• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor z warsztatu Telewizor11

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Pytanie może glupie, ale dlaczego na dachach elektrowozów są takie rdzawe plamy, a na spalinowych nie? Czy to ma związek z pantografami?
Podejrzewam, że są to ślady po kroplach smaru grafitowego zrzucanego ze ślizgaczy pantografów podczas jazdy (w deszczu?), zaś ogólny rdzawy nalot na dachu powstaje po prostu w wyniku tarcia ślizgacza pantografu o przewód jezdny napowietrznej sieci trakcyjnej i jego ścierania.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
Podejrzewam, że są to ślady po kroplach smaru grafitowego zrzucanego ze ślizgaczy pantografów podczas jazdy (w deszczu?), zaś ogólny rdzawy nalot na dachu powstaje po prostu w wyniku tarcia ślizgacza pantografu o przewód jezdny napowietrznej sieci trakcyjnej i jego ścierania.
A przewód jest miedziany i to może dawać barwę tego nalotu.
 
OP
OP
m_zntk

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
Pytanie może glupie, ale dlaczego na dachach elektrowozów są takie rdzawe plamy, a na spalinowych nie? Czy to ma związek z pantografami?
Podejrzewam, że są to ślady po kroplach smaru grafitowego zrzucanego ze ślizgaczy pantografów podczas jazdy (w deszczu?), zaś ogólny rdzawy nalot na dachu powstaje po prostu w wyniku tarcia ślizgacza pantografu o przewód jezdny napowietrznej sieci trakcyjnej i jego ścierania.
A przewód jest miedziany i to może dawać barwę tego nalotu.

Bo tak w rzeczywistości jest, nalot z druta, grafit, smar, kurz, woda i to wszystko daje taką wspaniałą mieszankę zwaną nalotem, a nie rdzą. To jest nalot, mało tego to też naturalny konserwator dachu :) . Lokomotywy spalinowe, które jeżdżą pod drutem także z czasem nabierają tego nalotu.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
Tyle że utleniająca się miedź zmienia kolor na zielony.
Na zielony miedź zmienia kolor pod wpływem nie tlenu, ale siarki. Powstaje siarczek miedzi i on tez pokrywa drut, ale nawet "utleniony" przewód za chwilę jest od spodu wyharatany pantografem do żywego, tym bardziej, że proces utleniania trwa bardzo długo, a pociągi jeżdżą jeden za drugim.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.774 102 1
Mam do kolegi/kolegów pytanie. Czy w modelach lokomotyw SP/SU45, SU46, EU07, ET22... marki Piko, elementy typu trąbki, gniazda serowania wielokrotnego, poręcze, podesty, lusterka, wycieraczki itp. są wklejane czy montowane na wcisk? I jak je najłatwiej wymontować/zdementować?
 
OP
OP
m_zntk

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
Mam do kolegi/kolegów pytanie. Czy w modelach lokomotyw SP/SU45, SU46, EU07, ET22... marki Piko, elementy typu trąbki, gniazda serowania wielokrotnego, poręcze, podesty, lusterka, wycieraczki itp. są wklejane czy montowane na wcisk? I jak je najłatwiej wymontować/zdementować?
To zależy jak "chińczyk" zamontował, nie ma reguły. Musisz po prostu sam zobaczyć.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 18
Tabor 24
Tabor 5
Tabor 107
Tabor 4

Podobne wątki