• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor z warsztatu Telewizor11

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
OP
OP
m_zntk

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
Bardzo ładna praca, ale moim zdaniem w SU od strony "kotła" nie powinno być logo Fabloku.
Przede wszystkim drzwiczki do przedziału kotłowego powinny być wyższe, przez co nie da się tam zamontować owego logo. Model zapewne przerabiany z SM42, ale jeżeli klientowi to odpowiada...
Tak, logo z rozpędu było dołożone. Model został owszem przerobiony z tego co dostarczy właściciel, czasami oczywiście sugeruję co można zrobić, ale ostatecznie decyzję podejmuje właściciel.
 

nohab

Znany użytkownik
Reakcje
543 115 2
Czas na skład.
https://www.wroclaw.pl/panstwowa-fabryka-wagonow-pafawag-w-prlu-zdjecia



"Luksusowy ekspres z Pafawagu
– Wrocławska prasa informowała swoich czytelników o tym, co dzieje się w „Pafawagu” nie tylko przy okazji wizyt ważnych gości. Często na jej łamach pojawiały się zdjęcia i opisy nowych produktów zakładu. Z okazji VII Zjazdu Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej, który odbył się w Warszawie w dniach 8-12 grudnia 1975 r., „Pafawag” przygotował specjalny pociąg nazwany „Odra II”. Nad tym projektem liczący 350 osób zespół pracował od wiosny 1975 r.
W efekcie powstał luksusowy jak na ówczesne realia ekspres złożony z sześciu wagonów drugiej klasy, jednego wagonu pierwszej klasy oraz wagonów bagażowego i restauracyjnego. Całość ciągnięta była przez wyprodukowany w „Pafawagu” elektrowóz EP-08. Pociąg był wyposażony w system automatycznego otwierania i zamykania drzwi, centralnie sterowane oświetlenie i nowoczesny system ogrzewania.
Cały skład pomalowany został jednolicie w kremowo-wiśniowe barwy. Tym pociągiem 8 grudnia 1975 r. o godz. 7:30 z dworca głównego odjechali do stolicy wrocławscy delegaci na zjazd partii. Później przez wiele lat kursował on na trasie Wrocław – Warszawa – opowiada wrocławski historyk."
 
OP
OP
m_zntk

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
Czas na skład.
https://www.wroclaw.pl/panstwowa-fabryka-wagonow-pafawag-w-prlu-zdjecia



"Luksusowy ekspres z Pafawagu
– Wrocławska prasa informowała swoich czytelników o tym, co dzieje się w „Pafawagu” nie tylko przy okazji wizyt ważnych gości. Często na jej łamach pojawiały się zdjęcia i opisy nowych produktów zakładu. Z okazji VII Zjazdu Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej, który odbył się w Warszawie w dniach 8-12 grudnia 1975 r., „Pafawag” przygotował specjalny pociąg nazwany „Odra II”. Nad tym projektem liczący 350 osób zespół pracował od wiosny 1975 r.
W efekcie powstał luksusowy jak na ówczesne realia ekspres złożony z sześciu wagonów drugiej klasy, jednego wagonu pierwszej klasy oraz wagonów bagażowego i restauracyjnego. Całość ciągnięta była przez wyprodukowany w „Pafawagu” elektrowóz EP-08. Pociąg był wyposażony w system automatycznego otwierania i zamykania drzwi, centralnie sterowane oświetlenie i nowoczesny system ogrzewania.
Cały skład pomalowany został jednolicie w kremowo-wiśniowe barwy. Tym pociągiem 8 grudnia 1975 r. o godz. 7:30 z dworca głównego odjechali do stolicy wrocławscy delegaci na zjazd partii. Później przez wiele lat kursował on na trasie Wrocław – Warszawa – opowiada wrocławski historyk."

Nie wiem czy obecne modele wagonów by podeszły pod te z "Odry" ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Jakiś czas temu nie było, ale teraz są już modele Piko i Robo (na razie tylko 1 klasa). Sam chętnie bym taki skład miał. Pociąg był zestawiony ze zmodyfikowanych wagonów Y, pierwszej i drugiej klasy, ale również wagonu barowego i bagażowego. Na dzisiaj mamy do dyspozycji modele 1 i 2 klasy Piko, w tym roku ma się ukazać bar, brakuje bagażowego (nie pocztowego). Pytaniem jest stopień modyfikacji w stosunku do modeli Piko. Wagony miały, nowe wówczas na PKP, ogrzewanie nawiewne, więc pewnie potrzebne są kratki wlotu powietrza, być może są różnice w rozmieszczeniu wywietrzników na dachu i pewnie jeszcze w jakichś innych detalach. Co do wnętrza, to moim zdaniem można byłoby pozostawić to, co jest, być może kolorystyka była inna (jest w sieci i na forum film, na którym widać trochę ze środka składu), ale ogólny układ był z grubsza taki sam, jak w zwykłych wagonach, więc tu nie widzę specjalnych problemów - pytanie, jak dużą wierność odwzorowania chcemy uzyskać. O oznaczeniach na wagonach już tu w ogóle nie wspominam. Trudno o dobre zdjęcia "Odry", ja sam znalazłem w sieci tylko kilka, w dodatku bardzo kiepskiej jakości. Tak więc zakładając (na razie) tylko 1 i 2 klasę + bar w niedalekiej przyszłości, można coś pokombinować, ale będzie to w dużym stopniu zgadywanka, o sporym stopniu niepewności co do zgodności z oryginałem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Na forum były linki do dwóch filmów z lat 1970., na których widać "Odrę". Jeden o nowoczesnym taborze dla PKP, gdzie jest sporo ujęć z wnętrza "Odry", a drugi to film z okazji 130-lecia kolei w Polsce - tam widać dobrze cały skład, ale trudno dostrzec szczegóły. Niżej dwa zrzuty z tego drugiego filmu. Widać cały skład z pierwszym wagonem bagażowym, a na drugiej fotce widać, że logo WARS - BAR wygląda podobnie, jak w zwykłych, oliwkowych wówczas barach.

Film 25.jpg

Film 27.jpg
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 18
Tabor 24
Tabor 5
Tabor 107
Tabor 4

Podobne wątki