• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Tabor ZNTK Bytom

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.567 386 20
#27
Albo weż coś iglastego. Wtedy nie ma tych zielonych obwódek na czołach pni. No i kora taka sama jak w realu.
Sosnowe pnie bardzo dobrze robi się z gałązek leszczynowych. Są proste, mają długie odcinki pomiędzy oczkami, no i kora jest bardzo ciekawa i bardzo przypominająca korę sosnową. Trzeba tylko je pobejcować. Kiedyś pokazywałem jak to zrobić. Jak znajdę to wrzucę linka.

Edit:
Udało się znaleźć. Moje pnie sosnowe można zobaczyć: tu, a także tu
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Krzych374

Krzych374

Znany użytkownik
Reakcje
3.071 3 0
#30
A jak by na resory dać ten sam kolor co tarcze kół?
Po za tym, to pierwsza klasa,- choć to cysterna
powiem tak.. nie wiem skąd się to bierze, ta czerwień na resorach. Kiedyś na stacji to zauważyłem. Koła brązowe od hamulców w resory czerwono-buraczkowe. I to różnie, raz mniej raz więcej. Nie mam pojęcia z czego to wynika...
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
#33
powiem tak.. nie wiem skąd się to bierze, ta czerwień na resorach. Kiedyś na stacji to zauważyłem. Koła brązowe od hamulców w resory czerwono-buraczkowe. I to różnie, raz mniej raz więcej. Nie mam pojęcia z czego to wynika...
Sprawa resorów jest prosta. Składają się one z elementów stalowych. Sam resor składa się w wielu piór, które stykają się ze sobą płaską powierzchnią. Podczas ruchu wagonu, załadunku i rozładunku następuje zmiana pozycji piór względem siebie i tarcie wzajemne. W powiązaniu z wilgocią opiłki metalu powodują korozję i efekt w postaci czerwonej barwy resora.
 
OP
OP
Krzych374

Krzych374

Znany użytkownik
Reakcje
3.071 3 0
#34
Sprawa resorów jest prosta. Składają się one z elementów stalowych. Sam resor składa się w wielu piór, które stykają się ze sobą płaską powierzchnią. Podczas ruchu wagonu, załadunku i rozładunku następuje zmiana pozycji piór względem siebie i tarcie wzajemne. W powiązaniu z wilgocią opiłki metalu powodują korozję i efekt w postaci czerwonej barwy resora.
Szybko krótko i na temat wyjaśnione. Dzięki! :)
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.342 18 9
#38
..następuje zmiana pozycji piór względem siebie i tarcie wzajemne. W powiązaniu z wilgocią opiłki metalu powodują korozję i efekt w postaci czerwonej barwy resora.
No tak, ale taki stan wynika z niewłaściwego utrzymania danego wagonu.
Co do zasady wszystkie elementy trące powinny być okresowo smarowane. W przypadku resorów ich powierzchnie współpracujące powinny być smarowane smarem grafitowym przy każdej naprawie. Ten czerwony kolor resorów świadczy jednak o tym, że dawno nie widziały one nawet okruszka smaru... :confused:
 

Podobne wątki