• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Tabor ZNTK Bytom

OP
OP
Krzych374

Krzych374

Znany użytkownik
Reakcje
3.072 3 0
#44
Krzysiek dlaczego tak mocno zmarnowane ;)
Wyglądają jak by ich służba na PKP dobiegła końca - chyba , że taka była wola właściciela modeli :niepewny:
Ale fajna konwersja.
Powiem tak, ciężko szukało się zdjęć kolorowych tych wagonów aby wiedzieć jak mnie więcej je spatynować. Bardzo tego nie lubię ale musiałem robić nie ze zdjęcia a z wyobraźni patynę. Ale też bez przesady ze służba ich dobiega końca :p
Wagony nie miały być nowe ale miały być z czasów kiedy jeździły za parowozem. Trochę obić rdzawych (odprysków) właściciel sobie zażyczył i tak powstały. Ale dziękuję :)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Krzych374

Krzych374

Znany użytkownik
Reakcje
3.072 3 0
#45
Tutaj taki mały przykład czym się sugerowałem podczas prac. Fotka pochodzi z Facebooka a konkretnie jest to skan pochodzący z „Nowych Sygnałów” 1997.
DAB42BEB-6072-4866-8E0D-B7341C6E32EE.jpeg
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#49
Jak by kogoś z Koegów ciekawiło, co pod zdjęciem napisano, to służę:
" We wrześniu 1971 roku wagon do przewozy owoców o warzyw Hhqrs(S0) 210 8035 PKP stał na stacji manewrowej Untertuerkheim ( dzielnica Stuttgartu). Wymiary, podstawowa konstrukcja i elementy wagonu dla tego typu odpowiadają UIC. PKP wprowadziło swój Gls jako tego typu wagon wzorcowy (podstawaowy). Dodatkowe otwory wentylacyjne w ścianach szczytowych i w podłodze, praz wywietrzniki Flettnera, były dodatkiem dla specjalnych zastosowań". Te "specjalne zastosowania", to pewnie przewozy towarów bardzo łatwo psujących się.
Z wąskotorowym pozdrowieniem.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
#51
Powiem tak, ciężko szukało się zdjęć kolorowych tych wagonów aby wiedzieć jak mnie więcej je spatynować. Bardzo tego nie lubię ale musiałem robić nie ze zdjęcia a z wyobraźni patynę. Ale też bez przesady ze służba ich dobiega końca :p
Wagony nie miały być nowe ale miały być z czasów kiedy jeździły za parowozem. Trochę obić rdzawych (odprysków) właściciel sobie zażyczył i tak powstały. Ale dziękuję :)
Krzysiek w swoim zapytaniu miałem na myśli brud na bokach wagonu. Wytłumaczę , bo tego mogłeś nie wiedzieć z racji swojego wieku.
Owszem te wagony jeździły też za parowozami , ale w czasach ich eksploatacji bardzo często ( możne nawet więcej aniżeli wagony innego typu )owocarki i chłodnie kierowane były na myjnie wagonowe celem odkażania i mycia . Wszak te wagony przewoziły głównie art. spożywcze.
Dlatego też bardzo dbano o ich czystość zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz wagonu.
To tak celem wyjaśnienia mojego zapytania. ;)
Pozdrawiam Ciebie serdecznie :)
 
OP
OP
Krzych374

Krzych374

Znany użytkownik
Reakcje
3.072 3 0
#52
Krzysiek w swoim zapytaniu miałem na myśli brud na bokach wagonu. Wytłumaczę , bo tego mogłeś nie wiedzieć z racji swojego wieku.
Owszem te wagony jeździły też za parowozami , ale w czasach ich eksploatacji bardzo często ( możne nawet więcej aniżeli wagony innego typu )owocarki i chłodnie kierowane były na myjnie wagonowe celem odkażania i mycia . Wszak te wagony przewoziły głównie art. spożywcze.
Dlatego też bardzo dbano o ich czystość zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz wagonu.
To tak celem wyjaśnienia mojego zapytania. ;)
Pozdrawiam Ciebie serdecznie :)
Rozumiem. Też pozdrawiam :)
 
OP
OP
Krzych374

Krzych374

Znany użytkownik
Reakcje
3.072 3 0
#56
Kilka osób już mnie zapytało, a dlaczego nic w twoim wątku na forum się nie dzieje? No to odpowiem.
Nie chwaliłem się tym jak zaczynałem wątek ale od 7 lat jestem wolontariuszem na Górnośląskiej Kolei Wąskotorowej. Byłem troszkę zmuszony odłożyć areograf na bok wskoczyć w ciuchy robocze i popracować.
Wszystko było by cacy gdyby nie Corona Wirus. Obostrzenia itp... praca szła kilka razy słabiej. Zbliża się sezon i praca z nim związane idą pełną parą i jest wiele rzeczy do zrobienia jak choćby wymiana podkładów, przygotowanie taboru itp.
9DCEFBC7-AE9A-495C-9E33-FF01291214E7.jpeg
3878A0CA-6B31-4191-BF7E-34765F10A5FE.jpeg
E4A4D4F6-E0A0-4F0C-986E-BABD5E670048.jpeg

Niebawem kolejne modele znów tu pokaże i myśle, że już bez przerw :)
 

Podobne wątki