• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor Zakładu Przemysłowego

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#41
Malowanie spray'em jest trudniejsze od aero, ale tylko na początku. Chodzi o równomierne nałożenie farby i o wnęki, ale tą lokomotywę można
rozebrać to z drugim będzie łatwo.

Wyspy to nie pustynia modelarska. Wiem to z doświadczenia. W sieci motoryzacyjnej Halfords, kupisz ich wyrób w postaci podkładu w spray kolor szary, biały i minia. Bardzo ładnie się kładą, dają cienkie warstwy nie wchodzą w reakcje z akrylami celulozowymi olejami.

Farby Humbrol i marka należą do Hornby czyli potentata w ich skali OO. Dziś to już nie te same farby olejne co kiedyś, przepisy UE zrobiły swoje.

Bardzo dobre oleje Railmatch, kolory kolei brytyjskiej ale ładnie się ze sobą mieszają, mają też w ofercie spray.

Tamiya i Gunze też łatwo zamówić online. Poprawnie rozcieńczone dają wspaniały efekt.

W sieci WH smith można kupić hiszpańskie Vallejo - akryle , bardzo dobre pod pędzel.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#45
Niemal identyczna lokomotywka stoi jako pomnik na trenie zakładów BASF w Ludwigshafen niedaleko budowy, którą prowadzę. Często obok niej przejeżdżam. Ma doczepioną jakąś leciwą cysternę i dwuosiowy kryty wagon Niestety, trudno jest zdobyć zezwolenie na fotografowanie na terenie zakładów po za moją działką, ale się staram i jak tylko je otrzymam, "powieszę" zdjęcie na forum. Lokomotywa jest pomalowana na zielono, mniej więcej w odcieniu tła awatara kolegi LV tyle, że nie jest to lakier matowy.
 

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
#48
Zaczepy wprowadzone i przymierzone z dwóch stron. Niestety brak elementów powoduje przerwanie prac nad lokomotywą.
Zaczep, a właściwie model sprzęgu śrubowego jeżeli ma służyć do ciągnięcia taboru powinien chociaż trochę wychylać się na boki. Konieczne są także wtedy sprężynujące zderzaki, inaczej skład wykolei się na pierwszym zakręcie.
DSCN8078.JPG
DSCN8081.JPG
DSCN8082.JPG
DSCN8083.JPG
 
OP
OP
L

LordVegetos

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
176 0 1
#49
Bardzo dziękuje za zdjęcia i wpis. Zderzaki będą sprężynujące, czekam na nie. Zastanawiam się czy koniecznie montować blaszkę od Weinert, do której montuje się cały osprzęt wagonu, czy podarować sobie. Mam ramki do zderzaków, zderzaki, imitację gniazda do zaczepu śrubowego. Jedynie będę musiał sam dorobić uchwyty i poręcze. Natomiast stopnie manewrowe mam.

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć czy stopnie manewrowe powinno się wstawiać tylko dwa czy cztery. Na zdjęciu widzę, tylko dwa, zawsze z prawej strony. Czy to ma być montaż zgodnie z zasadami PKP i wykonywanymi manewrami. Skoro lokomotywa ma z prawej strony oświetlenie białe manewrowe zgodnie z zasadą czynnego stanowiska maszynisty. To również wystarczy aby wagonik miał tylko dwa stopnie manewrowe po zawsze po prawej stronie. wagonu.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 18
Tabor 24
Tabor 5
Tabor 107
Tabor 4

Podobne wątki