• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor z warsztatu Telewizor11

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Ja nie jestem przekonany czy ta narożna szyba nie jest za brudna. Na bocznicy to pewnie nie robi różnicy ale chyba na szlaku by pewnie została przetarta przed wyjazdem. Żeby nie było nie jestem maszynista więc mogę gadać dyrdymały
Zapewne tak by było, wszystko zależy od kultury technicznej i pracy maszynisty :)



Zobacz załącznik 656334
...teraz kolega 'mikl' już wie, że gdy 'm_zntk' zrobi patynę, to taka musiała być na prawdziwej lokomotywie. Dlaczego? Bo kolega 'm_zntk' nie wymyśla śladów eksploatacji tylko wzoruje się na rzeczywistości.
A nawiasem pisząc widzę, że warto trzymać fotki oryginałów by mieć twardy dowód w ręku w odpowiedzi na jakieś uwagi.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
...teraz kolega 'mikl' już wie, że gdy 'm_zntk' zrobi patynę, to taka musiała być na prawdziwej lokomotywie. Dlaczego? Bo kolega 'm_zntk' nie wymyśla śladów eksploatacji tylko wzoruje się na rzeczywistości.
A jakbym Ci pokazal zdjęcie lokomotywy która ma startą szybę i to nawet z tym samym numerem to byś powiedział że nie prawdziwa? Bo zdjecie ktore TV wkleil to jest "byk" z innym numerem;). Wiec nie popadajny w skrajności. Kolega TV zna się na rzeczy i tego w moim wpisie nie kwestionuje. Po drugie wiele zależy od tego co klient chce na swoim loku. I często jest tak że sam prześle zdjęcie pytajac: zrobisz mi taka patynę? I pewnie tez bylo tak w ttm przypadku. Dla mnie na chłopski rozum wygląda to zbyt brudno. Stąd też zapytanie.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
Maszyniście w myśl obowiązujących przepisów nie wolno wejść na pojazd aby wyczyścić szyby.Jest to praca powyżej 1m.czyli na wysokości i pod siecią,do której maszynista nie posiada uprawnień.Obecnie szyby jak i cały pojazd można myć na torze niezelektryfikowanym lub przy wyłączonym napięciu w sieci oraz uziemnieniu sieci,z pomostu lub narzędziami (szczotami) na długich trzonkach z ziemi.Kultura osobista maszynisty nie ma tutaj nic do rzeczy.Czasy kiedy sami to robiliśmy dawno mineły.Obecnie mycie szyb czołowych odbywa się na wszystkich przglądach od P1 po P5 oraz w miejscach do tego wyznaczonych przez uprawnionych (przeszkolonych) pracowników na każde żądanie maszynisty.
 
Ostatnio edytowane:

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
I jak zawsze w czasach obecnych, gdyby kogoś prąd j***ął to na odpowiedzialność poszkodowanego.... zupełnie jak w kochanej Ochronie Zdrowia.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
a jakby boczną odsunął i zrobił psik-psik z Rossmanna i szmatą przetarł ,to były problem ?
Mam wrażenie że lokomotywę serii ET22 to kolega oglądał tylko z zewnątrz i tylko na zdjęciu.Otóż informuję że pod bocznymi oknami w kabinach (tymi zsuwanymi) znajdują się ok.20cm.szerokości grzejniki grzania kabin i dojście z wewątrz kabiny do okien jest mocno utrudnione.Mnie przy wzroście ok.176 cm. i średniej długości rąk udawało się dosięgnąć raptem do górnej części owiewki.Okna te w przeciwieństwie do okien czołowych przez które maszynista prowadzi obserwację szlaku-nie są potrzebne,służą tylko do doświetlenia kabiny w porze dziennej,a podczas nisko świecącego słońca stają się dla maszynisty udręką (oślepiają),stąd te zasłonki na nich.Jeżeli kolega ma jeszcze jakieś (sensowne) pytania dotyczące lokomotywy ET22 to chętnie odpowiem.Dużo lepiej było to rozwiązane w lok.EU07 i pochodnych do niej.;)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Okna te w przeciwieństwie do okien czołowych przez które maszynista prowadzi obserwację szlaku-nie są potrzebne,służą tylko do doświetlenia kabiny w porze dziennej,a podczas nisko świecącego słońca stają się dla maszynisty udręką (oślepiają),stąd te zasłonki na nich.Jeżeli kolega ma jeszcze jakieś (sensowne) pytania dotyczące lokomotywy ET22 to chętnie odpowiem.Dużo lepiej było to rozwiązane w lok.EU07 i pochodnych do niej.;)
Czy dobrze rozumię że zasłonki w tych oknach rozwiązywały problem oślepiania przez słońce? Te okna nadają też ET22 pewnego uroku-od razu przypominają się lata 60-te kiedy to autobusy z tamtej epoki też miały takie okna na rogach.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
995 62 25
Dawniej były maszyny służbowe (za czasów starej dobrej kolei), później wszedł styl "amerykański" gdzie lokomotywa jedzie cała trasę a tylko załoga się zmienia.

Poparz na stare zdjęcia to zobaczysz zadbane maszyny i z zewnątrz i wewnątrz. Różne ozdoby itp.

Mojego ś.p. Wuja była EP08-010, pamiętam jak brał mnie na maszynę a tam chodniczki, lodówka itd.. Ale to już inny temat.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
509 41 1
Dawniej były maszyny służbowe (za czasów starej dobrej kolei), później wszedł styl "amerykański" gdzie lokomotywa jedzie cała trasę a tylko załoga się zmienia.

Poparz na stare zdjęcia to zobaczysz zadbane maszyny i z zewnątrz i wewnątrz. Różne ozdoby itp.

Mojego ś.p. Wuja była EP08-010, pamiętam jak brał mnie na maszynę a tam chodniczki, lodówka itd.. Ale to już inny temat.
Dawniej to były maszyny planowe i ich planowe obsady, drużyn trakcyjnych (przeważnie trzech, później czterech maszynistów).
Lodówki były, ale nie było to zasługą drużyn trakcyjnych sensu stricte (nie montowali ich osobiście). Przykładowo, wysokie numery siódemek,
z Cegielskiego, przychodziły już z lodówkami fabrycznie montowanymi. To samo Byki (ET22).
Obecnie wszystkie lokomotywy (i nie tylko) jeżdżą "na dziko", bez planowej obsady, w sensie ogólnym...
A nie tylko ze względu na podmiany wynikające z ich obiegu oraz planu i godzin pracy drużyn trakcyjnych (zmiana maszynistów na "trasie").
 
Ostatnio edytowane:
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 18
Tabor 24
Tabor 5
Tabor 107
Tabor 4

Podobne wątki