• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor z warsztatu Telewizor11

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
OP
OP
m_zntk

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
tak na szybko przed patyną jeszcze, powstała stonka SM42 ORION Kolej .. zdjęcia z telefonu

cc.jpg
cc1.jpg
cc2.jpg


SM42 ORION Kolej w całej swojej okazałości, za chwilę poleci pod patynę ;) .Stonka powstała na bazie stonki CTL. Kolorki wg RAL firmowe,

87.jpg
93.jpg
94.jpg
98.jpg
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
kolory według Ral, no i bardzo dobrze, oczywista oczywistość.
Ale już dawno Amerykańska Federacja Modelarska stwierdziła i zaleciła aby oryginalne barwy były rozjaśnione bielą , dla skali 1/48 pamiętam 10- 5 %. Co to daje ? Ano daje realizm modelu, a polega to na tym ,że model jest to pomniejszony oryginał , a zatem jakby oddalony od nas na znaczną odległość w wyniku czego intensywność barw blednie. Blednie w wyniku oddalenia od naszego oka poprzez atmosferę -powietrze. Czyli model mieszczący się w ręku nie powinien mieć takiej świeżości i temperatury barwy jak przedmiot w oryginale.
 
OP
OP
m_zntk

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
kolory według Ral, no i bardzo dobrze, oczywista oczywistość.
Ale już dawno Amerykańska Federacja Modelarska stwierdziła i zaleciła aby oryginalne barwy były rozjaśnione bielą , dla skali 1/48 pamiętam 10- 5 %. Co to daje ? Ano daje realizm modelu, a polega to na tym ,że model jest to pomniejszony oryginał , a zatem jakby oddalony od nas na znaczną odległość w wyniku czego intensywność barw blednie. Blednie w wyniku oddalenia od naszego oka poprzez atmosferę -powietrze. Czyli model mieszczący się w ręku nie powinien mieć takiej świeżości i temperatury barwy jak przedmiot w oryginale.

Zgadza się, dokładnie jak w/w opis kolegi Janusza. :)
 
OP
OP
m_zntk

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
kolejne maleństwo jakie zeszło z warsztatu to Tillig w TT

007.jpg
009.jpg


Kolejna lokomotywa zeszła z mojego warsztatu. Tym razem powstała SP45-234. Model w malowaniu fabrycznym z 1976r. Lokomotywa została całkowicie od nowa pomalowana, naniesione zostały oznaczenia fototrawione, wymienione lemiesze, nowe trąbki, pomalowane kabiny, itd. Malowanie zgodne dla tego okresu, wg palety RAL.

Proszę się nie czepiać braku ramek na reflektorach, w tym okresie ich nie było na tym egzemplarzu.

67.jpg
71.jpg
75.jpg
78.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
Reakcje
123 9 0
ale tego "grzebienia" na dachu( nie wiem co to jest) wydaje mi się ,że pierwsze egzemplarze SP45 nie miały.Model EFC w malowaniu fabrycznym nie ma na dachu. Na oryginalnym zdjęciu też tego nie ma .
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Świetne (jak zwykle).... Taka tylko sugestia, że może kiedyś zdecydujesz się opisać choć jeden model jak robisz (materiały, warsztat, technika). Tak - dla potomności :)
Patyna bowiem jak z ula - sam miód. Ten wagon Warsu w TT szczególnie mą uwagę zwrócił, bo TT to była kiedyś moja ulubiona skala (zanim zmieniłem na H0) i nigdy nie spotkałem się w niej z tak realistycznie spatynowanym taborem i co najważniejsze - patyna jest trwała z tego co pisałeś. Oko bieleje normalnie...

Wiem, słodzę.... ale jak tu nie słodzić? :D
Siódemka SM z grafitti na burcie też wymiata (tylko nie pisz, że grafitti malowane, a nie naklejane jako kalka ? Mam na myśli to: http://forum.modelarstwo.info/attachments/17-jpg.484587/ ).
[DOUBLEPOST=1497952053,1497951133][/DOUBLEPOST]
Ten "grzebień na dachu" to antena radiotelefonu (y)
A'propos - ktoś się orientuje, kiedy anteny radiotelefonu zaczęto montować na dachach tych lokomotyw (SP45)? Zastanawiam się kiedy SP45-082 mogła otrzymać taką antenę.
Tu wyczytałem https://www.dcc24.eu/node/874/744 że np. SP42-043 otrzymała taką w 1979 r. Być może ten rok jest rokiem montowania takich anten na lokomotywach PKP (?)...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
Radiołączność pociągową zaczęto wprowadzać na szerszą skalę na PKP w pierwszej połowie lat siedemdziesiątych. Początkowo instalowano ją na głównych liniach, a urządzenia pokładowe w pierwszej kolejności montowano na lokomotywach, które regularnie obsługiwały te trasy. Trudno mi więc podać konkretną datę, od której wszystkie wychodzące z fabryki lokomotywy były już w radio wyposażone (aczkolwiek z pewnością taki moment był). To, że akurat SP45-043 dostała urządzenia radiołączności w 1979 roku o niczym nie świadczy, a z pewnością nie było tak, że wszystkie maszyny (nawet jednej serii) dostały radio w tym samym roku). Wyjątkiem mogą być krótkie serie lokomotyw, jak EU/EP05 czy EP08 (jeśli chodzi o te drugie, to być może wyszły już z fabryki z radiotelefonami na pokładzie). Jednak już długo przed 1979 rokiem wiele lokomotyw było wyposażonych w radiołączność.
 
Reakcje
0 0 0
Fabryki nie montowały na taborze radiotelefonów.Robiły to macierzyste lokomotywownie tzw."odcinki radiowe".
Fabryki montowały na taborze tylko gotową do zamontowania rtf instalacje.
W pierwszej kolejności radiotelefony otrzymywały nastawnie dysponujące oraz lokomotywy prowadzące pociągi pasażerskie a dopiero jak napływały do "radiowców"kolejne komplety-lokomotywy pracujące w ruch towarowym.Wszystkie te rtf jeszcze nie były podłączone pod system "alarm"obecnie "radiostop"oraz selektywnego wywołania.Wszystko to było podłączane dopiero później,ok.1983-5 roku.:)
 
Ostatnio edytowane:
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 18
Tabor 24
Tabor 5
Tabor 107
Tabor 4

Podobne wątki