być może DB rozważały również wprowadzenie takich pociągów między Niemcami a Rosją przez Polske, ale tu także nie znam szczegółów. Może inni koledzy pomogą?

Poszperałem w internecie i doczytałem się, że DB kupiło łącznie 7 składów (5 w 1994 i 2 w 1996), które eksploatowano w latach 1994-2009. Ze względu na malejące przewozy nocne, jak również z powodu małej elastyczności wykorzystania pociągów (jednolite składy o stałym zestawieniu, niemożliwość dostosowywania składu do potrzeb, kłopoty w utrzymaniu - potrzebne specjalne zaplecze), z powodów ekonomicznych DB zdecydowało o wycofaniu pociągów Talgo z eksploatacji. Po 2009 składy były sporadycznie wykorzystywane do przejazdów specjalnych. Rozważano również uruchomienie przewozów przez Polskę do Kaliningradu i Petersburga. Zdaje się, że odbyły się nawet próbne jazdy do Kaliningradu (tam dochodzi z Braniewa tor 1435 mm), ale do uruchomienia regulrnego połączenia nie doszło.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#9
Nie znam szczegółów, ale wiem, że DB kupiło pewną liczbę składów nocnych Talgo do połączeń wewnątrzkrajowych ICN (jak widać na zdjęciu). O ile wiem, te składy nie mają możliwości zmiany rozstawu kół. Być może DB rozważały również wprowadzenie takich pociągów między Niemcami a Rosją przez Polske, ale tu także nie znam szczegółów. Może inni koledzy pomogą?

Poszperałem w internecie i doczytałem się, że DB kupiło łącznie 7 składów (5 w 1994 i 2 w 1996), które eksploatowano w latach 1994-2009. Ze względu na malejące przewozy nocne, jak również z powodu małej elastyczności wykorzystania pociągów (jednolite składy o stałym zestawieniu, niemożliwość dostosowywania składu do potrzeb, kłopoty w utrzymaniu - potrzebne specjalne zaplecze), z powodów ekonomicznych DB zdecydowało o wycofaniu pociągów Talgo z eksploatacji. Po 2009 składy były sporadycznie wykorzystywane do przejazdów specjalnych. Rozważano również uruchomienie przewozów przez Polskę do Kaliningradu i Petersburga. Zdaje się, że odbyły się nawet próbne jazdy do Kaliningradu (tam dochodzi z Braniewa tor 1435 mm), ale do uruchomienia regulrnego połączenia nie doszło.
A czy wiadomo, co potem się z nimi stało? Czy RZD kupiły nowe składy Talgo, czy odkupiły może te od DB?
 
Reakcje
1.254 18 1
#12
Strasznie mi się nie podobają składy typu Talgo:) Kojarzą mi się z metrem :) Przepraszam za offtop
I o ile pamiętam, w wersji najbardziej uniwersalnej - z modułem spalinowym z wysoko posadowionym środkiem ciężkości - mogą nie być zbyt bezpieczne w nieprzewidzianych sytuacjach
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.412 71 3
#19
Wie ktoś jak to w ogóle jeździ??
Pytam ponieważ do zmiany rozkładu nie miałem w zasadzie problemu by namierzyć ten skład a teraz lekki zonk...
Wiem, że od 17.12 miała być jakaś zmiana pomijając tabor...

Dzięki z góry za info i pozdrawiam z MMz:)

ps. tą stronę znam, ale jakoś nie pokrywają się ww dane z realem... http://moscow-paris.ru/schedule_en.html
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 25

Podobne wątki