• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor z warsztatu Telewizor11

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Gonziak

Znany użytkownik
Reakcje
76 0 0
Tak, bo jak robiłem projekt szablonu to nic mi się nie zgadzało. Inaczej schemat malowania rozkładał się na realnej lokomotywie a inaczej na modelu. W końcu buda PIKO została zeskanowana na profesjonalnym skanerze i na takim skanie został zrobiony schemat maski w stosunku 1:1. Przy okazji wyszło, że buda PIKO ma się nijak do realnego modelu.
Jak pierwszy raz pomalowałeś budę to rzeczywiście nic się nie zgadzało. Tak naprawdę powstanie tego schematu malowania na modelu to tylko i wyłącznie Twoja zasługa. Nikt przez ponad 13 miesięcy i 20 stron na PW nie "tłukł" Ci do głowy jak pomalować ten model, żeby całość wyglądała tak jak trzeba. Nikt też nie wysyłał Ci różnych schematów kolorystycznych po to aby ułatwić dobór kolorów i przyspieszyć pracę nad modelem. Pomysł, wykonanie, profesjonalne zdjęcia modelu - wszystko to opracowałeś i zrobiłeś sam. Masz wielki talent.
 
OP
OP
m_zntk

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.612 177 14
Jak pierwszy raz pomalowałeś budę to rzeczywiście nic się nie zgadzało. Tak naprawdę powstanie tego schematu malowania na modelu to tylko i wyłącznie Twoja zasługa. Nikt przez ponad 13 miesięcy i 20 stron na PW nie "tłukł" Ci do głowy jak pomalować ten model, żeby całość wyglądała tak jak trzeba. Nikt też nie wysyłał Ci różnych schematów kolorystycznych po to aby ułatwić dobór kolorów i przyspieszyć pracę nad modelem. Pomysł, wykonanie, profesjonalne zdjęcia modelu - wszystko to opracowałeś i zrobiłeś sam. Masz wielki talent.
Ah Pawełku sorry, że o TOBIE zapomniałem, ale to nie TY chodziłeś po studiach reklamy czy po lakierniach tylko ja dobierałem kolor itd, i ja Wam pokazałem, że buda piko mija się z budą realnej lokomotywy, więc to były moje sugestie w Wasza stronę, aby Was zadowolić, aby było w miarę zgodnie co do modelu. Więc wielkie sorry .. że nie wspomniałem o Waszym wkładzie.

Panowie, zawsze ale to zawsze jak ktoś miał ze mną kontakt, to wie, że jak są jakieś niejasności to kontaktuję się z tą osobą i mówię o problemach. Czasami kogoś to irytuje, ale nie robię tego złośliwie tylko wskazuję problem bądź niejasności, aby taki ktoś wybrał kierunek działania bo to w końcu jego model a nie mój. Wskazuję sklepy, gdzie można kupić części, gdzie i u kogo można kupić czy zrobić kalki bądź je zaprojektować, u kogo wytrawić elementy, u kogo zamówić zapasowe oryginalne części do modeli, czy osoby wykonujące elektronikę.
I uważam, że jest to fer z mojej strony wobec tych osób. Także dostarczenie mi 20 tyś zdjęć nie powoduje, tego że ktoś mnie wyręczy w robocie, na podstawie tych właśnie zdjęć mogę wskazać różnice porównując je z modelem, że coś mi nie pasuje, wtedy o tym piszę właścicielowi, niech sam pomyśli co dalej, podejmie decyzje.

Ps... Paweł nawet przy obecnym projekcie dla Ciebie pokazałem Ci , ze skosy są inne, aby później nie było pytań ... dlaczego tak a nie inaczej.
Także proszę bez zbędnych złośliwości bo to na prawdę bez sensu.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
m_zntk

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.612 177 14
Tak mnie naszła refleksja po wpisie Pawła i .. co następuje bo chyba o tym warto napisać, chciałbym podziękować tym wszystkim , a mianowicie :
- Grzegorzowi Siódym Ostbahnowi za wykonanie masy elementów trawionych i kalek
- Zbyszkowi Klubie za całokształt Jego warsztatu i produkcji
- Leszkowi Wali Elvisowi za wykonywanie roboty z zakresu elektroniki
- Karolowi Marcińczakowi za posiadanie masy części do modeli i super szybkie działanie
- Zbyszkowi Gałczyńskiemu oraz DarkowiW za życzliwość i koleżeństwo modelarskie
- Kamilowi Koperze za super trąbki i inne elementy oraz godziny wspólnych rozmów na różne tematy
- Piotrowi Ciechocińskiemu za super serwis przy modelach SM
- firmie RBM
- Warwicowi za pomoc merytoryczną
- Wojtkowi Strojkowi za super znajomość
- Danielowi Skarżyńskiemu za makietkę :)
- Danielowi Nowakowi za super znajomość
- Krzysztofowi Koj za pomoc i wiedzę historyczną
- Kazimierzowi Siennickiemu za pomoc przy odlewach żywicznych
- Kajetanowi Schultz za super kalki
- i wielu wielu innym, z którymi miałem kontakt i bez których nie powstały by pewne modele ... różne

A przede wszystkim dziękuję Wam wszystkim za cierpliwość do mojej osoby, bo nie zawsze mam czas na modele i wykonuję je dla Was tylko wtedy kiedy mam możliwość i sposobność.
Z perspektywy 100 stron mojego wątku można zaobserwować cały okres ewoluowania tego co i jak się zmieniało przez lata.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
Zdjęcie lipne, z telefonu , światło kijowe...
nie jestem modelarzem, ale od wczoraj szukam szczęki po obejrzeniu zdjęć Twoich waloryzacji i tej ET41-100 !
Numer 100 był zresztą naprędce podrabiany, bo ten konkretny egzemplarz w realu wcale nie był tym numerem (widziałem w naturze).
A wracając do ostatniego zdjęcia, chyba w realu oryginał wagonu do pięt temu modelowi ma daleko . . .
A patrząc od strony modelu ... taki feee, a wyszedł od producenta taki sliczny ... tak go "spaćkałeś", echhhh ! ;)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Taki paradoks...z punktu widzenia anty-fana VI niebieskiej epoki... :devil:
Ale najefektowniej w modelu wychodzą drobne wyżerki rdzy ... właśnie na tym cholernym współczesnym malowaniu :confused:
Poprzez kontrast niebieskiego tła do rudych , brązowych wyżerek ... co znakomicie ukazują prace kol.Mariusza.
To chyba jedyne co może się podobać "tradycjonaliście" w VI epoce
- to mocno zżarte i spłowiałe węglarki gdzie tego niebieskiego prawie nie ma... :p

Po za tym po za słusznymi och ! ach ! nikt się nie pokusił o tezę znaczenia tych prac kol.Mariusza.
A są one o znaczeniu fundamentalnym.
Tytuł wątku : " tabor z warsztatu" jest jak najbardziej adekwatny do zjawiska z jakim mamy do czynienia.
Bo to jest już "prawdziwy mini-tabor" a nie plastikowy precyzyjny model. Granica została przekroczona !
Mógłbym tu dużo napisać o konsekwencjach takich prac a właściwie już chyba art-twórczości jak kol.Mariusza.
O swoich teoretycznych rozważaniach już w połowie lat 90-siątych odnośnie tzw. waloryzacji taboru jak i praktycznych ( wykonanych) studiach postarzenia w ostatnich latach. - ( foto z
lekką nadżerką ogólną, nadżerką obwodziny i wyżerką krawędzi pudła )
Tak czy owak w przypadku art-minatur wagonów ( taki ukułem roboczy termin) mamy do czynienia z ze zjawiskiem które ociera się o obszar malarstwa miniaturowego ...
Warsztat Telewizor11 , ma środki m a l a r s k i e , ma wypracowaną t e c h n i k ę . Ma wyróżniające środki wyrazu !

Czyli wszystko co kwalfikuje go do art-dzieła...


A modelarstwo kolejowe w tym momencie zgłasza pretensje do małej sztuki ! :obcy:
Z taką
nową jakością mamy do czynienia ! Miejmy tego świadomość...
Zwykły , nawet najprecyzyjniejszy model jest już aktem przeszłości modelarskiej . :)


Pytanie do Telewizor11 :
Czy te
wyżerki-nadżerki zostały wykonane metodą "na sól" czy inną "kabalistyczną" metodą ... ? ;)
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 18
Tabor 24
Tabor 5
Tabor 107
Tabor 4

Podobne wątki