• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor z warsztatu Telewizor11

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

jestrabh

Znany użytkownik
Reakcje
2.810 40 1
Ja już Ci Mariusz to kiedyś powiedziałem, że Twój nick to powinien być RUMUN. Bo robisz fantastyczne modele, ale z Rumunami to Ty cuda wyprawiasz. Bo jak z takiego badziewia od MTB robisz coś tak pięknego to tylko się to w kategoriach cudu mieści.(y)
 

bankier9a

Aktywny użytkownik
Reakcje
246 9 4
Ode mnie pytanie dlaczego ów piękny Rumun ;) ma jeden bufor okrągły a inszy bardziej zbliżony do prostokątnego? I czy takie cuda tylko w H0 czy w TT są do "zrobienia"? Gwoli ścisłości - Liga Mistrzów!
 

bankier9a

Aktywny użytkownik
Reakcje
246 9 4
Kapkę alkoholu spożyłem - ale ten od strony Dworca Towarowego wydaje mi się być prostokątnym. Ten bliżej obiektywu jak księżyc w pełni. Jednak zaufam na tę okoliczność Twoim zapewnieniom i przy najbliższej okazji badań okresowych zbadam wzrok po dwakroć. Wszystko to bym mógł w przyszłości cieszyć oczy kolejnymi Telewizorowymi pracami.
 
OP
OP
m_zntk

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.612 177 14
Kapkę alkoholu spożyłem - ale ten od strony Dworca Towarowego wydaje mi się być prostokątnym. Ten bliżej obiektywu jak księżyc w pełni. Jednak zaufam na tę okoliczność Twoim zapewnieniom i przy najbliższej okazji badań okresowych zbadam wzrok po dwakroć. Wszystko to bym mógł w przyszłości cieszyć oczy kolejnymi Telewizorowymi pracami.

1.jpg
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
Kilka węglarek Es po waloryzacji, chłopaki nie żałowali mini na podmalowywanie ;)
Niestety, ale "chłopaki" nie mogli żałować "mini" na podmalowywanie, ponieważ w tych latach na PKP niczego nie podmalowywano... :).
"Podmalowywanie", czyli robienie łat (zaprawek), było w latach 70-tych domeną kolei niemieckich, zarówno DR, jak i DB. Na PKP nie praktykowano czegoś takiego aż do początku lat 90 (!). Wyjątkiem były sytuacje zmiany numeru wagonu, kiedy zmieniano numer wagonu i oznaczenie jego serii, bez dokonywania naprawy okresowej. Takie sytuacje miały np. miejsce w latach 1968-70. Dotyczyło to jednak tylko samego pola z numerem i serią wagonu.
W drugiej połowie lat 80-tych, kiedy panował niedobór wszystkiego (również farb), zdarzały się nawet sytuacje kiedy np. deski nadwozia wymienione podczas naprawy wagonu w WGW, nie były w ogóle malowane, lecz tylko smarowane przepracowanym olejem z maźnic...!
Taka sytuacja była jednak niedopuszczalna, kiedy wagon naprawiany był w ZNTK.
Nie zmienia to jednak faktu, że wagony PKP nie były w latach 70-tych malowane fragmentarycznie.
Inaczej mówiąc, albo były malowane całe, albo w ogóle.
Tak więc, w tym przypadku, kopiowanie niemieckiego sposobu malowania wagonów podczas napraw okresowych, nie powinno mieć zastosowania w przypadku wagonów PKP z lat 70-tych, a z takimi wagonami mamy przecież w tym przypadku do czynienia...
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 18
Tabor 24
Tabor 5
Tabor 107
Tabor 4

Podobne wątki