• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tajemniczy projekt Robo (czyżby eSeN)

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#22
Co prawda nakierowałem się na sypialne i kuszetki, ale tak podkręcacie apetyt na SMki, ryflaki i tego SNa, że chyba będę musiał bank obrabować, bo lotto już jest nielegalne od marca.
:ROFL:
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
#23
Mała uwaga do Bogdana, wagony pierwszej serii były do numery 130 włącznie.;)
Teraz odnośnie malowania odwrotnego- polecam pierwszą część artykułu o SN61 w KMiD 5/2001, str. 44. Malowanie to już z połowy lat 60-tych było ciemnozielone-góra, pas biały/srebrny?, jasnozielony-seledyn- dół. Zdjęć nie zamieszczę, wiadomo, prawa autorskie, ale można wygooglać coraz ciekawsze zdjęcia.(y). Tym razem, zdjęcia duże, nie miniaturki. Ostatnio na allegro była tabliczka firmowa z Ganza, bardzo niski numer z 1959r. tylko cholerka, coś mi tu nie gra, bo nr.1 był z 1960r, czyli być może była ona z SN52/60? Darowałem sobie, bo ma szyldzik z laskowickiej SN61-09.

Malowanie kremowo-niebieskie, z ciemnogranatowym paskiem.
gdynia4.jpg


Malowanie odwrotne.
sn61_130.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#24
Zbyszku, super fotki. Czy wiadomo dokładniej, kiedy i gdzie je zrobiono? Z nazwy pliku pierwszego zdjęcia wnioskuję, że to Gdynia, ale to drugie? Co znaczy "Ryniu"?

Ja osobiście nie pamiętam tego odwrotnego malowania. Do wspomnianego przez Ciebie numeru KMiD nie mam chwilowo dostępu. Na zdjęciu z Gdyni (?) może być ekspres "Neptun" do lub z Warszawy, bo za dwoma SN61 widać wagony przedziałowe, chociaż nie są w barwach "motorowych" (kremowo-niebieskich). W połowie lat 1960-tych jechałem jako dziecko takim pociągiem na wakacje do Gdańska i pamiętam, że cały skład był pomalowany na jednolite, kremowo-niebieskie barwy.
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
#32
Ten 61-130 ma ciekawie zamontowane wycieraczki, jedna do góry, druga na dole. Wygląda jakby miał zeza skośnego;). Zastanawia mnie też fascynacja tym pojazdem. Wynika ona chyba z rzadkości nowoczesnych pojazdów tego rodzaju PKP w tym okresie. Gdyby wojna nie przerwała rozbudowy taboru wagonów spalinowych przed 1939 rokiem mielibyśmy pewnie nowoczesne pociągi produkcji polskiej dużo wcześniej i więcej, np. takie:
To tak na marginesie, mam nadzieję że nie zostanie to uznane za zaśmiecanie wątku. A może ten top secret project ROBO to właśnie ten wagon Lilpopa?:p
PIC_1-G-2973.jpg
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
#35
Zastanawia mnie też fascynacja tym pojazdem. Wynika ona chyba z rzadkości nowoczesnych pojazdów tego rodzaju PKP w tym okresie.
Nad czym się tu zastanawiać? Kultowy pojazd w Północnej DOKP i nie tylko, jak się jeździło takim czymś od małego to się nie dziw, że wzbudza takie emocje. W tamtym okresie rzadko kto myslał o nowoczesnych rodzajach trakcji, a eSeNy doskonale spełniały swoje zadania na liniach lokalnych. Się wsiadało i jechało. A, że był nieekonomiczny, powolne przyspieszenie? Kogo to obchodziło. Pociąg prowadziła motorówka, to ja osobiście nie widziałem, żadnej innej opcji, by nie wsiadać gdzie indziej, jak do silnikowego.
Zapach spalin i odgłos silnika, niezapomniany.
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.253 18 1
#36
........, to ja osobiście nie widziałem, żadnej innej opcji, by nie wsiadać gdzie indziej, jak do silnikowego.
Zapach spalin i odgłos silnika, niezapomniany.
"nie widziałem ... opcji, by nie wsiadać gdzie indziej...." - to skąd kojarzysz odgłos silnika, skoro nigdy nim nie jechałeś?;) Żartuję
Wagon jest piękny, niestety nigdy nie miałem przyjemności się nim przejechać, ale jeśli plotki się potwierdzą, zasili którąś z moich rur
 

Podobne wątki